Love Story [malay.language]

Description

Hari yg aku nanti-nanti kan telah pun tiba.. aku akan menukar sekolah ke sekolah baru di Johor.. Aku ke sekolah dengan menaiki kereta mercedes yg dibawa oleh pemandu ku.. Aku melangkah masuk ke kelas dengan rase yg gementar.. Cikgu menyuruh aku memperkenalkan diri aku kepada rakan-rakan.. "hai name sye Rabiatul Adawiyah panggil sye Ieya pun boleh." seorang dri pelajar itu bngun dan bertanya " awak dari mne?? ".. aku menjawab " sye dari terengganu".. Cikgu menyuruh aku duduk di tepi seorang lelaki yg berada di line tengah.. Aku duduk di sebelah lelaki itu.. Aku tanya lelaki itu " name awk ape.."

Lelaki itu berkata "name sye Shah".. Aku terus membuat kerja yg diberi oleh Cikgu.. Aku pergi ke meja cikgu dan bertanya nme cikgu.. cikgu menjawab "nme cikgu, cikgu Farah" aku terus ke tempat duduk aku semula.. Lonceng berbunyi bermakna rehat.. Aku terus ke kantin dan membeli makanan lalu duduk diatas kerusi.. Dua orang perempuan sedang duduk disana.. Mereka tanya kepada ku name ku siapa.. Aku mnjawab "name sye Ieya dari kelas 2 pintar".. lantas aku bertanya kepada mereka "name awk berdua siapa??".. "name sye Sanah dan ini Najwa kami dari kelas 2 cemerlang".. Kami bertiga naik ke kelas masing-masing dan belajar.. Lonceng pulang sudah berbunyi, aku mengemas barang-barang dan keluar dari kelas.. Ketika aku berjalan, aku terlanggar seorang lelaki iaitu Shah.. Semua kertas yg aku bawa jatuh.. Lalu Shah menolong aku mengutip kertas itu.. Dia meminta maaf.. Aku berkata "it's okay"  aku terus ke kereta yg sedang menunggu di luar kawasan sekolah.. Semasa di rumah ayah bertanya "macam mne dengan skolah tdi bagus tak ??" .. aku mnjawab " okay je ayah kt skolah tu semua baik-baik".. 

Keesokannya, aku ke sekolah.. Di sekolah aku melihat Sanah dengan seorang lelaki berjumpa.. Semase rehat aku tanya kepada Sanah "Sanah awk berjumpe dengan sape tdi''.. Die menjawab " name die muzzamil. Die boyfriend sye. Tadi sye berdating ngan die''.. Aku terus ke kelas.. Cikgu mengajar subjek English yg bernama Teacher Fuziah tanya kepada aku.. "awak murid baru kat skolah ni ke??" aku menjawab "ye.. Teacher.." .. Kelas berjalan dengan lancar.. Semasa waktu rehat aku ke kantin dengan Najwa dan Sanah.. Aku beratur ketika hendak membeli makanan.. Aku melihat seorang budak sedang menangis.. Aku pergi berhampiran dengan dia..Aku bertanya kenapa dia menangis.. Dia kehilangan duit.. Aku berlanja dia makan di kantin.. Dia kelihatan gembira.. Aku ke kelas.. Aku melihat Shah sedang berseorangan di tempat duduknya..

Foreword

Character

Ieya - seorang budak perempuan berumur 13 tahun. Yang baru pindah di sekolah itu.

Shah - teman lelaki Ieya sejak tahun lepas.

Sanah - kawan baik Ieya

Muzzamil - pakwe kepada Sanah

Najwa - kawan baik Ieya

Faisal - pakwe kepada Najwa

 

bace jangan tak bace and subscribe tauu ;))

Comments

You must be logged in to comment
Niena_DreamGirl
#1
nama aku tak letak tak acilah
aobutans #2
Eja nama Muzamil saloh tu.
Nama dia Muzammil.