Permulaan kepada segala-galanya

IT MUST BE LOVE
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

                       Dabin, jangan lupa belikan aku hadiah..

 

 

Baekhyun. Kawan baik aku merangkap crush aku dalam diam. Eh? Semestinya la dalam diam, kan? Maksud pun dah macam tu. Teringatkan kata-kata dia semalam terus membuatkan aku terpacak depan kedai topi berjenama di Myeong-dong. Aku lihat sekeliling kedai tersebut, cuba mencari topi menarik untuk dibuat hadiah, namun masih tidak kelihatan. Aku mula melangkah ke arah seseorang. Dia juga nampaknya sedang sibuk sedang membelek-belek topi di tangannya. Aku berdiri sambil menayangkan sebaris gigi putihku kepadanya.

 

"Hmm...yang kau ni dah kenapa pulak?"  Chanyeol memandang wajahku sekali imbas dengan pandangan kosong memandang ke arah aku. Aku menyilangkan tangan. Taulah kau malas nak layan aku, kan. Aku mencebik lalu melabuhkan punggungku di sofa empuk berdekatan.  Topi macam mana, harus aku beli, ya? Kat rumah tadi, beria-ria aku search dalam internet. Kononnya nak belikan Baekhyun topi trend masa kini, tapi alih-alih sampai sahaja di kedai, terus otakku blank. Tak dapat nak membuat pilihan. Tapi, terfikirkan mengapa Chanyeol berada di sini bersama aku sekarang ini, dapat melegakan aku. Boleh la aku tanya pendapat dia. 

 

"Channie~~ tolonglah aku buat pilihan~~." Suaraku mendayu-dayu, cuba membuat suara comel. Ingin meminta belas ehsan daripada Chanyeol. Chanyeol tidak menjawab sebaliknya sibuk mengenakan topi berwarna hitam itu di kepalanya. Aku mendengus lalu mengangkat punggung menuju ke rak topi di bahagian belakang kedai tersebut. Ada sesuatu yang menarik minatku untuk pergi menjengah ke sana. Comelnya~~... Itulah kata-kata hatiku saat terlihatkan topi couple comel yang berwarna hitam itu. Hmm.. warna kesukaan Baek. Tanpa berfikir, terus aku mencapainya. Comel jugak, kalau Baek pakai, mesti comel, kan? Topi itu terus dibawa ke kepalaku. Aku lihat biasan wajahku di hadapan cermin. Comel. Dengan mood yang meningkat, langsung aku melangkah mencari kelibat Chanyeol. 

 

"Chanyeol, ok tak?" Akua tersenyum menayangkan topi itu di kepalaku.

"Hmm..." Hanya itu yang menjadi balasan Chanyeol. Aku memuncungkan bibir, tanda benci apabila diberi respon begitu. Tanpa membuang lebih masa lagi. Aku terus membuat pembayaran di kaunter.

 

 

 

 

 

 

 

 

"Chanyeol, kenapa kau nampak lain, hmm?" Aku bertanya. Pelik dengan reaksi Chanyeol yang lebih menumpukan pandangannya pada phone daripada mendengar kata-kata aku ni. See! Dia tak dengar pun aku

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
chanyeorin
nmpaknya aq kna ubah jlan criter ni memandangkan criterni semakin mengarut aq rasa..

Comments

You must be logged in to comment
TinkyWanky #1
Chapter 7: Woah! Daebak!
Keep update!
bittersweet4u
#2
Chapter 5: Oh mo oh mo oh mo > <
Author-nim daebak !!
Update soon (o^ 0 ^o)/