Mianhe

kekasihku 16 tahun }hiatus mood on
Please Subscribe to read the full chapter

Park Hyeri pov

Hari sambutan tahun baru.Jadi, aku bercadang nak sambut dekat kuil. Aku nak berdoa untuk kesejahteraan hidup//kesenangan//

Aku menyarungkan pakaian tradisional korea ke badanku. Hanbok namanya. Sudahlah besar sehingga menutup buku lali. Aku pun dah naik pening macammana nak ikat reben di keliling pinggangku.Rambutku aku sanggul tinngi dan selitkan chopstik diatas kepala //mian arumi tak tau benda atas kepala tu apa// . Naik hairan aku. Kenapalah orang dulu kena pakai baju besar gedabak macam. Aku perhatikan pakaianku di hadapan cermin dibilikku.

     this is HANBOK

 

Jap aku rasa. Aku tak patut pakai pakaian ni. Sebab aku tak nampak pon orang pakai pakaian hanbok. Orang pakai kot dan baju sejuk adalah desis hatiku seraya menampar dahi yang tak bersalah. Aku terlupa pulak yang sekarang ni aku tengah berada di zaman moden. Mana ada orang pakai hanbok. Buat malu je pakai hanbok di sekitar incheon ni. Dengan Segera aku menukar pakaianku. Aku mengenakan bouse pink,jaket pink,scarf skinny,seluar jean skinny.Aku menarik chopstik ku sehingga rambutku mengurai kebelakang. Macam iklan shampoo dove dah aku tengok. Tapi aku pakai shampoo safi shella.hehehe..khas untuk wanita bertudung..wakakaa

Aku mengapai topi beanie bewarna pink dan sarungkannya di atas kepala. Aku mengerling jam di dinding. Alamak dah terlewat aku dah janji dengan Min Yui nak jemput dia. Mesti dia tengah marah.

Kalau yui marah siap la kau hanbok balik nanti aku bakar kau hidup-hidup.muahaha..

 Aku mengayuh basikal pink ku selaju yang boleh. Biarlah orang kata aku ni girly ke apa ke aku muda lagi kot baru 16 tahun. Aku nak enjoy sepuas-puasnya.

Sesampainya di pekarangan rumah Min Yui aku memakirkan basikal kesayanganku dan menghadiahkan senyuman semanis mungkin supaya Yui cair dengan senyumanku. Aku lihat Yui sedang memuncungkan mulutnya sambil berpeluk tubuh di atas kerusi batu luar kawasan rumahnya. Aku tersengih. Aku sudah mengatahui kesalahanku seraya duduk disebelah Yui. 

Min Yui mengenakan pakaian

"Mianhe..nanti aku belanja kau soju," ucapku sambil tersengih.. wait... aku cakap soju  ke tadi..

"Aku tak mau soju.. kita budak lagi mana boleh minum soju" ucapnya sambil menyekeh kepalaku yang tak bersalah. Aku hanya tersengih.

Lama juga aku bertekak dengan Yui ni. Masa pon dah berlalu. Aku menarik tangan Yui dan berjalan ke arah basikal pinky aku. Yui memuncungkan mulutnya ketika melihat kearah basikalku. Aku sudah tahu apa yang dia fikirkan. 

"Kau duduk je lah. Ini je yang aku mampu." Ucapku yang sudah bersedia untuk menunggang pinky kesayanganku ni. Aku terasa berat dibahagian belakang basikal ku. Aku megalihkan kepalaku sedikit ke belakang. Aku tersenyum senget apabila Yui sudah duduk di bahagian belakang.

Aku pon memulakan perjalananku ke kuil. Dengan kudrat seorang gadis yang lemah. Dengan kudrat seorang pelaja  yang cantik,pandai dan baik hati di Incheon High School. Aku gagahkkan diriku membonceng basikal yang penumpangnya 4kg berat dariku..

♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♡♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤♤

Setelah penat menunggang basikal aku meletakkan kenderaanku berdekatan dengan kenderaan beroda empat.wakaka... kenderaan lah sangat. Basikal pinky ku letakkan berdekatan dengan kuil.

Aku melihat keaurah Yui yang sedang menggosok punggungnya. Aku tertawa geli hati.

"Sakitnya punggung aku, kaulah bawa laju siapa suruh."

"Ikut suka hati akulah basikal aku bukan basikal kau. Dah lewat ni nanti kuil penuh, tak sempat aku nak berdoa"arahku meninggalkan Yui yang masih terpinga -pinga.

GEDEBUKKK

Tiba-tiba badan ku melayang dan menindih seorang...aikk jantan ke betina ni.aku menatap mukanya lama. Aku melihat mukanya menahan sakit yang amat sangat. Muka ala-ala actress terkenal..hmmm... aku dah ingat.. namanya  song jihyo kot tak silap aku. Aku masih lagi di atas badanya. Orang yang lalu lalang sudah aku tidak pedulikan. Dia mengaduh.

mak ai suara garau gila...betul ke gadis ni ataupun teruna ataupun dia pernah buat benda tu.....hehehe..otakku sudah mula kuning.

Aku terus bangun dari perbaringan...sebenarnya aku dah tak tahan sangat tadi aku terkiss dia. Lah siapa suruh comel sangat membuatkan aku tak tahan nak bagi kiss free tau. First kiss kot.Aku membantunya untuk berdiri

"Mianhee" ucapku sepatah sep

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
bacalah ye

Comments

You must be logged in to comment
nhmuhammad #1
Chapter 4: Alaaa...continue this fanfic please...tgh syok² bace hiatus pulak
GdsGIRLZ
#2
Chapter 2: hhmmmm makin best la
ExoLover01 #3
Chapter 3: Hahaha...lwk ah..kesian sehun pondan tu kejar die....hahaha
song_hyein #4
Chapter 3: update sooon
AsyiA_MiZuki
#5
Chapter 3: Daebak...ppali update
shizuka_arumi
#6
Chapter 3: COMMENT JUSEYO @_@
berrygoodaimi #7
Chapter 2: Daebak..chopstiks atas kepala wakakakak
hueiaaaaa #8
Chapter 1: Update soon
I_Me_AiMi #9
Chapter 1: Hehehe...ya ampun kesian doh dekat yeoja tu...luhan nak buat apa lah dekat yeoja tu