2.

Happy Ending?

Ceritanya bermula begini,

Miyao hanyalah pelajar baru yang baharu sahaja pindah disitu. Pada mulanya dia tidak kenal pun siapa taehyung dan juga jungkook tetapi dia ada la jugak dengar pasal diorang berdua selalu dari kawan sekelasnya itu. Tapi tak pernah pula miyao hendak mengambil tahu siapakah dia. Sedang miyao pergi ke kantin untuk rehat, dia terlanggar seorang lelaki yang berjalan laju kearah dia. Kebetulan pula dia sedang membawa air panas, dan malangnya air itu terjatuh ke baju dia lalu membuatkan dia meronta kepanasan. Miyao yang ada disitu mampu menutup mulut tanda dia terkejut dengan apa yang dia sudah lakukan kepada lelaki tersebut.

“Eh, kau tak nampak aku ke masa kau jalan?!”

Oh, tak.. aku tak sengaja.. aku tak perasan pun ada orang- ”

“Haih, kan sekarang baju aku dah kotor. Penat la macam ni”

Lalu, miyao menuduk dan memintak maaf berbanyak kali. Tetapi lelaki itu tetap mendiamkan diri dan menjeling kearah miyao yang masih menuduk itu.

“Kau ingat kalau kau mintak maaf boleh buat baju aku bersih?”

“Tapi, aku tak sengaja je kot-”

“Tak, sekarang ni aku nak balik lepastu aku nak pergi jumpa awek aku. Takkan la aku nak pakai baju kotor cemni nak jumpa awek aku?”

“Tsk, serious lah? Sebab awek je kot kau nak marah aku macam ni?”

“Then, siapa suruh kau langgar aku?”

Tanpa berfikir panjang, miyao yang sedang menahan marah itu terus menampar muka taehyung dan membuatkan dia berasa sangat terkejut.

Lelaki tersebut tergamam dan menyebabkan dia terjatuh seketika akibat dilempang oleh miyao dengan kuat. Kemudian, ada seorang lelaki lain iaitu jungkook datang mendekati dia sambil menolong taehyung bangun dengan elok.

“Taehyung, kau ok tak? Kau gaduh ke... dengan perempuan ni?”

“Kau tak nampak ke dia buat apa kat aku?”

Sementara taehyung sedang membetulkan baju dia dengan penuh geram, jungkook yang berada disitu tidak habis-habis ketawakan taehyung.

"Pahal kau ketawa? Ingat kelakar?"

Marah taehyung lalu mendengus. Kemudian dia mendekatkan dirinya dengan miyao sambil mengangkat keningnya dan senyum sinis.

"Kau ingat kau boleh terlepas kalau kau buat aku macam ni?"

"Kau.. kau nak buat apa ni?"

Katanya miyao sambil mencuba mengundurkan dirinya dari taehyung. Tetapi semakin dia kebelakang, semakin dekat taehyung cuba mendekati dia.

Jungkook yang berada disitu pun turut melakukan perkara yang sama seperti taehyung lakukan kepada miyao. Lalu mereka berdua tersenyum sinis sambil melihat miyao.

"A-apa...?"

 


 

MUEHEHEHE AKU SUKA SCENE CEMNI MAAP OTAK KOTOR TAPI AKU TAKKAN BUAT BABAK KOTOR KAT SINI, SIYES TAK TIPU. TU PUN KALAU KORANG NAK. OKJKS >:)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
1CECREAM
Is actually on hiatus so I'll continue this story after taking espiyem bruh. Wish me luck gais! HAHA

Comments

You must be logged in to comment
BalRina_
#1
Chapter 2: Hahahah update soon.. Ngeeeh~