-- 5 --

Au Revoir
Please Subscribe to read the full chapter

I am tired of this place, I hope people change


     I need time to replace what I gave away


And my hopes, they are high, I must keep them small


     Though I try to resist I still want it all

 

Kain rentang dilebarkan seluas mungkin. Tin cat bersusun menunggu saat untuk digunakan. Berus bertaburan disekeliling. Petang yang redup dibuai angin halus menyapa ke pipi. Tangannya pantas mencapai berus berwarna merah dan dicelupkan ke dalam tin cat berwarna biru langit. Kadang rambutnya diselak ketepi atau keatas. Peluh yang menitis padahal baru setengah jam dia disitu dilap perlahan.

Kejap matanya merenung ke pintu. Kejap matanya merenung ke tingkap. Mungkin menanti kunjungan yang entah bila hendak berkunjung. Mungkin juga menanti bantuan kerana dia sudah penat. Mungkin juga dia sengaja mahu mencari perhatian angin yang lalu supaya panas tiada lagi. "Jimin !" namanya dilaung perlahan. Dia menoleh. Tiada siapa. Aneh. Dibiarkan saja lalu menyambung kerja.

"Park Jimin !" ditolehnya sekali lagi kebelakang. Hampa. Tetap tiada. Kedua belah bahu diangkat perlahan tanda tidak mahu ambil tahu. "Yah pabo !" kepalanya dibaling batu. Kali ini dia prihatin dengan panggilan itu. Terasa mahu menuang semua cat didalam tin itu ke kepala manusia yang membaling batu itu. Dari renungan sisinya dia dapat mengagak siapa yang datang mendekati. Dalam hatinya mengomel 'ada jugak yang arwah kejap lagi ni' sambil bibirnya diketap perlahan. 

"Wuish garangnya muka." Yoongi menyangkung disebelah Jimin. Tangannya ralit membelek kain rentang yang berwarna biru langit. "Janganlah usik ! Tak pasal-pasal ada cop jari hyung nanti." mahu saja dia patah-patahkan jari Yoongi. Sesedap citarasa dia je nak pegang. Dahlah menolong pun tak nak. Lagi nak tinggalkan jejak pulak dekat kain rentang yang penuh dengan warna itu.

Yoongi mencebik. Kali ini dia cuba untuk merajinkan dirinya mencapai berus lalu dicelupkannya kedalam tin cat berwarna hijau epal. Baru sahaja berus itu didekatkan Jimin sudah menjerit. "Habislah ranap kain akuuuuuuu !" burung gagak yang sibuk berkicauan sumbang terbang entah kemana dek suara merdu jeritan Jimin. Yoongi mengekek ketawa dan tanpa berlengah dia mengecat suku dari kain biru langit itu dengan warna hijau epal.

Pasrah. Pasrah kerana dikurniakan seorang senior yang tiga suku dan tak faham bahasa manusia. Mungkin Yoongi berasal dari Marikh. Takpun dari Pluto. Ya, Pluto. Atau mungkin Yoongi tiada planet dan hanya tersesat di muka bumi yang penuh dusta ini. Adakah mungkin Yoongi tinggal bersama E.T ? Sukar untuk dijawab kerana Jimin terlalu pasrah melihat

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Forteenagerss
#1
Chapter 6: Bila nak sambung makcik?
Jejung10 #2
Chapter 6: I really like it both Taehyung and jimin are so cute
Jejung10 #3
Chapter 1: It’s cute and I think u should do like in 2moons the series like p’pha and wangyo..btw the story was amazing and I really love it
_wintermeer
#4
Chapter 6: Kesian la Jungkook HAHAHAHAHAHAHA, keep update Dx
mpreggoland
#5
Chapter 6: hmm...
ini buat aq berfikir...Namjoon tu wujud ke? ke kwn imaginasi Jimin semata2...
cian Kookie sy *ligan Tae satu rmh*
_wintermeer
#6
Chapter 5: Mak aih ; u ; What a hawt chap... hawt hawt /kipas muka sendiri/ omg!
Keep update, author-nim <3
Forteenagerss
#7
Chapter 4: Uwaaaaaaaaaaa * O * Lagi lagi! xD
Update soon buddy.
Forteenagerss
#8
Bila nak update eh? ; A ; Kita curious la apa jadi lepas nie <3
Update soon author!
Forteenagerss
#9
Chapter 3: Alalalalala comel Jimin baling kasut kat Namjoon diaaa e u e
*aura seram*
Update soon x)
Farah30
#10
Chapter 3: Relaxla Chim, Namjoon kan cinta kau dan dia tak boleh resist kecomelan kau. Kalau aku jadi dia pun aku buat benda sama. Keh3, Chill ChimCim..