chapter 1

you will be mine!!!
Please Subscribe to read the full chapter

Soojung melihat anak tangga dihadapannya,sepuluh lagi anak tangga yang harus didaki sehingga sampai di rooftop.Sesampai sahaja di rooftop,dia dapat melihat satu susuk tubuh badan seorang lelaki yang bersaiz kecil dari belakang sedang melihat pemandang dari atas rooftop itu. Soojung tersenyum nipis,pada masa yang sama hatinya sangat gementar untuk berjumpa dengan lelaki itu.

Soojung yakin lelaki yang ingin dijumpainya itu adalah lelaki yang berjaya mencuri hatinya sejak sekolah rendah lagi. Tak lain dan tak bukan dialah Do Kyungsoo,lelaki yang berbadan sederhana kecil,bermata bulat dan mulutnya berbentuk hati.Bagi Soojung,Kyungsoo adalah lelaki yang paling kacak yang dia pernah jumpa di dunia ini. Ceh!

Perlahan-lahan Soojung mendekati lelaki itu yang masih lagi tidak sedar akan kewujudan Soojung dibelakangnya.Soojung menarik nafas sedalam-dalam yang mungkin untuk melegakan rasa gementar di hatinya. Belakang lelaki itu ditenungnya seketika,kedua tangannya digenggam,bibir bawahnya digigit.Dia sedang mengumpul tenaga untuk menegur lelaki itu.

"Ehemm.. Kyungsoo-sshi!."panggil Soojung dengan lembut. Perlahan-lahan lelaki itu memusingkan badannya menghadap Soojung.Kini lelaki itu berada betul-betul dihadapannya sekarang ini.

"Ouh...Soojung! Akhirnya awak sampai juga."Senyum lelaki itu. Debaran jantung Soojung kini semakin pantas berdegup sebaik sahaja dia melihat senyuman Kyungsoo. Ya, senyuman Kyungsoo adalah kelemahannya. Walau sekeras mana pun hatinya, dia pasti akan cair apabila melihat senyuman yang boleh buat dia koma sebulan.( dah teruk sangat tu..)

"Soojung? Awak okay?" Pertanyaan Kyung soo mematikan lamunan Soojung sebentar tadi.

"S-saya okayh." Jawab Soojung sambil kepalanya ditundukkan kebawah menahan rasa malu atas perbuatannya tadi.

"Baguslah"

"Oh ya, ada apa awak panggil saya ke sini?"Giliran Soojung pula yang bertanya.

"Sebenarnya.. saya ada sesuatu nak bagitahu awak tentang perasaan saya." Perasaan? perasaan apa? cinta? benci? oh, jebal! janganlah buat hati aku bertambah nervous. Soojung menelan air liurnya.

"Apa dia tu?"Mata Soojung kini memandang tepat kearah anak mata Kyungsoo. Menantikan kenyataan yang bakal Kyungsoo keluarkan dari mulutnya. Soojung menanti dengan perasaan yang sangat gementar,melihat lelaki itu menarik nafasnya agaknya lelaki itu juga berasa gementar sepertinya. Teka Soojung.

"S-s-saya....."Sepertinya kerongkong lelaki itu seperti disekat sesuatu yang menghalang ayat lelaki itu dari terus keluar dari mulutnya.Mata Soojung masih setia memandang kearah Kyungsoo yang kegelisahan itu.

"Saya..."Kyungsoo kembali sambung ayatnya.Tetapi seperti tadi,dia masih lagi sukar untuk meneruskan kata-katanya. Soojung menggigit bibir bawahnya,tangannya digenggam dengan erat,perasaan gementar masih menguasai dirinya. Cepatlah!! cepatlah cakap! tolong jangan seksa aku macam ni...

"Saya...suka awak Soojung! tak, saya cintakan awak!!"Hampir meletup jantungnya ketika itu.Betul ke apa yang dia dengar tadi? Kyungsoo? lelaki yang pendiam dan tak banyak bergaul dengan orang itu sedang meluahkan perasaan terhadapnya?terhadap gadis yang sudah bertahun-tahun menunggunya? Dia mengaku bahawa dia ingin sekali mendengar tiga ayat romatik itu keluar dari mulut lelaki itu

Kyungsoo menghela nafas lega.Dia telah meluahkan perasaannya yang sudah lama dia pendam terhdap Soojung.Soojung pula seperti kehilangan kata-kata.Dia sangat gembira.gembira sampai tak terkata. Cecair jernih sudah bertakung di kelopak mata Soojung,pada bila-bila masa sahaja cecair itu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
btslover21 #1
cant wait for update^^
minggi88 #2
Palli update!!
X sabar nak baca
lyly_ameera #3
waahhh! DO KYUNGSOO!!! my bias <3 palli update! tk sabar nk baca :D
kai_cutie99 #4
Wuu...mcm best...ppalli update..!!
JiiHan #5
menarik!! update soon!!
I'm waiting! :)