Intersection

Description

Takdir pertemuan dua manusia, selalunya digambarkan dengan beberapa jenis garisan. Seorang lelaki dan seorang wanita yang diikat jodoh mereka adalah seperti 'circle', atau garisan bulatan. Mereka hidup bersama dan melalui jalan hidup yang berulang, tidak kenal perkataan ‘bosan’ asalkan kedua-duanya saling melengkapi. Ada perjalanan jodoh dua insan yang terlukis seperti ‘parallel lines’. Di mana dua insan itu tidak akan pernah bertemu, kerana jika dilihat, dua garisan parallel memang tidak pernah bertemu antara satu sama lain. Dan, keajaiban dan ketentuan dari-Nya sahaja yang mampu mengikat jodoh mereka. Tetapi, terdapat juga perjalanan jodoh yang terlukis seperti 'intersecting lines' iaitu garisan bersilang. Kalian bisa melihat sendiri bagaimana pengakhiran jodoh kedua insan yang ditakdirkan pertemuan mereka seperti garisan bersilang. Mereka membawa haluan masing-masing pada akhirnya. Ya! Dengan kata lain, berpisah. Dua insan ini tidak akan mengenali satu sama lain pada awalnya, berjumpa pada pertengahan waktu, dan… berpisah semula di pengakhiran cerita. Menyedihkan bukan?

 

Tapi, jika itu takdir pertemuan yang sudah terlukis antara aku dan dia, aku redha. Sekurang-kurangnya, aku bersyukur kerana dipertemukan dengannya. Diberi peluang untuk mengenali dirinya  dan mempunyai kesempatan untuk mmencatat namanya di dalam diari hidupku.

Foreword

Cerita ni adalah cerita yang khas aku tulis untuk seorang kawan. Sebagai hadiah sebelum aku cau dari bandar kelahiran aku ni (feeling-feeling sedih pulak), aku nak beri dia hadiah yang tak seberapa. Sebab kawan aku ni suka sangat dengan cerita yang aku tulis, so... anggaplah cerita ni sebagai penghargaan untuk dia :) Tapi, of course, cerita ni bukan pasal percintaan semata-mata! Aku harap dia dapat pengajaran dari cerita ni ^_^

Buat reader yang nak baca, baca ajelah. Yang nak subscribe, komen or upvote tu terpulang pada korang :) Dan cerita ni tak panjang. Maybe in 3 or 4 chapter macam tu.

Enjoyyyy!

 

The beautiful poster is designed by |P R E P O S S E S I N G| Malay Graphic Shop

Comments

You must be logged in to comment
Aisya_Nasuha
#1
Chapter 5: Best cerita ni.. Love it so much :D
LlyshaSyera #2
Chapter 5: cerita yang best..love it :)
JHNDAE
#3
Yes. Ada yugyeom ;u;

Sorry but to kawan author, harap enjoy hoho (yugyeom ade tuuu hehehe... ok sorry)