Goodbye..

We are The Trouble Maker S1 [[ 2014 ]]
Please Subscribe to read the full chapter

Preview chapter 7:
“Sebenarnya.. Chunji tak bunuh saya…”
“hah.. Chunji? Bukan tu suami Mak Jah ke?” semua member melihat sesame sendiri.
“Satu sekolah tahu yang Chunji tak ada niat nak bunuh saya.. macam ni ceritanya….”
 
                                                        

Chapter 8:

“Pada suatu hari yang indah, sedang burung2 berkicauan.. saya telah menerima surat ugutan dari anonymous person.. Surat itu menyuruh saya keluar dari sekolah ni sebelum peperiksaan akhir diadakan. Sekiranya saya enggan mengikuti, saya akan dibunuh. Saya tidak menghiraukan ugutan tersebut dan terus mengambil peperiksaan akhir…..” Terang Ricky.

“Jadi.. Anonymous tu yang bunuh awak??” tanya Jimin.
“Siapa Anonymous tu sebenarnya? Awak tahu?” Tanya Jin pula.

“Anonymous tu.. Chunji! Dan Chunji tak bunuh saya…” Kata Ricky.

“Hah?! yang hantar surat tu kawan baik awak.. Chunji?!” kata Jimin terkejut.

“Chunji selalu dapat no.2 bila periksa.. dan saya selalu dapat No.1.. Parents Chunji selalu pressure Chunji.. sehingga Chunji terpaksa hantar surat tu.. saya tak tahu pada mulanya.. Tapi,.. satu hari. Chunji telah berterus terang dengan saya.. Dia kata.. Dia Cuma nak tengok saya stress sampai saya tak dapat result yang bagus semasa exam… Berlaku pergaduhan.. Mulai hari itu.. hubungan saya dan chunji renggang.. Saya cuba larikan diri setiap kali bertemu dengannya.. Suatu hari, saya ketandas.. secara tidak sengaja, saya bertemu Chunji. Saya telah menyembunyikan diri dalam tandas last.. Chunji cuba meminta maaf.. dia cuba membuka pintu bilik air.. tapi saya telah menguncinya.” Ricky bercerita panjang.
Semua member memberi perhatian.

“Habis tu.. macam mana awak boleh mati dalam bilik air tu? Awak tak keluar selama 10 tahun ke?” Jungkook menyampuk.
“Ishk.. kau ni Jungkook.. diam lah.. mana boleh dia terkunci dalam ni selama 10 tahun.. takkan makcik cleaner tak jumpa dia.. alahai tak bijaknya kawan aku ni….” Peril J-Hope.

“Jangan la menyampuk… biarlah saya habis cerita dulu….” Kata Ricky. Ricky memuncungkan bibirnya.
“Shh.. diam lah korang.. bagi Ricky cerita.. Ok Ricky.. sambung balik..” kata Jimin.
“Tak nak lah..” Ricky merajuk *hantu pun pandai merajuk*
“Ala Ricky.. cerita lah…”Pujuk V.
“Tengok korang.. hantu ni taknak cerita kat kita! Ishk!” Jungkook merungut.

Ricky memandang tajam Jungkook. Matanya berubah merah. “Kau panggil aku apa???”
Jungkook kelam kabut meminta maaf. Cuak dibuatnya apabila melihat Ricky berubah sebegitu. “Padan muka kau!” RM tergelak kecil. Bagi RM dan Suga.. antara Ricky dan Mak Jah, Mak Jah lebih menakutkan. *Kan!*
“Akhirnya Chunji beralah.. Chunji pun keluar dari tandas dan ke kelas.. Tiba2.. kunci tandas rosak. Saya tak boleh keluar..” Belum sempat Ricky bercerita panjang, jungkook menyampuk lagi “Kan aku cakap.. dia terkurung dalam bilik air selama 10 tahun!” Kali ini semua member melihat Jungkook seperti Hantu. Jungkook terdiam.

“aish.. budak ni.. kenapa bawa dia jimin-hyung?? Huuu…kita sambung.."

“Ok.. saya sambung ye Hyung…. Saya cuba panjat pintu.. tapi saya gagal.. saya tergelincir lalu terjatuh dan terhantuk di pili tandas. Masa tu.. kepala saya berdarah teruk… kepala saya semakin sakit.. dan dunia semakin gelap.. tiada siapa yang perasan saya tiada.. sehinggalah.. saya terdengar suara seseorang memanggil nama saya, itu suara Chunji.. saya cuba menyahut.. tapi tidak didengarinya.. rupa2nya.. saya dah jadi roh. Saya melihat sendiri jasad saya yang berlumuran darah terbaring disitu. Saya hanya mampu menangis dan menantikan pertolongan. 1jam selepas itu.. Cikgu sekolah dan Chunji datang.. dan mereka terlihat.. sekujur tubuh yang berlumuran darah dan tidak bernyawa. Kata Doktor, saya mati disebabkan pendarahan yang banyak… sobs sobs sejak hari itu.. Chunji menyalahkan dirinya sendiri.. kononnya dia punca kematian saya.. semua orang menuduh dialah punca saya mati..” Ricky mengalirkan air matanya. Kelihatan semua member hampir mengalirkan air mata.

“weh Si spet mat gula.. mari sini.. aku sedih ar..” lalu RM memeluk suga sambil mengelap air matanya.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
BarmyDew
Update update new new new at special chapter... new chara for sequel. Nak tahu siapa yang ganti chara got7?

Comments

You must be logged in to comment
jimiekhyun
#1
Chapter 2: authornimmmmmmmm!! i re-read thIS in 2018!!! as well as expected, TAK PERNAH TAK KELAKAR WAHAHAHAH BUAT PENGHIBUR HATIKU WEHH JINJJA DAEBAK ❤❤❤❤❤
Shadow_warriorangel #2
Chapter 8: Saya baca dr chap 1 smpi sini.. Cerita ni mmg trok.. Jngn slh fhm.. Mmg trok buat sy gelak xD lg² lps tau makjah tu ex queenka.. Tngk rupe de yg trkini mmg xleh bla xD
FinaArmy #3
Chapter 11: Ya Allah ! How come ur fictions is sooooo perfect ?! I'm amazed ? You should realese a novel about BTS friendship !! Its so beutipul !!!! ?? A lot of emotions in this story !! I like it ??
dyosphere
#4
Chapter 13: wahhh memang best la hehe
starlightkim_
#5
Chapter 12: Mmg best yg teramat sangatlah fanfic ni..ingatkan RM betul2 dah takde..menitik air mata..huhu..tapi hakikatnya membuatkan saya nak cekik2 je RM tu..hoho...good job lah author..(THUMBS UP SEKALI DGN JARI KAKI)
starlightkim_
#6
Chapter 4: Saya akan baca citer awak sikit demi skit okey??
starlightkim_
#7
Chapter 2: Daebak lah story ni..
HanNaGi #8
Chapter 10: Well done author!! This is the best fanfic i have read.. Daebak!! btw. Bila habis baca cerita ni, rasa macam tak nak habis sekolah lah pulak.. biarlah jadi budak sekolah sampai bila2.. rasa cam perpisahan tu semakin dekat.. huaa T^T thats cannot be!! And lastly, thank author sebab mengertikan saya bertapa bestnye sekolah walaupun exam sentiasa mengecutkan perut saya.
#sedih #gembira #sakitperutketawa #huhufeelingterlebih
HanNaGi #9
Chapter 2: Weii.. tak leh tahan ketawa!! Haha! ! Baru cp2 dah gelak sakan.. lom lgi next and next cp.. btw Daebakk!! Congrat author!!!