Chapter 1

What ?! My Brother Is My ... ?
Please Subscribe to read the full chapter

Baekhyun menyarungkan kasut sambil tersenyum sinis. Puan Oh yang berdiri di sebelahnya melihat Baekhyun pelik.

" Asal tersenyum-senyum ni ? Pelik .. " Tanya Puan Oh.

" Omma, tunggu eahh .. 1 .. 2 .. 3 .. " Baekhyun mengira sambil tersenyum. 

" Park Baekhyun ! " Seorang gadis menjerit memanggil nama Baekhyun sambil melangkah ke arahnya dengan marah. Puan Oh mengeluh kecil lalu menggelengkan kepalanya.

" Asal kau tak kejut aku ? " Tanya Haera dengan kasar sambil menyarungkan kasut. 

" Takkan hari-hari aku nak kejut kau ? " Tanya Baekhyun sambil tersenyum sinis lalu dia masuk ke dalam perut kereta.

" Jantan bodoh tak guna ! Dahlah aku tak sempat sarapan .. Nanti aku sakit perut, salah kau ! " Haera berlari masuk ke dalam perut kereta.

" Apa-apa la budak berdua ni. " Setelah kereta porsche berwarna hitam yang dipandu oleh Encik Choi iaitu pemandu kereta itu meninggalkan perkarangan rumah, Puan Oh masuk ke dalam rumah.

Baekhyun dan Haera keluar dari perut kereta lalu mengatur langkah ke kelas masing-masing. Sebelum pergi ke kelas masing-masing, Haera sempat bisik sesuatu di telinga Baekhyun.

" Aku tak sempat nak sarapan .. Kalau aku sakit perut, semua salah kau, Baekhyun ! " Haera mencebikkan bibirnya dan dia mengatur langkah pergi ke kelasnya, tetapi langkahnya mati. Haera toleh ke belakang apabila Baekhyun memegang lengan kirinya.

" Tak ada sakit perutnya .. Aku ada simpan sandwich untuk kau .. Ni, sandwich untuk kau .. " Baekhyun menghulurkan sandwich dekat Haera. 

" Wah ! Thank you so much, gila .. " Haera mencapai sandwich dari tangan Baekhyun sambil tersenyum lalu dia berlari menuju ke kelasnya.

" Ada ke patut dia panggil aku gila ? Sengal betul minah ni .. " Kata Baekhyun lalu dia berlalu pergi dari situ setelah bayangan Haera sudah tidak kelihatan.

* HAERA POV *

Toleh ke kiri, nampak Hyemi iaitu kawan baikku. Toleh ke kanan pula nampak kelas abangku, Baekhyun. Dekat rumah asyik-asyik mengadap muka mamat tiga suku tu, takkan dekat sekolah pun kena mengadap jugak ? 

Aku melihat sandwich yang berada di tanganku. Bibirku mengukir senyuman. Kau ambil berat jugak dekat aku rupanya. Getus hati kecilku sambil bibirku masih tidak lekang dengan senyuman. Aku terkejut apabila ada seseorang mencuit pinggangku.Aku melihat orang yang mencuitku tadi.

" Kau tersengih-sengih macam kerang busuk ni, asal ? " Tanya Hyemi sambil tersenyum nakal.

" Aku nak sengih pun tak boleh .. " 

" Mestilah boleh, tapi kalau dah sengih sorang-sorang macam ni, aku rasa tak boleh kot .. Nanti orang ingat, kawan aku seorang ni gila plak .. " Panjang lebar Hyemi bercakap, tetapi aku tidak mempedulikan kata-katanya kerana Cikgu Ji Hyo sudah masuk ke dalam kelas. Sandwich yang dari tadi dipegang, aku letak di bawah meja lalu bangun dari kerusi dan menyapa Cikgu Ji Hyo. Aku duduk kembali di kerusi lalu mengeluarkan buku teks matematik dari beg.

* BAEKHYUN POV *

" Pagi tadikan, aku tak kejut Haera bangun tidur .. Kesian pergi sekolah tak sempat sarapan .. " Aku menceritakan apa yang berlaku pagi tadi dekat Jimin lalu ketawa terkekek-kekek apabila teringat wajah marah Haera pagi tadi.

" Kesian, Haera .. Tak berhati perut betul abang dia ni .. Kalau aku jadi adik kau, maybe umur aku tak panjang .. " Jimin sempat mengejekku lalu dia ketawa sambil menepuk pehanya berkali-kali. Aku berhenti ketawa lalu aku menjeling Jimin.

" Aku masih berhati perut, okay .. Sebelum dia masuk kelas, aku kasi dia sandwich .. " Kataku dengan marah. Kalau sekarang ni dekat luar sekolah, memang cacat kau, aku buat.

Pelajar kelas 5-A bangun dari kerusi apabila Cikgu Jae suk masuk ke dalam kelas lalu pelajar kelas

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
oohbaekkieyehet
Tolong baca part 2 balik sbb aku ada edit sikit.

Comments

You must be logged in to comment
izza_1234xx #1
Chapter 3: Update soon!!! Besttttt
syazanana #2
Chapter 3: hahaha jhat nye baek ciayan haera...pape pn best deabak....
emelynadya #3
Chapter 2: Crazy siblings hahahha...
yasmin16 #4
Chapter 2: Update soon!!!
Tasliyaxoxo #5
Chapter 2: update soon
son_haera #6
Chapter 2: daebakk athornim update soon