GET MARRIED??

Haunted House

"Hai D.O, sudah berapa lama awak duduk sini? Awak tunggu saya ke?" Krystal mengambil tempat di sebelah D.O. Kai yang lalu di kawasan itu tiba-tiba mencelah. "Apa awak berdua buat di sini?" D.O menjawab, "Awak pergilah ke tempat lain. Awak tak nampak ke? Hari ini kami ingin keluar bersama-sama. Jangan  menyibuklah!" Tiba-tiba, telefon Krystal berbunyi, "Hello omma, saya kene balik rumah sekarang? Tapi.." telefon dimatikan. "D.O, saya balik rumah dulu ye. Omma saya kata dia perlu berbincang sesuatu. ada hal penting.Esok kita pergi jalan-jalan ye." Krystal meninggalkan D.O. "Terlepas lagi ke? Haha." Kai menyakat D.O. "Diamlah. Esok kami dapat pergi lagi. Awak cemburu ke yang saya dapat teman wanita yang paling cantik di sekolah ini." D.O membalas. "Cantik konon." Kai berlalu meninggalkan D.O. 

 

"Hai L. Lepas ni kau nak pergi mana. Aku nak makan dekat kedai depan tu. Nak ikut?" Kai memanggil kawan baiknya, L yang duduk termenung. "Boleh juga. Jom." Tapi pada waktu yang sama, telefon Kai berbunyi. "Hello omma. Alah.. Kai baru nak pergi makan. Lapar ni. Hal penting? ye lah. Nanti Kai datang." "L, esoklah kita pergi makan. Aku ada hal penting. Minta maaf eh? Bai." Kai menuju ke arah keretanya.

********

"Saya dah balik. Omma, ada hal penting apa?" Kai yang baru sahaja hendak melangkah masuk ke rumah terkejut bila ternampak seoran perempuan yang amat dibencinya, Krystal. "Apa yang awak buat dekat sini." Krystal juga begitu. Terkejut apabila Kai tiba-tiba masuk ke dalam rumah itu. "Krystal, perkenalkan ini anak aunt. nama dia Kim Jong In. Tapi orang panggil dia Kai." Puan Kim 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet