1

Sleeping Woozi
Please Subscribe to read the full chapter

"Dengan ini saya mengumumkan Jeon Jungkook ialah Raja Kerajaan BTS yang ke-3." 

Setelah pengumuman tersebut dibuat, seluruh rakyat jelata bersorak gembira dan menjerit 'daulat tuanku' kepada raja baharu itu. Jungkook, eh, Raja Jungkook melambai-lambai ke arah rakyat jelata dari balkoni istana. Tak sangka dari menjadi cinderella teraniaya di rumahnya, dia kini telah berkahwin dengan puteri yang sangatlah cantik dan ditabalkan menjadi raja kerajaan swag itu. Tidak dilupakan juga, Suga the Fairy Swagfather turut dijemput ke majlis pertabalan itu.

"I knew semua ini akan happen to you. Sebab itulah I asked you to pergi to that majlis. See? Now you jadi raja kerajaan ini." Katanya sambil menjongket-jongketkan keningnya. "Swag."

"Terima kasihlah Suga. Kalau bukan kerana kau, aku rasa benda ni takkan terjadi. Aku takkan hidup bahagia sekarang. Selama-lamanya aku menghadap muka keluarga tiri aku tu." Kata Raja Jungkook sambil tersenyum.

Bercakap pasal keluarga tiri Jungkook, di mana mereka sekarang?

"Wah! Jungkook dah jadi raja sekarang. Bertuah betul budak tu!" Ujar Hoseok sambil menyusun roti-roti yang telah siap dibungkus di atas rak. Taehyung pula sedang duduk di kaunter bayaran. "Menyesal aku buli dia dulu." Katanya. 
"Sudah-sudahlah tu. Jangan ingatkan benda yang dah lalu. Kita kan nak mulakan hidup yang baru." Kata Hoseok, tersenyum ke arah adiknya. Dulu mereka telah bekerja sebagai penjaga kandang kuda dan lembu di sana. Oleh kerana tidak tahan dengan bau busuk kandang itu, dua beradik itu berhenti kerja dan mencari pekerjaan baharu. Dan pada masa yang sama, mereka terputus hubungan dengan ibu mereka iaitu Puan Jin. Tiada siapa yang tahu di mana Puan Jin berada sekarang. Hidup mereka sangatlah susah dulu tetapi setiap manusia diberikan peluang kedua. 

Seorang lelaki dalam lingkungan umur 50-an memberi mereka pekerjaan di kedai rotinya sekaligus memberikan tempat tinggal untuk dua beradik itu. Taehyung sebagai cashier kedai itu dan Hoseok sebagai pembakar roti.

"Agak-agaknya macam mana keadaan ibu kita ye?" Soal Taehyung dengan sedih. Hoseok hanya memandang Taehyung dan mengeluh panjang.


Alkisah beberapa minggu kemudian, seluruh istana kerajaan BTS digemparkan dengan berita Permaisuri Jimin telah mengandung. Raja Jungkook berasa gembira mendengar berita itu sehingga menari-nari tarian Happiness oleh kumpulan kek red velvet.
"Lalalalalalalalalala happiness!!" Jeritnya sambil menyanyi. Permaisuri Jimin menggeleng-gelengkan kepala melihat perangai pelik raja itu. Sebijik macam bekas Raja Namjoon.

Dipendekkan cerita, Permaisuri Jimin telah melahirkan anak perempuan yang begitu cantik paras rupanya. Raja Jungkook sangat bersukacita. Dia tersenyum-senyum melihat wajah puterinya itu sehinggalah....
"Kenapa muka dia macam Suga gula swag tu?" Soalnya. Permaisuri Jimin pun melihat wajah anak perempuannya. "Eh, betullah. Kenapa muka dia ma

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
zyxzjs_exo #1
Chapter 4: Lol apa benda ni hahahahaha. Nice one buddy!
prankster_07
#2
Chapter 4: Ini yg dikatakan CRACK HAHAHAHHAHA XD
TKeyAlex
#3
Chapter 4: Sumpah benda ni serious lawak xD mmg crack abis XD
TeeyaNeox
#4
Chapter 3: Thanks to you...i cant listen blood sweet tears with the same emotion again...
Go_Hara
#5
Chapter 3: Maigat that cerita make me laugh terbahak-bahak, duh dah terikut-ikut dngn bahasa rojak 3 fairy tu dah XD
awesome_nizzlicious
#6
Chapter 1: Simbah air pepsi pun boleh.... XD XD XD XD
Naissss wannnnn
mpreggoland
#7
Chapter 3: siapa la yg menang nnt?
hahaha lawak sgguh XD
aquariusxpisces
#8
Chapter 3: Wah hahahahaahhaXD