Him

You're my inspiration

 

Aku merenung jauh ke luar tingkap , memikirkan nasib diri aku ini . “ hmm I’m alone again today everyone is going to school and work blehh “ ahrim mengeluh sambil mengapai phonenya di meja yang berada di tepinya . “ Wahai twitter will you entertain me ? hmm what should I tweet ? Lets post morning messages then “ kata ahrim sambil jari jemarinya busy menaip .

 “ Oh wait my favorite artist tweeted . you shouldn’t tweet when im not online . nevermind let just retweet it and spam him a little bit . “ Ahrim spam his favorite artis tweet dengan harapan idol itu reply dia .

 “ I should stop spam him now . but I hope he’ll read all my tweets “ then you chuckles . Selepas itu anda melihat semula ke luar tingkap . “ OH DIA !! “ Ahrim menjerit .

“ Dia datang main basketball lagi harini . Yes dia bawa gitar for sure dia akan menyanyi lagi . “ Ahrim merasa sedikit happy . Rumah ahrim terletak betul-betul depan padang basketball so ahrim boleh nampak dengan jelas apa yang berlaku di sana malah boleh dengar sekali perbualan orang yang berada kat sana . Kini Ahrim berada di beranda biliknya di tingkat dua . Ahrim keluar duduk di atas kerusi sambil melihat ciptaan tuhan yang terindah bagi Ahrim .

“ suka betul dengan suara dia . sangat husky . nak juga kenal dia but malu lah tak kan tiba-tiba nak sergah dia kan ? dah tu dia asyik datang sini alone , main gitar and basketball pun alone apalah “ Ahrim mengeluh lagi . “ Alamak sakit perut pula , potong betul nak ke tandas jap arh . “

Selepas Ahrim keluar daripada tandas Ahrim bergegas ke beranda but malangnya lelaki itu sudah pun pergi . “ Ish perut punya pasal lah ni “DATANG LAGI ESOK” Ahrim menjerit .

Malam itu mama pulang sambil bawa McD My favorite yaw . lol . Ahrim mengambil bahagiannya dan duduk di sofa bersebelahan mama ahrim . Ahrim decided nak bincang something but bila lihat mama ahrim duduk sambil tutup mata nampak sangat penat ahrim lupakan . Ahrim tak nak menyusahkan mama . Lalu Ahrim bergegas ke bilik . Buka laptop dan tengok K-drama yang diminatinya dan makan her Big Mac .

Keesokan harinya Ahrim bangun dan melihat Jam di dinding . “ OH MY Ahrim kau tidur ke apa ? dah pukul 11 ni OTL terlepas tengok abang gitar tu ka ? dia selalu datang pagi sebab pagi2 kat padang tu always redup . “ ahrim memarahi dirinya sambil memukul kepalanya . lalu ahrim bergegas ke beranda biliknya oh yes memang malang lah abang gitar tu dah pun pergi . dan selepas daripada itu lelaki tersebut tidak lagi datang ke padang basketball itu . Ahrim rasa sangat sedih sangat sangat sedih . sebab hanya dia sajalah yang boleh mengembirakan ahrrim .

 Keesokannya pada hari ahad . mama Ahrim memanggil nama ahrim dari tingkat bawah . “ Kenapa ma , hari ahad ni pagi lagi dah kecoh ? “ “ Alah kau tu setiap haripun macam hari ahad kan ? dah mari sini ada something untuk kau ni “ kata mama ahrim . Lalu dengan malasnya ahrim menuruni tangga rumahnya yang tak seberapa nak tinggi itu .

“ hmm apa ma ? “

“Ni hah barang untuk kau tadi ma nampak kat peti surat . “

“ kepada seorang gadis yang selalu duduk di beranda ? eh untuk saya kah ni ma ?”

“ manalah mama tahu but kan ahrim selalu duduk kat sana ? “

“ macam mana mama tahu mama kan kerja ? “

“ Mama tahu segalanya ahrim “

“ ceh yelah saya nak dulu . coklat ni saya bawa ek ? haha “

Lalu ahrim buka sampul surat tersebut dan memasangnya .

ahrim dengar lagu tersebut , lagu itu sangat selalu dia dengari , tetapi ahrim kurang jelas di mana . ahrim cuba untuk mengingati lagi . Ahrim ternampak sekeping note kecil terlekat dibelakang case disk tersebut .

“ Hi saya yongguk , sorry kalau saya menakutkan anda but lagu ini saya buat khas untuk awak sebelum saya nak publishkannya saya nak awak dengar dulu sebab ianya ihklas btw saya menunggu di luar “

 “ eh ? abang gitar tu kah ? “ lantas ahrim keluar ke beranda dan dia melihat lelaki tersebut sedang main basketball  “ EHEM “ ahrim sedikit menjerit . lelaki tersebut berhenti bermain dan melihat ahrim sambil tersenyum . Ahrim sedang melawan dengan perasaan ahrim menguatkan dirinya kerana senyuman lelaki tersebut boleh membunuhnya (LOL over pula) . “Thank you “ kata Ahrim . Lelaki tersebut senyum lagi sambil kata OKAY .

Kini aku tahu yang aku tidak lah bertepuk sebelah tangan kata Ahrim sambil tersenyum .

 

…………………………………

 Yongguk Pov

 “hm aku kena berkerja keras harini . “  Kaki ku menuju ke sebuah padang basketball dengan gitar ku bawa di tangan sebelah kiri dan bola di sebelah kanan . Aku melihat di sebuah rumah , di tingkap atas lalu tersenyum . Dia ada kat situ , tunggu aku kah ? LOL saya sangat lah perasan . Aku mula main basketball seorang diri hanya itu sahaja yang boleh membuatkan aku lega daripada segala masalah yang menimpa aku . Dia pula (sambil melihat kearah seorang gadis yang duduk di beranda) “ eh wait mana dia ? lah

dah masuk ka ?” Yongguk mengeluh sambil duduk di tepi tiang dan membelakangi rumah tersebut sambil bermain dengan ranting – ranting pokok yang telah gugur . Yongguk sedikit terkejut setelah mendengar seorang gadis menjerit “ DATANG LAGI ESOK “ tapi sesaat selepas itu bibirnya mengukirkan senyuman dan melihat gadis itu secara sembunyi . “ Pasti itu untuk aku kan ? Okay saya akan datang hari – hari “ .

 Keesokan harinya saya datang lagi but kelibat dia langsung tak nampak mungkin dia keluar lalu saya mendapat panggilan telefon dari my company so terpaksa bergegas ke sana . president company saya ingin mendengar lagu ciptaan baru saya but the problem is lagu tu tak siap . saya memang dah inspirasi . gadis tu dia lah inspirasi aku , dan yongguk tersenyum oleh itu yongguk terpaksa bermalam 3 hari 3 malam distudionya untuk membuat lagu tersebut .

 Pada malam sabtu itu lagu dah siap dan saya nak dia dengar dulu , walaupun dia tak kenal aku , but aku beranikan diri . But satu problem lagi aku tak tahu nama dia macam mana nak letak kat peti surat tu ? but sebab dia always duduk di beranda then itulah nama dia heh .

 Selapas itu aku tunggu dia di padang basketball . sebelum tu untuk mengisis masa terluang aku bermain basketball tiba tiba terdengar suara dan iannya dia hehe . Dia kata terima kasih dan tak tahu nak kata apa saya kata OKAY ja .

………………………………………

Dan sekarang saya Ahrim berada di McD sedang menunggu makanan hehe . Lapar dah ni. Oh tu dia datang membawa order saya . 

“ sayang saya ni dah lapar sangat kah ? “

“ Yes lapar sangat sangat ni hehe “

 Lalu dia hanya memaling senyuman kearah ku yang membolehkan diri ku ini kenyang haha sambil mengosok-gosok kepala aku . kali ini aku dah tak sunyi lagi sebab Dia itu adalah yongguk dan selalu menemani aku setiap hari hehe .

Tamat .

----------------------------------

Thanks for reading .

ignore le typos okie :)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ryuhanna #1
Chapter 1: Datang lagi esok hahha.. Best best~ lepas ni nak tengok kerenah si Ahrim lagi so keep update ;)
crazy_jaywalker #2
Chapter 1: Comelllll! ARGH! you made me spazz lah xD heheh (y)
LuvelyEyka
#3
Chapter 1: oleh kerana Yongguk adlh my bias <3, sye suke sgt citer nie..
sweet sgt2.. comel gtu.. :3
tykalova
#4
Chapter 1: okay comel dan funneh xD
iBABYz
#5
Chapter 1: nice! suka sy baca! ^^ tp sy konfius sikit.. ahrim mmg dah tau sjak awal lg ea yg budak main basketball tu ialah Bang Yongguk BAP??