Chapter 3

I Hate You

Di bilik makmal.
“amber,kau sapu lantai. Aku cuci tingkap.” Arah jungkook. “yelah, macam biasalah kan?” balas amber. “aku pergi ambil air sekejap” kata jungkook. Waktu dia nak buka pintu,tiba tiba pintu terkunci. “ amber , kau kunci pintu ni ke?” soal jungkook. “manada? Semua kunci kau yang pegang kan?” balas amber. “tapi kunci takde dekat aku lah sekarang” kata jungkook hairan. Mereka kebingunan. Jungkook cuba menelefon lay dan iu tapi tidak berjawab. “ish mana dieorang ni?” soal hati jungkook. Hari sudah gelap. Mereka masih terperangkap di dalam makmal itu. Suasana sunyi dan lampu berkelip-kelip.
“jungkook, kau ada dengar bunyi atau jumpa benda pelik tak kebelakangan ni?” soal amber memulakan perbualan. “entah. Tak Nampak apa pa pun. Kenapa?
“aku asyik terdengar suara perempuan menangis la kat hostel ni.”
“so what? Kau takut?” balas jungkook. “adalah sikit.”
“huh, ingatkan tomboy ni berani. Kecut jugak rupanya.” Sindir jungkook. “kau cakap baik sikit tak boleh ke?” marah amber. Tidak lama kemudian lampu terpadam.
“amber, kau main lampu ke?” tanya jungkook kasar. “taklah. Aku tak main pun.” Kata amber.

tiba-tiba mereka terdengar suara tangisan yang menyeramkan diikuti bayang lembaga berambut panjang diluar tingkap. Tanpa disedar, amber terpeluk jungkook ketakutan. Dengan berkalau lampu di koridor , mereka ternampak tengkorak di atas meja. Kemudian muncul pula lembaga berpakaian putih merangkak kearah mereka. Amber menjerit dan memeluk jungkook dengan lebih kuat. Tidak lama kemudian lembaga itu sudah tidak kelihatan dan lampu kembali menyala.
“amber, semua dah ok. Jangan takut lagi.” Pujuk jungkook. Amber tersedar dan melepaskan pelukannya. “mianhae aku tak sedar terpeluk kau tadi.” Kata amber malu. “takapa. aku tak kisah pun.” Balas jungkook sambil tersenyum. Tiba tiba….
“surprise!” kata iu dan lay yang baru keluar dari meja belakang. Rupa-rupanya ini rancangan mereka bertiga untuk kenakan amber. Amber marah dan terus berlalu dari bilik makmal itu. Mereka balik ke hostel masing masing.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Wah daebak ah cite ni
tifani_anyber #2
Chapter 4: Wkwk jungkook and amber so cute
Love your story simple but sweet
First time i read jungkook and amber story
Can you make another jungkook and amber story???
Figthing~