DOWN

MAMA
DOWN
I will be fine.
 
"Setiap kali  gaduh, kita akan cakap benda yang paling sakit..." Eunwoo melontar suara lantang sebaik saja bayang seseorang yang dianggap teman wanitanya terlihat memasuki bilik latihan piano. Tubuh pelajar lelaki senior itu membelakangkan pelajar perempuan tersebut, yang langsung bingung berada dalam situasi yang ttidak difahaminya. "Serius a-aku penat..." tambah jejaka tadi sambil mengeluh perlahan.
Apabila titik-titik idea mula bersambung di dalam pemahaman pelajar perempuan memakai tag nama 'Sakura' itu, dia mengenakan senyuman berupa sengihan. 'Oppa ni dah kenapa...' fikirnya kecil.
Tatkala jari Eunwoo mula memetik papan kekunci piano, melodi yang terhasil berdengung di sekitar ruangan bilik sederhana luas itu. Serta-merta, tubuh Sakura seakan dibius.
"Cause when it all falls down then whatever..." Di saat jalinan piano dan suara merdu Eunwoo bersatu, Sakura seperti terbawa ke dunia fantasi yang terasa didiami hanya mereka berdua. "When it don't work out for the better..." Eunwoo terus memainkan lagu 'All Falls Down' oleh Alan Walker dengan penuh emosi.
Berlatar-belakangkan pemandangan luar yang redup ditemani dinginnya angin pagi, Sakura seperti terseru daripada ingatan silamnya ketika arwah ibunya masih hidup.
Dua insan  saling melayani perasaan masing-masing, berdindingkan rentak dan melodi yang sama. Si jejaka menyangka  wanita yang  di belakangnya ialah kekasihnya manakala Sakura pula seperti terperangkap dalam situasi dramatik ini sehingga hanyut dibuai alunan suara jejaka tersebut.
"If it just aint right, and it's time to say goodbye..."
"When it all falls down, when it all falls down..."
"I will be fine..." Di kala suara mereka berdua sama-sama melagukan lirik tersebut, jari-jemari Eunwoo lantas terhenti lalu dia pun berpaling ke belakang...
"Yah! A-Awak s-siapa?" serunya, kedua matanya hampir mahu tersembul keluar.
"You're the drug that I'm addicted to, and I want you so bad..." Kini Sakura pula menyambung lagu itu, biarpun tanpa melodi. Pandangan matanya terhala ke luar jendela, di saat memori bersama arwah ibunya berlegar dalam kotak pemikiran.
Eunwoo pula terkedu. Niatnya untuk 'breaking up' dengan teman wanitanya  berubah menjadi  suatu kisah pertemuan yang istimewa di antara mereka berdua.
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet