Chapter 1

Be The Light
Please Subscribe to read the full chapter

     

 

         Bomi pelik melihat jimin yang memakai topeng muka dari mereka balik dari sekolah tadi. Bomi dah agak , apa yang terjadi lalu bersuara " jimin...awak bergaduh dengan mereka lagi betul tak". " Tak mana ada?".

         Bomi lalu menyuruh jimin menanggalkan topeng yang dipakainya, jimin menolak " kan saya dah cakap...saya tak bergaduh". Bomi tak percaya, bomi lalu mengugut kalau jimin masih tak nak menanggalkan topeng yang dipakainya itu. Bomi tak nak layan jimin lagi buat selama-lamanya.

         "Awak marah ke?", "tak...saya tak marah" balas bomi segaja bersikap dingin terhadap jimin. Jimin paling tak suka apabila bomi bersikap acuh tak acuh terhadap dirinya " baby.. janganlah macam nie...okey saya buka". Jimin terpaksa  akur dan akhirnya perlahan-lahan menanggalkan topeng yang dipakainya.

        Air muka bomi berubah melihat muka jimin yang penuh dengan lembam dan luka " apa dah jadi dengan muka awak?", bomi lantas membuka baju jimin. badan jimin pun sama penuh dengan lembam.

--------------------------------------------------------------------------------------------

         Bomi diam membisu tanpa ada suara keluar dari bibir kecil perempuan itu. Entah kenapa, jimin boleh nampak kesedihan dalam mata bomi....bomi sedang menangis. Jimin terkejut " baby... kenapa awak menangis....ada orang buli awak kat sekolah ke?".

         Bomi mengeleng "awak patut tahu... kenapa saya menangis...awak dah janji dengan saya yang awak tak akan terlibat dalam apa2 pergaduhan dengan topp dogg...awak mungkir janji...(bomi menangis lagi)... saya kecewa dengan awak".

          "Baby...mianei ( jimin lalu menggenggam erat tangan bomi)...saya minta maaf... tolong jangan menangis lagi... saya tak suka tengok awak menangis disebabkan saya". Jimin lalu mengesat air mata girlfriend itu dengan belakang tangannya. " Baby... i love you" bisik jimin ke telingan bomi, " i love you" . 

          Bomi berhenti menangis " mari sini... saya ubatkan luka awak". Bomi lalu mengambil ubat dan mengubati di bahagian muka dan badan jimin yang tercedera dengan berhati-hati.

         Jimin memandang bomi yang mengubati lukanya, jimin rasa sangat bahagia dan matanya tidak berkelip memerhati wajah girlfriendnya. 

        Bomi perasan, " jimin ...jangan pandang saya macam itu...awak buat saya tak selesa". " Wae...awak tahu tak awak sangat cantik...saya suka tengok awak...". Jimin lalu menarik bomi dan dudukkan bomi dipahanya.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sunlight_
Terima kasih sebab bce ff saya.

Comments

You must be logged in to comment
syaleese28
#1
Chapter 1: Chimchim T-T Nasib baik selamat ... Huuuuu ~ Nice story.. (Y)
Jelly_Warrior
#2
Chapter 1: So sweet~~hehe
choco_chim
#3
wow! both jiminnie and bomi is my ultimate biases! I love it!!
baekmifanz #4
tak sabar nak baca ff dari awak.. hwaiting :)