Jekyll and Hyde

[Est. 2022] Coffee That Grant Your Wish

Hari ini cuaca mendung seolah-olah sesuatu yang akan berlaku.

Mungkin cuma perasaan aku tetapi aku rasa tak sedap hati.

Tak ramai orang datang beli kopi hari ini.

Hujan turun dengan lebat secara tiba-tiba, ramai orang di luar mencari tempat berteduh.

*Ding! Dong!*

Seorang pemuda masuk ke dalam kafe menuju ke arah kaunter.

“Bb..betul ke kat sini ada jual kopi yang boleh menunaikan setiap hajat?” tanya lelaki itu kepadaku.

Aku tersenyum. Ada kes baru hari ini. Tetapi lelaki ini janggal sedikit tak macam customer sebelum-sebelum ini.

‘Coffee that Grant Your Wish’ hanya diketahui oleh mereka yang dalam kehidupan yang terdesak. Café ini macam café kopi biasa tetapi hanya orang tertentu (orang yang dalam keadaan desperate/ terpilih) yang akan tahu dan order kopi itu.

“Ada, but that coffee can only change you not other people around,” kataku kepadanya. Meaning to say, you cannot wish for other people obey you or fall in love with you yada yada. 

“I wish to kill the other part of me that always hurt her. Can you do that please?,” kata lelaki itu kepadaku.

Aku terkejut mendengar permintaanya sebab selalunya orang akan minta untuk benefit diri sendiri dan bukan untuk protect orang lain.

“Baik Encik….,” kataku ingin mengetahui namanya.

“Sungjae,” jawabnya ringkas.

“Bayarannya..that Mickey and Minnie mouse keychain at your laptop bag,” kataku kepada Sungjae.

Wajahnya berubah terkejut. Hatinya seolah-olah berat untuk memberikan key chain itu kepadaku. Aku hanya tersenyum kerana aku tahu itu adalah barang paling penting buat dirinya.

Sungjae membuka keychain itu dari begnya dan memberikan kepadaku. Tanganku dan tangannya tersentuh, hatiku berdegup kencang, nafasku sesak, gambaran tentang kehidupan Sungjae terpampar di hadapanku. Aku mengenggam keychain itu dan letak di dalam laci kaunter. Selalunya tak jadi macam ini. Kenapa ya? Kenapa aku boleh nampak semua memori Sungjae?

“Encik duduk dulu nanti saya panggil nama,” kataku kepadanya dengan tenang. Aku dah tahu kehidupan Sungjae macam mana dan kenapa dia pilih permintaan macam tu.

Sungjae's POV

Aku tersenyum melihat gambar Mikki di telefon bimbitku. Rindunya aku dengan perempuan ini. Perempuan yang memberikan makna yang besar dalam kehidupan aku. Isteri yang aku sayang dan mummy kepada anak sulung kami.

“S..Sungjae suka Mikki! Jom jadi girlfriend Jae,” kataku kepadanya, mukaku berona merah. Dia bangun dengan tenang sambil memegang kedua belah tanganku. “Beri masa Mikki fikirkan benda ni ya?,” katanya sambil senyum manis. Aku faham, mungkin sebelum ini Mikki disakiti oleh senior sebab itu dia berat untuk jatuh cinta lagi. “It’s okay,” kataku sambil memeluknya dan membelai rambutnya lembut.

Setiap hari, Mikki akan membuatku gembira dan sentiasa menanya mengenai keadaanku. Dia seorang yang penyayang dan menjagaku dengan baik sekali. Walau sesibuk mana pun hari aku, aku akan jumpanya setiap hari, lepak sehingga lewat malam. Hari demi hari, aku semakin sayang dengan Mikki. Selalunya dia akan panggil aku dengan "Ingoh" atau "Carp" because that is our inside joke. 

"Nak tahu tak? Tadi Jae jalan-jalan Jae ternampak Keychain Mickey Mouse dan Minnie Mouse ni, terus tersenyum teringat kat Mikki," kataku sambil memicit pipinya. "Ingoh~," katanya sambil memuncungkan bibirnya kerana aku memicit pipinya manja. Setiap kali melihat bibirnya begitu aku akan mengucupnya. Keychain itu aku belikan buat aku dan Mikki supaya Mikki tahu aku akan fikirkan tentangnya bila-bila masa. 

Dia selalu menolong aku dan dia akan membalas setiap mesej aku dan pastikan setiap mesej berakhir dengan dirinya. Dia akan pastikan diriku makan setiap hari walaupun lambat balik dari kampus dan kelas practice. To me, Mikki is like angel, she behave like one and bring so much happiness in my life.

New Message: [Luhan] you Sungjae! Kau sakitkan Mikki lagi huh? Kau jangan dekat dengan adik aku lagi! Get lost $#%@&!!!!!

Aku tersentak. Aku buat apa lagi kali ini? Aku cuba balas message tetapi nomborku diblok. Aku cuba call Mikki tetapi telefonnya dimatikan. Apa jadi dengan Mikki? Aku jadi tak tenang, aku cepat-cepat kemaskan barangku di café itu. Aku rapat dengan Luhan tetapi entah kenapa sekarang seperti terputus hubungan macam itu sahaja.

“Tenang,” kata waitress café itu kepadaku lalu dihidangkan kopi yang aku pesan tadi.

“Mikki will be just fine, sip your coffee first,” katanya lagi kepadaku.

“Macam mana awak tahu pasal Mikki?,” tanyaku kepadanya.

Dia duduk di hadapanku sambil memandang wajahku. Wajah waitress itu tidak beremosi seolah-olah ada sesuatu yang mengawalnya.

“Kau cederakan Mikki semalam, dia di hospital, keadaannya semakin membaik. You know you are an abusive husband right?” kata waitress itu membuatkan aku menjadi takut. Macam mana dia tahu Mikki tengah sakit?

“This coffee will make ‘you’ stop hurting her anymore. Itu yang awak nak kan?” kata waitress itu lagi sambil tersenyum sinis.

I swear that is not me! I love Mikki so much maybe a bit too much that this side of me start hurting her and give her cold treatment. She make me so happy and I want to make her happy forever.

“Instead of hating her for hurting you, you make yourself being hated by hurting her aren’t you?” tanya waitress itu lagi.

Yes. She is right! That woman hurt you Sungjae!

jangan play victim! She would never hurt me

Well, not physically.

No, I am just confused.

No, you just hate her for loving you so much! Stop pretending.

Because of that I could feel loving others and being loved.

Love? Pfft what about space? What about what you want? Hypocrites!

What do I want?

Get rid of me, the ‘you’ that build up from your bottled emotions. Be more sincere in your relay! If you love her so much, why don’t you be more strict like that?

Because I don’t want to hurt her, she is too kind to me.

Maybe she is. If you cannot handle this, let her go freely. She’ll find someone better because she is kind hearted.

Air mataku mengalir. Aku mengambil kopi itu dan meminumnya. Aku mahu Mikki happy even it will kill me to see her sad of the separation. I love her so much but I am not kind enough for her.


Sungjae bergerak keluar dari café itu. Aku melihat sekeliling, kenapa aku duduk di sini? Bukan ke aku sepatutnya berada di belakang kaunter? Seseorang meletakkan tangannya di bahuku. Felix melihatku sambil tersenyum. Felix adalah owner café ini.

“That is the story of your first life,” katanya.

“First life? Kenapa apa jadi?” tanyaku pelik.

“Sungjae ending his life months later and Mikki having hard time because of him. Sungjae has 2 personality, his real personality and the alt personality that is cruel and violent like Jekyll and Hyde. His evil side take control and hurting Mikki which make his other side ending up killing himself so that he will not hurt Mikki anymore,” terang Felix.

“Sebab tu ke Lia boleh nampak memories Sungjae?,” tanyaku kepada Felix.

Felix mengangguk kepalanya.


End of Chapter 1 


Hope you guys like this first chapter!

This happen almost 9 years ago and she always be special to me in RP world.

1 Confession I can make is that I could not forget her after those 9 years.

That's how special she is to me in this RP world.

Right now we are friends and stan the same group! I hope she could find her hapiness too! 

Don't forget to subscribe and comment! I will update as soon as I can! 

TMI: We stan ATEEZ now! 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet