1

Face it Up.
Please Subscribe to read the full chapter


"When my eyes meet yours, I explore your mind." 

 

"Awak semua jangan buli pelajar baru ni, tunjukkan sikap yang baik dan ajar dia serba serbi tentang sekolah ni." ayat typical seorang guru. Apabila setiap kali ada pelajar baru. 

Seorang gadis berambut panjang bekilat warna hitam, tinggi dan berwajah manis. Tapi tiada senyuman, hanya wajah menahan gementar sahaja. Dia tertunduk malu. Kelas itu sunyi sepi , memberi peluang untuk Myungsoo 'membaca' . 

[ Jangan tanya kenapa aku pindah.] [Takutnya.. Takpe Sumin, kau kena kuat!] [ Tolonglahh, jangan tanya bukan bukan. ]

Myungsoo tersenyum kecil. 'Berserabutnya lahai otak dia ni..'  "Kenapa awak pindah sini?" soalan terpacul dari Naeun, penolong ketua kelas yang aktif dan comel. Gadis baru itu tertunduk. Myungsoo terus 'membaca' fikiran gadis itu.

Situasi di tandas. Gadis itu terjerit ketakutan. Seekor makhluk hitam bergigi taring bersama urat yang berselirat di muka tersenyum sinis. Situasi lain, di padang sekolah lamanya. Pokok pokok tebal di tepi padang. Waktu itu kelas Jasmani dan Kesihatan. Semua rakan sekelasnya sedang main bola baling dengan gembira. Dia rasa diperhati. Dia menoleh dan disebalik pokok pokok itu.. satu figura tinggi berambut panjang berdarah mukanya sedang menghulur tangan..

Myungsoo hanya dapat membaca fikirannya setakat itu sahaja kerana gadis itu menghentikan fikirannya tentang kejadian itu. Namun Myungsoo agak terkejut. Gadis itu ada deria ke enam juga. Dia boleh nampak makhluk halus.

"Saya pindah sebab ayah saya pindah sini."

Kesimpulannya, gadis itu menipu. Dia pindah sebab dia rasa sekolah lama di

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet