Prolog

How God Created Min Yoongi
Please Subscribe to read the full chapter

"Hayyan?"

Kening Min Yoongi bertaut apabila nama Hayyan yang dilaungkan buat kesekian kalinya tidak dijawab oleh tuan empunya nama. Kaki dia laju menuruni tangga lalu dia berjalan menuju ke dapur dengan harapan susuk tubuh isterinya berada disitu.

"Hayyan?" akan tetapi, bayangan gadis bernama Jung Hayyan tiada didapur. Yoongi mula naik hairan. Ke mana pulalah wanita itu menghilang pagi-pagi sebegini? Wanita itu sudahlah sedang sarat mengandung ditambah pula dengan due date yang makin dekat.Kang kalau air ketuban dia pecah tiba-tiba tak ke susah nanti?

Bimbang dengan keadaan Hayyan yang berbadan dua, Yoongi lantas mengeluarkan telefonnya. Nombor telefon Hayyan didail.

"This is a voicemail for number..."

Ah sudah. Wanita itu tidak mengangkat pula panggilannya. Yoongi mula panik. Dia membuat panggilan lagi.

Sedang dia sibuk menanti panggilan Hayyan,mata dia tertancap pada suatu memo kuning yang ditampal pada peti sejuk.

" Pergi supermarket. Barang dapur dah habis. Jangan lupa sarapan."

Seraya itu, Yoongi menghela nafas kecil. "Lah..pergi sendiri ke? Asal dia tak kejut aku nak pergi supermarket?" dia menggumam sendirian. Rasa serba salah mula menjalar dalam diri Yoongi apabila dia membiarkan Hayyan pergi sendirian ke supermarket. Perasaan serba salah dan menyesal semakin bermaharajalela apabila Yoongi tiba-tiba teringat akan pertengkaran kecil antara dia dan Hayyan malam tadi.

"Oppa, esok kita pergi supermarket nak? Barang dapur kita dah habislah,"

"Alah, oppa sibuk. Kita pergi lain kali lah,"

"Lah..kalau pergi lain kali, esok-esok kita nak makan apa? Pasir? Oppa tu dahlah ada gastrik. Kalau tak makan sehari, mulalah meragam perut tu,"

"Tak adanya gastrik. Pandai-pandai oppa lah nak makan apa esok. Awak tak payahlah sibuk. Lagi pun ni, tak nampak orang tengah sibuk kerja? Showcase lagi berapa hari satu lagu pun oppa tak siap tau tak?

"Ya, saya tahu kerja sebagai komposer memang buat oppa tertekan sampai oppa tak ada masa untuk luangkan masa dengan keluarga,tapi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 1: WahhhhXD curiousss
choco_chim
#2
Comelnya xD tak sabar nak baca