Chapter 7

That Stranger Is You ?

Sambungan......

Dia terbangun dari tidurnya selepas terdengar seseorang memanggil namanya. Tapi, yang menghairankannya ialah bagaimana dia boleh terbaring di tebing tasik sedangkan baru sahaja sebentar tadi dia berada di dalam bilik bersama Jungkook? Eh, wait. Jangan salah faham dengan apa yang aku cakap ni. Sila baca chap terdahulu untuk memahami situasi yang sebenar ya. 

"Woi,Minmin! Minmin! Sebelum aku bertukar menjadi Hulk, baik kau keluar!" jerit KimChi sekuat tenaga apabila tidak dapat apa-apa jawaban daripada pihak yang dipanggil. Dia terkejut besar apabila dia mendapat sebuah bungkusan yang penuh dengan gambarnya dan kawan-kawannya selepas kepergian Minmin tadi. Dia musykil bagaimana seseorang dapat mengambil gambar dirinya ketika dia tidur. Ketika tidur. Dalam rumah tau tak. Kau gila ke hape! Dia ada dalam rumah ke? Itu yang difikir oleh dia dari tadi. Terus dia mencari Minmin namun nihil. Yang dipanggil hanya tersengih-sengih apabila terdengar suara temannya mengamuk.

Tanpa dia sedari, ada sepasang mata sedang ligat memerhatikannya. "Oh my god. Penat aku cari kau Min. Apa yang kau buat dekat sini?" tanya KimChi sambil mengelap peluh di dahinya yang jendul. Mwahaha. Aku langsung membalas, "Aku just berkelah kat sini. Baring-baring je pun. Tak buat apa-apa." Dia mencebik lalu membalas, "Sampai baring macam beruang mati kat tepi tasik ni?" aku hanya mampu mengangkat kening mengiyakan pernyataannya. "Dah lah. Jom balik. Hari dah nak malam ni. Lagipun, ada benda penting yang aku nak bincangkan." jelas KimChi dengan mimik muka yang serius. Tanpa berlengah lagi, mereka segera meninggalkan kawasan tasik tersebut.

Skip

"Weh nenek. Jadi, kau nak cakap ada pengkhianat sialan lah dalam rumah ni Chi?" teka MinHwa. Chi hanya mencebik kerana dipanggil nenek oleh MinHwa. Yang lain mula memasang mimik muka yang sukar dibaca. Haih. "Maybe? Siapa tahu." jawab KimChi ragu-ragu. "Tapi, takkanlah salah satu daripada kita? Kejadian 7 tahun yang lepas pun tak mungkin 'kita' yang buat. kata Ari. "Tak logiklah kalau difikirkan semula. Kita semua berada di dalam ruang tersebut jadi bagaimana salah seorang daripada kita boleh melakukan perkara tersebut dengan sempurna tanpa cacat cela? Benda yang dibuat adalah sesuatu tak tidak masuk akal." kata Eunji pula. "Aish. Molla molla." balas KimChi sambil mengusutkan rambutnya. 

"Okay, stop untuk malam ni. Kalau boleh, kita jangan bincangkan hal ini lagi. Aku cuma nak cakap, kalau ada seseorang perhatikan korang, tolonglah bagitahu aku. Biar aku sendiri yang cari 'orang' tu." balasku selaku leader group itu. Akhirnya,mereka memutuskan untuk membuat makanan untuk dimakan dan memilih untuk tidur bersama-sama di ruang tamu.

 

Bersambung...

 

Okay. Chapter 7 dah siap. Byebye. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
XiFanXing #1
Chapter 7: Huhuhu. Author nim update please. I'm really love this psychology ff ♡
FaMinMin #2
Awww. Okay. Author akan cari jalan utk update sekerap mungkin sebab sedang sibuk dengan masalah persekolahan dan minmin adalah karakter yang dicipta. So, gambar tak de. Hehe.
bubble_na_baebeul #3
Chapter 7: Palli update author..best gak citer ni....sambunglah..sya bca dri chap 1 hingga chap 7.x berhenti henti..membebel my mom..haha..asyik main phone je..
Tpi please author...update.x sbr nk tunggu kesah seterusnya.k..anyway diorang sya rasa baca bukannya x baca..lagipun citer author ni best lah ..mendebarkan.tmbhn lgi..hero dlm ni adlh jungkook.my bias.haha..#minmin tu group mana ekk.selitkan gambar skit..nk nengok muka.sesuai x ngab jungkook.muahahahahah