♥ Bab 14 ♥

♥ Stalker ♥
Please Subscribe to read the full chapter

“Erghh..” Eunji mengerang kesakitan sebaik sahaja dia tersedar.

“Saya ada kat mana ni?” soal Eunji apabila dia sedar bahawa dia bukannya berada dirumahnya lagi. Sebaikk sahaja dia memandang ke sebelah kirinya kelihatan Puan Jung yang masih lagi pengsan.

“Eomma!” panggil Eunji kemudian dia mengoyang-goyangkan badan Puan Jung.

“Aduh. Sakitnya kepala saya. Eunji apasal kamu kacau eomma ni.” Kata Puan Jung kemudian memegang kepalanya.

“Eomma, kita ada kat mana ni?” soal Eunji apabila Puan Jung sedar.

“Huh? bukan dibilik eommakah?” soal Puan Jung kemudian dia melihat kawasan bilik sekeliling itu. Buruk sangat bilik itu.

“Ni bukannya bilik eommalah.” Kata Eunji.

“Habis tu kita dimana ni?” soal Puan Jung serentak itu juga pintu bilik tersebut dibuka dari luar. Kelihatan seperti seorang wanita dan juga seorang lelaki masuk ke dalam bilik tersebut.

“Oh. Dah sedar rupanya. Ingatkan belum sedar lagi.” Perempuan itu mulai bersuara.

“Siapa awak?” soal Eunji manakala Puan Jung hanya memerhatikan wajah perempuan itu. Dia seperti mengingati wajah perempuan tetapi kotak fikirannya agak samar-samar untuk mengenalpasti wajah perempuan tu.

“Saya?” soal perempuan itu kemudian menuding jari ke arah dirinya sendiri.

“Ya. Awaklah. Siapa lagi. Takkan hantu.” Marah Eunji kerana dia paling tidak suka apabila orang memepermainkannya disaat waktu genting ini.

“Awak ni Byun Yura kan? Adik ipar Jiyulkan?” soal Puan Jung apabila dia mulai ingat akan perempuan itu.

“Ternyata awak masih ingat saya rupanya. Jung Aeri. Tak sangka ingatan awak masih tajam walaupun kita hanya berjumpa dua tiga kali sahaja pada 8 tahun yang lalu.”  Balas Yura kemudian tersenyum sinis.

“Apa yang awak nak dari kami?” soal Puan Jung lagi.

“Saya tak nak apa-apa dari kamu. Saya Cuma nak gunakan kamu berdua sebagai umpan je. Tak lebih dari tu.” Balas Yura.

“Apa maksud awak ni? Umpan? Untuk siapa?” soal Eunji.

“Awak tu perempuan. Sepatutnya awak jaga tutur kata awak apabila dihadapan orang tua sayang. Tak baik kata begitu kepada orang tua macam saya ni.” Kata Yura kemudian tersenyum.

“Saya tak peduli. Buat apa saya nak hormat awak. Apa yang awak nak dari kami? Siapa yang awak nak umpan?” balas Eunji.

“Adik awak. Sooyeon. Eh.. salah pula. Jung Hana right? Itu nama diakan?” ujar Yura kemudian tersenyum sinis.

“Balik-balik senyum macam tu. Senget mulut tu baru tak tau.” Perli Eunji dengan nada suara yang perlahan.

“Apa yang awak nak dari Hana?” soal Puan Jung.

“Saya nak selesaikan perkara 8 tahun lepas. Dia dan kembarnya patut mati dalam kebakaran tu tapi mereka terselamatlah pula. Sayangnya mereka berdua terpisah selepas kebakaran tu.” Balas Yura kemudian duduk dikerusi yang disediakan oleh Minhwan sebentar tadi.

“”Maksud awak?” soal Puan Jung.

“Takkan awak masih tak faham Aeri? Saya nak bunuh Baekhyun dan juga Sooyeon. Hah! Mesti awak tak tahukan? Tentang anak angkat yang awak ambil tu. Dia tu adalah Byun Sooyeon anak kepada Byun Jaejoon dan Byun Jiyul. Dah lupakah? And tentang kebakaran yang meragut nyawa oppa dan unnie saya tu semuanya berpunca daripada saya. Saya yang rancang kebakaran tu. Saya nak mereka satu keluarga mati selepas Jiyul unnie menyebabkan saya keguguran dan suami saya bunuh diri sebab Jaejoon oppa dah pecat serta rampas saham suami saya. Saya nak balas dendam terhadap mereka sebab telah menyebabkan saya kehilangan orang-orang yang saya sayang. But semua tu jadi apabila Hyunnie dan Yeonie selamat dalam kebakaran tu. Nampaknya keluarga Jiyul unnie memang sayang sangat dengan budak-budak tu. Tengoklah, awak ambil Yeonie sebagai anak angkat manakala sepupu awak Song Ilkook telah menjaga Hyunnie.” Balas Yura.

“Maksud awak, selama ni saya jaga anak perempuan Jiyul unnie? Sooyeon? Dan budak Baekhyun yang selamatkan Hana hari tu adalah saudara kembar Hana?” soal Puan Jung tidak percaya dengan apa yang dia dengar.

“Ya. Saya juga dah arahkan orang saya untuk tikam Yeonie dikubur hari tu. Tapi dia selamat pula. Rugi betul.” Kata Yura kemudian ketawa.

“Yah! Awak ni memang tak guna betullah! Apasal awak nak bunuh keluarga awak sendiri? Dah tak waras kerr apa?” marah Eunji yang cuba menyerang Yura tetapi sempat dihalang oleh Minhwan.

“Dahlah. Nanti lambat pula persiapan saya untuk Hyunnie dan Yeonie. Minhwan, ikat mereka berdua and jangan lupa untuk tutup mata dan mulut mereka. Lepas tu pergi ke tempat perjumpaan tu.” Kata Yura kemudian mengarahkan Minhwan untuk mengikat Eunji dan Puan Jung. Setelah itu, dia beredar keluar. Sebaik sahaja Yura keluar dari bilik itu, beberapa orang lelaki masuk ke bilik itu dengan pita pelekat dan juga kain hitam.

“Yah! Byun Yura kenapa awak sanggup buat macam ni kepada anak saudara awak sendiri?!” jerit Puan Jung sebelum pintu bilik itu ditutup.

___________________________________________________________________________

“Yeonie, awak ok kah?” soal Baekhyun kepada Hana apabila dia melihat wajah Hana itu.

“Oppa, saya takut.” Kata Hana.

“Jangan risau. Oppakan ada. Oppa janji oppa akan lindungi kamu dari Aunty Yura.” Ujar Baekhyun pula kemudian dia memeluk erat Hana.

“Macam mana dengan eomma dan Eunji unnie?” soal Hana kepada Baekhyun.

“Jangan risau Hana. Kami akan pastikan mereka berdua selamat.” Kata Yoseob pula kemudian menggenggam erat tangan Hana.

“Bolehkah saya percayakan kamu?” soal Hana lagi.

“Hana, kalau awak ikut perancangan yang kita dah bincangkan tadi. Tak ada apa-apa yang terjadi. Cuma pastikan awak mainkan peranan awak dengan sempurna.” Kata V pula.

“Dah hampir waktunya. Baekhyun, Hana kamu boleh naik teksi tu. Hyunseung yang akan memandu kamu ke tempat tu. Ingat, jangan sampai mereka kesan tentang kami.” Doojoon bersuara.

“Baiklah. Jom kita pergi sekarang Yeonie. Eunji dan Puan Jung sedang tunggu kita untuk selamatkan mereka.” Kata Baekhyun.

“Ok. Jom kita pergi sekarang.” Kata Hana pula kemudian dia bangun dari tempat duduknya bersama-sama dengan Baekhyun dan juga Hyunseung yang kini sedang memakai baju unif

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Yanseob_YS
Yeah! Cerita ni dah pun siap tapi saya akan post bab demi bab. ihih.. ^^ silakan bersabar yerr.. hihi.. ^^

Comments

You must be logged in to comment
b2stFanz
#1
Chapter 25: best la ff ni..part v n hana dngn yoseob n eunji...woahhhh daebak authornim...
VelariaVY #2
Chapter 25: nice work vivi! haha never thought u could create such dramatic story hahahaxd. yg lucunya gaya c hana mcm gaya kw oo! hehe mklumlah sa sdh knal gaya kw haha jdi tyme sa baca nhe story trus sa byngkan hana=kw hahahaxd! btw yg tyme d hospital tu bah haha punya enda romantik cra c hana bwa c V balik adehhhh mmg gaya kw hahaha! jan mareeh! ok that's all yg sa mw comment! haha but overall I like this story n I can't wait to read ur next story "stalker stalk stalker"!
VIceHyung #3
Chapter 25: "By E" = baekhyun? ? tak faham la..
fazzierrachannie
#4
Chapter 25: bru abis bca hri ni.. best lah.. buat sequel k? haha best sgt :)
anisyaeynoeyo #5
Chapter 25: baekhyun xde kat situ ke????
sequel please!!!
sya_ieda_00 #6
Chapter 25: uhukk2 *nangis* sedih sbb citer ni dh abis..authornim, sequel please!!
anisyaeynoeyo #7
Chapter 24: x sabarnya nk tgok dia gan v....alahh nak habis dh ke...
bestlah cite unnie sampai setiap hari tgok cite ni berkali-kali..
unnie update soon yeah!!!!!
sya_ieda_00 #8
Chapter 24: Xsabar nk bace bab seterusnye!! Tapi citer ni dh nk abiss..uwahh T-T
sya_ieda_00 #9
Chapter 23: update soon..
sya_ieda_00 #10
Chapter 22: uwahh ape jadi dgn hana dgn v...btw update soon authornim