Morning prank

Because I can't let you go

Jam menunjukkan Sudah pukul 5:40 pagi tetapi Lee Harin belum lagi menunjukkan tanda² ingin bangun daripada tidurnya. Ommanya puan Lee telah siap menyediakan sarapan pagi lalu pergi ke bilik dan mengejutkan Harin untuk bangun ke sekolah. Setelah Ommanya masuk dan melihat Harin masih dalam mimpi nya datanglah idea yang tak beberapa nak gila itu . " Harin bangun cepat kamu dah lambat turun sekolah ni" sambil membuka selimut Harin. Harin masih lagi tidak mahu bangun dan menarik selimut nya lagi sampai ke paras bahu nya. Ommanya hanya menggeleng kepala nya sahaja melihat Harin yang liat sangat nak bangun itu. "Sekarang dah 6:40 pagi Harin hanya ada 20 minit nak bersiap dan harini ialah hari pertama Harin pergi ke sekolah baru ". Harin pun terus terbangun apabila dia telah ingat yang harini ialah hari pertama pergi sekolah baru dan dia terus mencapai tualanya tanpa memandang Ommanya yng melihat gelagatnya yang berlari tak ingat dunia apabila masuk ke bilik air . Harin pun terus mandi dgn cept walaupun jam masih awal. Selesai mandi Harin terus menggunakan baju uniform sekolah baru nya dan mengeringkan rambutnya menggunaka pengering rambut .Selesai sahaja Harin mengeringkan rambut Harin terus pergi ke meja untuk mengambil jam tangannya kerana dia pelik kenapa matahari baru nak timbul. Apabila dia melihat jam di tangannya dia pun terus telompong melihat jam baru menunjukkan pukul 6:20 pagi. "Hish Omma ni pagi pagi lagi dah kenakan orang" Harin pun terus pergi turun ke dapur dengan muka nya yang masam. Apabila dia sampai di dapur Appanya terus menanyakan kenapa muka dia madam je lagi hari,Harin pun memuncungkan bibir nya ke arah Ommanya yang tengah membasuh peralatan yang digunakannya memasak tadi . Appanya hanya menahan gelak daripada tercetus kalau tak mesti ada yang merajuk kang. 

Harin pove:

"Ish appa ni gelakkan org pulak bukannya nak tolong orang yang tengah sakit hati -.-. Takpe takpe nanti diorang rasakan" aku pun bercakap di dlm hati . "APPA! " muka appa pun terus merah kerana terkejut hampir je air kopi yang panas nya itu tersembur di muka Omma .Aku pun terus menanyakan soalan yang bersarang di kepala ku ini "Kenapa Harin dengan oppa pindah sekolah tu dah takde sekolah lain ke? " tanya ku dengan muka blur. "Kenapa pulak? Lagipun oppa kamu yang pilih sekolah tu, Appa ikut je asalkan dia dapat jaga kamu" balas appa sambil makan sandwich tuna nya itu. "Wtf" sebut ku di dalam hati kalau sebut di mulut kang ada juga kena makan kuali biasala aku budak baik mana sebut word camtu depan org tua *flip hair* . Aku hanya menganggukkan kepala aku sambil mengambil sandwich di pinggan tapi blom sampai lagi ada org yang mencuri nya daripada aku T^T. Aku menoleh ke sebelah kanan dan melihat pencuri yang beruniform sekolah dan muka macam kuali omma itu.  "Weh pencuri bagi balik sandwich aku" kata ku dengan muka ala ala org tgh marah. "Tu la jangan jadi siput and nama aku LEE TAE KWON BUKAN PENCURI" sebutnya sambil menunjal kepala ku. Aku apa lagi sepak kaki dia la dan terus mengambil beg ku di atas meja . "NANTI KAU! "Jerit dia dan aku hanya buat muka bodoh sahaja. Aku terus menyarung kasut ku "Woi cept la siput nanti lambat nak ke sekolah baru yang kau pilih tu " muka oppa pun dh berubah dan dia terus memandang appa tapi appa buat tak tahu dan mencapai briefcase Dan kunci kereta . Omma hanya menggelengkan kepala nya .

Author pove:

Harin dan tae kwon pun mencium pipi omma mereka kerana itu rutin mereka berdua sebelom ke sekolah .Omma pun memberikan bekas makanan kepada mereka berdua dan mereka terus berlari ke kereta sambil bergaduh .

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet