New School?

Because I can't let you go

Harin dan Tae kwon sudah pun sampai dia perkarangan sekolah baru itu. Jam menunjukkan pukul 7:10 pagi tetapi pelajar sekolah tidak berapa banyak yang berada di sekolah kerana masih awal untuk mereka berada di sekolah kerana sesi pembelajaran akan bermula pada pukul 8:05 pagi. Harin dan Tae kwon pun mencari pejabat pengetua tetapi tetap tak dijumpai . Selama 5 minit merayau mencari pejabat mereka tetap tidak menjumpai nya . Harin pun mengambil nafas sedalamnya kerana ia belari mengikut jejak kaki galah abang nya itu ."Woi kau ni sukati je pilih sekolah tapi pejabat pengetua pun kau tak tahu" bebel si Harin. "Ish diamlah kjp aku call kawan aku " Tae kwon pun terus mengambil IPhone6 plus nya yang berada di pocket seluar sekolah nya dan terus menekan salah satu nombor untuk di dail . "Weh kau dekat mana? Janji pukul 7:10 tapi batang hidung kau pun tak nampak bunyi tapak kasut kau pun tak ada" bebel si Taek kwon kepada seseorang yang tengah bercakap dgn nya . "okay okay aku kat bawah pondok ni kalau sampai kau terus jumpa aku" tutur si tae kwon sebelum dia end call dgn seseorang itu. Harin hanya memerhatikan abangnya itu dengan wajah tertanya-tanya tetapi di biarkan sebab dia terlalu penat.Selepas 5 minit berlalu datang la seorang pelajar lelaki dengan penampilan nya yang kemas ,menggunakkan necktie berwarna purple.Dia pun berlari macam dikejar anjing je nampaknya .

Harin pove:

Harin pove:
"Dia tu dah kenapa mcm kena kejar anjing je" cakap di dalam hati. Orang itu pun lari ke arah kami. Sesudahnya dia landing betul betul depan oppa dia pun mengambil nafas dan terus memeluk oppa dan aku hanya menonton drama yang tak dibayar ini . Selepas mereka berpelukkan oppa pun terus membuka mulut "weh kau ni asyik lambat mcm mana la nak jd ketua pelajar " gurau oppa . Lelaki yang dikenal sebagai Jin atau nama yang ada di name tag nya ialah Kim Seok Jin pun hanya ketawa sambil menumbuk dada oppa. Aku pun berkata dlm hati " kenapa dia ni macm perempuan eh? "

Author pove :

Harin pun membuka mulut nya yang dh lama membisu mcm patung "Sekarang dah 7:24 Baik kita cari bilik pengetua sebelom kelas bermula ". Tae kwon pun terus memandang Jin, Jin seperti sudah faham apa yang patut dia lakukan sebelom singa betina marah baik dia tunjukkan jalan ke bilik pengetua. Setelah sampai, jin pun hanya menunggu dia luar manakala Tae kwon dan Harin pun masuk ke pejabat untuk melapor diri . Setelah selesai Jin pun menanyakan kelas tae kwon akan masuk lalu Tae kwon pun memberitahu kelas nya ialah 3A-1. Dengan bangga nya Jin pun memberi tahu yang tae kwon akan sekelas dengan nya. Manakala Harin pun masih menonton drama tidak berbayar itu dengan muka mcm kuali ommanya di rumah. Jam menunjukkan 7:45 pagi masih ada 20 minit lagi untuk memulakan sesi pembelajaran dan pelajar sekolah pun ramai sudah berada di sekolah . "ada 20 minit lagi ni mari aku tunjukkan persekitaran sekolah ini so nanti kau dua tak pyah la susah susah tanya org mana tandas la mana kantin la mana bilik guru la" bebel si Jin  sambil melihat jam di tangganya. Harin dan Tae kwon hanya menganggukkan kepala sahaja kalau balas nanti ada je yang pergi tonton drama tak berbayar pulak.Selepas 15 minit berjalan di persekitaran sekolah baru itu Harin, Tae kwon dan Jin pun duduk di salah satu mini garden yang siap dibina pondok itu. Tae kwon dan jin pun berborak tetang kisah lama mereka manakala Harin pulak hanya dudk diam dan menutup matanya untuk menghayati udara di sekeliling kononya itu .Tepat pada pukul 8:00 pagi loceng sekolah pun berbunyi menandakan masa untuk masuk ke kelas. Harin hanya melambaikan tangannya apabila melihat abangnya dan Jin berjalan menuju ke kelas . Harin terus keluar dari mini garden itu dan dia baru teringat yang dia lupa menanyakan dimanakah kelas nya terletak kepada jin. Dia pun terus mencarut seorang diri di situ sambil memukul kepalanya. Apabila dia ingin berpaling ke belakang dia terus pun terlanggar seseorang. Dan seseorang itu ialah?

 

(Nantikannya) 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet