My Heart .

I'll Give You My Heart
Please log in to read the full chapter

My Heart .

 

Yujin's POV

Cuti musim panas 2 tahun lalu, aku, appa dan Ahn Ji Ah melawat sebuah perkampungan kecil di Pulau Jindo dan tinggal disana beberapa hari. Appa terpaksa tidur diatas pelantar minyak selama beberapa hari, sementara aku dan Ji Ah terpaksa tidur didalam sebuah rumah kayu milik maid lama aku, Pn Huang. Pada asalnya aku enggan. Keadaan rumah itu buat aku cukup tidak selesa. Tiada aircond, tiada alat pemanas. Argh! Rimas dengan bunyi bising dari luar, bunyi pedagang-pedagang tepi jalan yang meraih pelanggan.

Tetapi, bilik yang disediakan untuk aku dan Ji Ah menenangkan hati aku. Kerana bilik itu berhadapan dengan lautan yang terbentang luas. Aku memang suka akan laut membiru. Cukup menenangkan.

Bercakap mengenai Pn Huang, dia bersara semasa aku berusia 10 tahun. Dia mempunyai seorang anak sebaya aku. Huang Zi Tao. Budak tu memang tak pernah sehaluan dengan aku. Asyik nak ajak aku bergaduh je. Appa pun sayang dekat dia macam anak sendiri. Tipulah kalau aku tak jeles.

♦   ♦   ♦   ♦   ♦

"Tolong....."

Kim Manggi  menoleh. "Kau dengar suara tu?"

"Ne, hyung. Saya dengar." Mata lelaki 20-an itu meliar-liar keseliling laut dan pantai itu, sementara Manggi sibuk mengendali bot kecil.

"H-hyung! Tu!" Dengan rasa cemas didada, dia menunjuk kearah seorang gadis yang tengah terkapai-kapai di permukaan air masin.

"Yah! Apa kau buat kat situ?! Cepat selamatkan dia!"

"S-saya?"

"Yah! Kau dah masuk skuad utama sekarang. Palli!"

"Ne!"

Dengan sepantas kilat, dia terjun kedalam laut itu dan berenang kearah seorang gadis yang lemas. Bibirnya sudah mulai membiru.

Tangan gadis itu akhirnya dapat dia capai. "Gwaenchana! Saya datang tolong awak..." dia memeluk pinggang gadis itu agar dia tidak tenggelam. Tetapi, gadis itu mula cemas dan mula memeluknya dengan erat.

"Cik! Jangan buat macam ni! Kita boleh sama-sama lemas nanti! Lepaslah!" dia cuba mengendalikan rasa cemas gadis itu, tetapi gagal.

Dia tidak dapat mengendalikan gadis itu, lantas membuat sesuatu, sesuatu yang akan meredakan cemas gadis itu.

♦   ♦   ♦   ♦   ♦

"Yujin!"

Seorang gadis, berusia lingkungan 20 tahun berlari ke hujung jeti. "Yujin... Yujin..."

Gadis itu kelihatan masih lemah akibat tertelan terlalu banyak air masin. Dia hanya menunduk. "Ji Ah... aku dekat mana ni.. kenapa dengan aku?"

"Kita dekat jeti ni.. Time kita naik motobot tadi, kau tergelincir jatuh.. Aku terus ke darat minta bantuan .. since aku tak pandai berenang." Ji Ah menoleh kearah lelaki yang berdiri di samping Yujin. "Kau yang selamatkan kawan aku tadi?"

"N-ne.." jawab lelaki itu.

"Kamsahamida."

Yujin mendongak dan menoleh kearah Ji Ah. "Ji Ah-yah~"

"Argh!" Ji Ah terkejut melihat mata kiri Yujin yang lebam. "K-kenapa mata kau tu?!"

"Huh?" Yujin menyentuh mata kirinya. "Aigoo~!"

"M-maaf." Lelaki itubersuara. "Saya terpaksa tumbuk dia tadi.. sebab tu je caranya supaya dia pengsan dan berhenti menggelabah."

Ji Ah palmface. "Kau.. tumbuk kawan aku?"

"Yah!" Yujin berdiri dan menghadap lelaki yang tinggi itu. Yujin hanya bertinggian paras dada lelaki itu sahaja. "Patutlah aku rasa sakit semacam tadi! Kau tumbuk aku?!"

Lelaki itu mengundur dan menunduk 90 darjah. "Mianhae.."

"Maaf je? Kau ingat maaf tu boleh sembuhkan lebam ni?!" marah Yujin.

Lelaki itu membisu dan hanya menunduk.

"Yujin.. dahlah tu. Dia dah selamatkan kau.. kira okay lah."

Yujin diam seketika. "Yah.. nama kau sapa?"

Lelaki itu menunjuk kearah dirinya sendiri. "S-saya?"

"Yelah, kau."

"Tao. Huang Zi Tao."

♦   ♦   ♦   ♦   ♦

Yujin's POV

Pada saat dan ketika itu, aku dapat tahu dialah si Panda yang selalu menyusahkan hidup aku dulu. Muka dia lain sangat sekarang, kulit dia dah gelap. Tapi bawah mata dia tetap gelap, sama macam dulu. Pada saat dia kenal siapa aku sebenarnya, perangai lama dia pun mula muncul. Dia mulakan perangai lama dia. Tolak kepala aku, pijak kaki aku, aku dah biasa dah.

Please log in to read the full chapter

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
alya_yy
#1
Sedih laa T-T tao~~!
weloveexoforever #2
Chapter 3: sedihnyer citer nieyh and kesian tao sbb dye yg mati..
baehwililly
#3
Chapter 3: Sedihnya T^T
ainsyahk_melody #4
Chapter 3: Asal sedih sangat?! T^T
ShuTao #5
Chapter 3: tao...sedih la cite ni T^T
Se_Min
#6
Chapter 3: kesian Tao T^T