LS1

Love-saver
Please Subscribe to read the full chapter

 

Exy meneruskan lariannya walaupun dia sudah tercungap-cungap. Dia penat, dan perlukan air. Tapi sekarang bukan masa untuk dia berdrama. Nyawanya mesti diselamatkan, sebelum gangster berkepala botak itu mencabut nyawanya.

 

Dia hairan. Mengapa mesti dia dilahirkan di dalam keluarga gangster? Dan mengapa mesti dia berkahwin dengan gangster? Tidak, dia tidak mahu bersuamikan gangster. 

 

Dia mendengus kasar. Sudah! Dia sudah penat melayan drama sinetron ini. Kebencian yang semakin meluak-luak menjadi pembakar semangat bagi dirinya untuk lari dari rumah. Tapi entah mengapa, gangster yang bekerja dengan ayahnya ternampak Exy yang sedang cuba melarikan diri. 

 

Exy menoleh ke belakang. Bayang si kepala botak itu sudah tiada lagi. Bagus. Dia boleh menarik nafas lega. Sekarang, dia perlukan tempat berlindung. Mana tahu, si kepala botak itu mengejarnya lagi.

 

Exy memandang sekeliling. "Kedai? Aku dekat mana ni?" Exy berjalan melepasi bangunan-bangunan kedai yang sedang beroperasi dengan ligatnya.

 

"Woi! Berhenti!" Exy menoleh. Si kepala botak itu mula mengejarnya. "Oh. My. God." Tanpa melengahkan masa, Exy berlari di dalam kerumunan manusia yang ramai itu. Memanglah manusia, takkan zombi pula. Exy menoleh ke kiri lalu masuk ke dalam kedai roti dan bersembunyi di sebalik kaunter.

 

"Hei, kau nak beli apa-apa tak? Kalau tak, sila blah dari sini." Penjaga kaunter itu menjeling Exy.

 

"Weh! Selamatkan aku! Tol

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
aquariusxpisces
Chapter 2 done.

Comments

You must be logged in to comment
1a1bxoxo
#1
Chapter 1: Good la kawan...