CHAPTER ONE (Pemilik tempat?)

AKU, REALITI DAN FANTASI


Waktu rehat telah tiba. Sungyoung bergegas ke atas bangunan sekolah. Dia lebih suka merehatkan dirinya di sana. Baginya, tempat itu sunyi dan aman. Tidak perlu lah dia bersesak-sesak di kantin untuk membeli makanan. Lagi pun dia bukannya selalu makan pun.

'Woaaaahhhh~ Aman betul lah kat sini. Lagi best dari suasana kat kantin tu! Sesak dan ramai orang!' keluh Sungyoung sendiri. Dia merehatkan kan diri dan menutup mata sambil menutup mata, tiba-tiba ada 'suara asing' menegurnya.

'HAI !' tegur suara itu.

'Ahhhh!!!' teriak SungYoung yang terkejut dengan suara tadi. 'Siapa pula tegur aku?' monolog nya sendirian. 'Kejap! Bukan aku sorang-sorang kat sini ker tadi?!' tambahnya lagi.

Sungyoung memandang keadaan sekeliling. Di lihatnya tiada orang lain selain dirinya sendiri. Dia geleng-gelengkan kepala. 'Mungkin aku tersalah dengar kot atau aku berfantasi' katanya lagi.

'Kriiinnnnggggggg!!!' loceng telah berbunyi lalu Sungyoung bergegas turun ke kelas nya takut nanti cikgu masuk!

'Comel lah dia tu. Hahaha' kata suara tadi.

Keesokan harinya......

Seperti biasa Sungyoung akan 'merehatkan diri' di bumbung sekolah. Tetapi hari ini dia merasakan seperti ada seseorang yang melihatnya dari jauh. 'tempat ni aku seorang saja yang tahu mustahil ada orang lain' bisik hatinya.

'Hai!!! Tengah buat apa tu?' tegur suara itu.

Sungyoung tersentak seketika...'ermmm rehat.. tapi awak siapa? baru pindah sekolah? tak kenal pun'. jawab Sungyoung. Lalu memandang bangunan di hadapannya tanpa memperdulikan "rakan barunya" tadi.

Nama awak siapa? kenapa selalu ada di sini? tak bosan ke duduk dekat sini lama-lama?. balas "rakan barunya" itu. 'Saya selalu perhatikan awak selama ni tapi awak tak perasaan pun. Sambungnya lagi.

'perhatikan? kenapa pula? kita tak pernah jumpa... but by the way nama saya Sungyoung...Nam Sungyoung, nama awak siapa?' Jawab sungyoung.

' sebab ini tempat saya lah... saya kena lah perhatikan orang yang datang tempat saya kan?... emmm saya terlupa sesuatu... nice to meet u Sungyoung. just call me Chanyeol... Park Chanyeol' Jawab "rakan barunya" itu dengan gembira.

'Chanyeol? macam pernah....' Kringggggggg!!!!! Perbualan mereka terhenti. Sungyoung segera bergegas pergi ke kelasnya tanpa meninggalkan sepatah kata pun kepada Chanyeol. Chanyeol hanya tersenyum. 'dia nampak comel bila dalam keadaan begitu' bisik hatinya... lalu menghilang.

Di dalam kelas....

Sungyoung termenung sendirian. Tidak seperti hari-hari biasa. Sungyoung selalunya meluangkan masanya dengan belajar tapi pada hari dia bertemu dengan"rakan barunya" itu, dia asyik terfikir rakannya itu. 'macam kenal lah nama tu tapi dengar kat mana?' monolognya sendirian.

' kamu boleh balik awal sebab hari ni tiada aktiviti di sekolah' kata gurunya,menyebabkan Sungyoung terhenti daripada termenung. Dalam perjalanan balik Sungyoung asyik terfikirkan lelaki yang baru dijumpainya tadi...' mmmm... macam kenal lah nama tu... tempat dia ke tu? tapi kenapa tak pakai baju sekolah, baju pun pelik macam baju orang sakit je...buat apa nak peduli apalah awak ni Sungyoung... AH!! esok kan ada masa lagi boleh kenal lebih rapat!' Sungyoung tersenyum sendiri...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
bittersweet4u
#1
Chapter 4: oh oh.. why so sweet mweet ni..
jelez ai.. chanyeol u curang dengan kawan ai! *tampar chanyeol*
padan muka xD /kejam/
haha.. btw.. cite ni gile2 daebak~~~ love it!!!!!
Mrs_Oh
#2
Chapter 4: ohhh... cepatnyaa habis.. BTW, daebak!! i love it.. <3
Mrs_Oh
#3
Chapter 3: update soon!!!!! jebal~~~ T^T .. dah best dah ni bacaa~!! <3 <3 .. rasa nak nangis pun ada...:3
younghany
#4
Chapter 1: PLEASE UPDATE !!! PALLLIIIII!!!! :D