My first day?

Gayageum Couple

Chanyeon bersiap-siap ke sekolah barunya.Dia memakai baju seragam yang berwarna biru tua,skirtnya pula biru bercapr sedikit hitam.Dia turut memakai seluar ketat di dalamnya. Rambutnya yang panjang melepasi bahunya di sikat selepas itu dia mengikatna menggunakan getah rambut hitam.Belum habis lagi,dia mengikatnya semula dengan reben putin. "Chanyeon kiutnya awak!"puji Chanyeon depan cermin.Selepas itu dia menyembur sedikit minyak wangi Dia beralih pula kepada ear cuff,dia memilih ear cuff berbentuk naga yang di perbuat dari emas lalu di pasang ke telinga. Jam tangan berwarna putih di ambil dan di letakkan ke tangan.

Dia mengambil telefon miliknya, Samsung Galaxy Note II berwarna putih.Di gengam erat telefon itu.Dia mengambil beg galas ala-ala beg untuk atlet sukan (alah beg yang selalu Kris bawa setiap masa bila nak ke lapangan terbang) yang berwarna hitam.terdapat corak naga berwarna putih berada di beg itu. Selepas berpuas hati dia turun ke bawah.

"Mari Cik Muda saya tunjukkan bilik guru."kata Pakcik Jang.Chanyeon tiba juga di sekolah milik ayahnya. Dia berasa bangga dengan dirinya. Dia mengikut Pakcik Jang ke bilik guru. "Bukan tu anak Presiden Kim ke?" bisik seorang guru. Pengetua Hwang tersenyum kepada Chanyeon,anak kepada Kim Jae-hyun rakan baiknya ketika zaman muda. "Kim Chanyeon right?"tanya Pengetua Hwang ramah. "Yes,that me."jawab Chanyeon. "how you felling today,did you feel nervous?"tanya Pengetua Hwang. "Yes sir,little bit."jawab Chanyeon. "So,let me bring you into you new class."ajak Pengetua Hwang.

Mereka berdua berjalan beriringan menuju ke kelas baru Chanyeon. Pakcik Jang sudah pun pulang. Senyap,semua pelajar menunduk dan membaca buku. "Selamat pagi Pengetua Hwang."ucap seorang lelaki di sudut kelas,barangkali ketua kelas. "Selamat pagi ank murid semua.Hari ini kamu akan dapat kawan baru."kata Pengetua Hwang. Chanyeon tersenyum dan membuat tunduk hormat. "Hello everyone,nice to meet you.My nama is Kim Chanyeon,just call me Chanyeon.I from Los Angeles.I hope we will be friend."kata Chanyeon yang fasih berbahasa Inggeris. "Pengetua harap kamu semua akan berkawan baik dengan Chanyeon.Baiklah pengetua keluar dulu. Terima kasih semua."kata Pengetua sebelum beredar. Chanyeon berjalan ke arah tempat duduk kosong di belakang seorang pelajar lelaki yang asyik memandang ke arah tingkap.

"Hai,my name is Hwang Zi Tao!"ucap Tao dengan senyuman. "Panda!"kata Chanyeon teruja. Dia mencubit pipi Tao walaupun pertama kali berjumpa. "Cutenya awak!"kata Chanyeon dalam bahasa Korea. Semua hairan, tadi bukan main dia cakap Inggeris,sekarang cakap dalam bahasa Korea pula. "Awak boleh cakap dalam bahasa Korea?"Tanya Tao. Chanyeon mengangguk. "Maaf,saya cuma takut bahasa Korea saya teruk sahaja."jawab Chanyeon

"Kwenchanayo,saya pun susah jugak nak cakap bahasa Korea dulu.Yixing pun sama."kata Tao. "Terima kasih."ucap Chanyeon. "Sekolah mana dulu?"tanya seorang lelaki yang agak tinggi. Chanyeon mendongak, "Oh saya sekolah dekat sekolah tinggi di L.A"jawab Chanyeon. "Nama kita hampir sama tau,saya Park Chanyeol."kata Chanyeol memperkenalkan diri. "Saya pula,KimJoonmyun a.k.a Suho."kata Suho yang datang tiba-tiba. "Tiga orang belakang tu,Yixing,Xiumin dan Luhan.Yang duduk berkepit tu pulak pasangan sehidup tapi tak semati KaiSoo, ataupun Kai dan D,O.Yang tengah main psp tu Sehun."kata Suho panjang lebar.

"Ni kawan baik saya,Byun Baekhyun."kenal Chanyeol kepada Baekhyun."Hey,I'm Chen."kali ini Chen pula. Tao mendekatkan mulutnya ke telinga Chanyeon. "Tu,Kris."bisik Tao. "Gelilah Zi Tao."kata Chanyeon.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
KrisChan21
Buah cempedak di luar pagar,Ambil galah tolong jolokkan,Saya ni budak baru belajar,Kalau salah tolong tunjukkan

Comments

You must be logged in to comment
KrisChan21 #1
Chapter 1: Harap korang seronok baca cerita ni komenlah sikit! Daripada Chan!Lup you guys..