Skipping Scene

Skipping Scene To Decent Date (with Junhee from A.C.E)
Please Subscribe to read the full chapter

-

“Yah! Ayah, bangun yah! Jangan tinggalkan orang macam ni yah! AYAH! AYAHHH!”

“Encik,… encik!” kejut pegawai keselamatan itu. “Haa?!” Terjaga seorang insan bernama Junhee. Park Junhee, 24. Sejak pemergian seorang bergelar ayah, hidupnya kini lebih berubah banyak dari yang biasa. Kini jauh lebih luar biasa. Extra plus ordinary~!

“Encik, encik okay? Encik kenapa tidur di sini?” tanya security. Memandangkan selamba itik saje si Junhee ini tidur di kawasan parking lot sebuah bangunan perbankan sejak semalam. Seingatnya, dia tertidur selepas menguruskan akaun bank milik ayahnya atas tuntutan hak.

“Oh sorry sorry…” Junhee mengangkat sebelah tangannya ke arah security guard yang masih berdiri tak jauh dari dia. “Takpe saya balik. Saya okay.”

-

“Sunghoon, harap membantu ye kali ni. Please la. Lepas ni akak dah taknak buat dah.”

“Okay serious, kali ni last. Sorry susahkan akak tapi serious talk this is the last man standing.”

“Ye ye dah, takyah ulang. Okay la akak dah nak sampai restoran dah ni. See you later boy.”

“Okay thank you akak. Nanti Sunghoon belanja makan.”  

“Eleh time macam ni baru nak belanja.”

“Eh mesti la time macam ni la baru keluar modal.” Kedengaran gelak tawa Sunghoon dihujung talian.

“Sunghoon, akak masih ada masa untuk patah balik ni.” Ugut Chaesoo sambil buat muka bangga. Shin Chaesoo, 24. Beauty product partnership business dengan Lee Siyeon, beauty founder dan owner spa Dream Beauty di bandar Daegu.

“Ok ok ok tak tak. Akak pergi la masuk dulu, nanti balik kita gaduh okay. Sunghoon dah nak masuk discussion dah ni. Jumpa nanti.”

“Okayy, alright byebyebyesikal.” Chaesoo mematikan talian dan membelek dirinya ke refleksi cermin di hujung restoran yang bakal dia masuk kejap lagi. Akan tetapi, malang berbau busuk sedikit. Tiba-tiba seseorang berlari datang dari arah belakang dan merampas beg yang dijinjit pada tangan.

“Oi!”

Chaesoo memandang ke arah peragut itu berlari. Dua saat kemudian baru dia meminta tolong di kawasan sekeliling. Sepertinya ada beberapa orang awam yang tolong kejar peragut itu tadi.

Meanwhile.

Keriokk….

“Ek eleh perut ni, time-time ni la nak bunyi-bunyi. Mentang-mentang aku dah sampai area..” GEDUK!!

“Oi! Sakit la.” kepala Junhee terasa dihentak kuali sebentar.

 

"Weh! Tepi la!”

“Adoii. Ck heh mamat ni kang. Dia yang langgar aku, aku pula yang kena.” Monolog Junhee sambil dia berdiri dan menepis pasir yang terlekat pada tangannya. Lalu dia memandang ke depan kini baru dia perasan lelaki yang melanggarnya tadi ternyata peragut. Ondemak.

“Berhenti! Angkat tangan!” Silap si peragut itu masuk ke lorong yang boleh dikepung. Muncul beberapa anggota polis setelah dilaporkan oleh orang awam.

“Encik, encik okay?” tanya pegawai polis yang datang dari belakang Junhee.

“Oh ye, takde apa pun. Saya okay.” Peragut itu diberkas. Setelah tiada apa yang perlu dibuat, Junhee sambung jalan semula seperti tiada apa yang berlaku.

“Cik, ni beg cik. Cik tak apa-apa ke? Jika cik tidak memerlukan rawatan, sila ke balai berdekatan untuk failkan laporan ye.” Chaesoo yang baru tiba dalam keadaan separa mengah mencapai beg dari tangan anggota polis.

“Oh okay. Saya okay. Baik baik. Terima kasih banyak encik! Saya ke balai sekejap lagi.”

-

"Serious la? Akak dah buat report belum? Kenapa akak baru nak bagitahu Sunghoon? Akak…”

“Heh heh halo. Sunghoon

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
syaleese28
Thank you readers for enjoying with them! <3 <3 <3

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet