Only 40 Days, We Can Solve It!

Description

 

                    "Sebuah perkampungan yang terletak di pinggir bandar. Dipanggil 'KAMPUNG AJAIB' kerana..."


   

Seorang gadis yang bernama Dahyun dia adalah seorang yang pendiam dan mempunyai kelebihan yang tiada pada semua orang. Jika kelebihan dia terbongkar, pasti ramai yang akan mempergunakan dia. Jadi, Dahyun mengambil keputusan untuk tidak memberitahu pada sesiapa tentang kelebihan yang dia dapati. 

 

"Aku terdesak, tolonglah aku. Hanya untuk 40 hari! Lepas je 40 hari tu aku takkan cari kau lagi! Janji!!"

 

 

Jihyo adalah gadis yang sangat terkenal di sekolah. Dia senior Dahyun. Jihyo bukanlah seorang yang sombong malah dia seorang yang peramah. Tetapi pada 28 Mac 20xx, Jihyo meninggal dunia kerana membunuh diri. Berita yang agak tidak dijangka oleh ramai orang dan mereka seakan tidak percaya yang Jihyo akan berkelakuan begitu. Kenyataan itu seakan akan ingin mereka cerita. Tiba-tiba, rakan-rakan Jihyo mendapati sehari sebelum Jihyo meninggal dunia, Jihyo telah memutuskan hubungan dengan bekas teman lelakinya. Jadi, benarlah yang Jihyo mati kerana dia membunuh diri dengan terjun dri jambatan.

 


 

   "Only for 40 days. We can solve it.. Wait, we have solve it no matter what!"

 

 

 

 

Foreword

 


Wah, dah lama tak buat cerita :3 saya minta maaf kalau cerita saya yang sebelum ini tak habis. Saya ingatkan saya dh update, rupa rupanya saya pergi save offline dan baru sekarang saya perasaan. Tapi saya dah delete sebab saya rasa ramai org dh lupa pasal cerita tu. Dan sekarang saya nak tebuskan kesalahan saya dengan membuat cerita baru. Cerita ini tak banyak pasal 'percintaan' tapi lebih kepada 'persahabatan'. Saya harap korang enjoy dengan cerita saya yang baru ini.! Apapun silalah komen pendapat korang tentang cerita baru nih! Thanks kepada yang support! ;) 

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet