chapter 1

My maid,My love
Please Subscribe to read the full chapter

Jimin merupakan seorang budak lelaki yang berumur  20 tahun dan bekerja di Coffee Shop bagi menyara hidup dia dan adik lelakinya.  Dia tidak dapat menyambungkan pelajaran kerana tidak cukup wang.  Adiknya, Jungkook merupakan pelajar universiti dan berumur 18 tahun. Mereka tidak mempunya ibubapa sejak Jungkook berumur 10 tahun. "Haih,penatnya." Rintih Jimin sambil mengurut bahunya yang sakit. "Kringggg" kedengaran pintu dibuka menandakan seseorang sedang masuk ke Cafe. Jimin segera ke kaunter untuk mengambil order. "Hello,encik. Encik ingin minum kopi apa? Terdapat banyak jenis kopi yang sedap-sedap dekat sin- "Aku nak kopi Latte sejuk saiz medium satu." Jawab pemuda itu dengan tidak ramah. Senyuman Jimin terus terdiam dan mengangguk. "Err,baiklah. Sila tunggu sebentar. Saya akan hantar kopi tu nanti. Terima kasih." Jimin senyum sedikit. Pemuda itu terus menuju ke tempat yang kosong untuk menunggu kopinya tiba. "Err,sombongny,nak senyum sedikit pun susah." Rungut Jimin sambil membuat kopi. 

 

Selepas beberapa minit...

 Jimin menuju ke tempat pemuda itu tetapi Jimin tersadung membuatkan dia terjatuh ke lantai dan kopi pemuda itu terjatuh dekat baju pemuda itu. Jimin dengan segera menunju ke pemuda tersebut sambil membawa kain dan mengelap baju pemuda. " S-saya m-minta maad,saya tak sengaja tumpahkan air kopi tu." Jawab Jimin yang kesal dengan kejadian ini. "YAH! KAU NI DAH KENAPA? MABUK KE? TAK NAMPAK ORANG KA DEKAT SINI!? JANGAN JADI CARELESS LA,BUDAK DUNGU!. Marah pemuda itu sebelum beredar dari tempat itu. JIMIN berasa malu dan kesal dengan tindakan ini. 

 

 "AISH,budak tu memang tak guna.  Saja buat mood orang teruk." Marah Yoongi sambil mengelap baju kotornya dengan kain basah. "Ala,bukan kau tu selalu mood tak baik ke?" Jawab Namjoon dengan nada perli. "Ish,mana ada! Aku selalu dalam mood baik cuma sekarang tak baik. Aku bara dengan budak haish." Bantah Yoongi. Namjoon hanya mampu mengelengkan kepalanya dengan kelakuan kawan karibnya. Yoongi dan Namjoon merupakan kawan karib sejak mereka masih kecil. Ibubapa mereka juga sangat akrab antara satu sama lain. Yoongi berumur 23 tahun manakala Namjoon berumur 22 tahun. Mereka belajar di Universiti Seoul dan mengambil bidang muzik. Meraka sangat gemar membuat lirik dan rap. Oleh itu,mereka sering bangun sehingga lewat malam untuk membuat lirik.

"Hyung,kau siap tak kerja assignment yang Puan Lim bagi tu?" tanya Ju
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Kimtaelover #1
Chapter 1: Best2!!cepat la sambung....