prolog

Mysterious Killer

Lydia merenung ke arah sebuah vila, yang usang, yang telah lama ditinggalkan oleh keluarga mereka semenjak 10 tahun yang lalu. Banyak kenangan pahit dan manis yang telah dilalui oleh mereka bersama, ketika kedua-dua ibubapa mereka masih hidup. Sementara itu, Adrian, yang menangisi kepergian ibubapanya, menggenggam erat genggamannya.

Mengapa mereka dibunuh?  Mengapa mereka dibunuh?   Soalan ini sering berlegar-legar di ruang fikiran Adrian. Sudah berpa banyak kali dia menghadirkan diri ke balai polis untuk bertanyakan polis tentang perkara yang sebenar.

 

Huh, polis pun takde guna jugak!

"ARGHHHHHHHHHH!!"

 

Lydia yang tersedar dengan jeritan tersebut, sepantas kilat berlari ke arah Adrian lalu memeluknya dengan erat. Adrian tidak dapat menahan lagi tangisannya. Dia menangis sekuat hati untuk melepaskan segala perasaan yang bercelaru di dalam hatinya di dalam dakapan kakaknya. Hanya Lydia sahajalah harapannya untuk meneruskan kehidupan yang penuh dengan segala pancaroba ini.

"Menangislah Ad, menangislah! Lepaskan segala benda yang ada dalam hati kau, yang kau tak sanggup lagi tahan. Kak Long tau kau amat terseksa sekarang ni. Nanti kita sama-sama cari siapa pembunuh misteri  , yang kejam, yang tak berhati perut, yang telah  bunuh mummy dengan daddy!"

Ya, itulah yang aku dan Ad akan lakukan. Demi menuntut keadilan atas kematian kedua-dua orang ibubapa kami yang telah mati.'  bicara Lydia di dalam hatinya dengan perasaan bersungguh-sungguh.

Walaupun kepergian mereka telah lama ditelan usia, serta segala macam benda polis dah usaha untuk selesaikan kes ini tetapi gagal, namun mereka akan terus mencari. Mencari..

 

 

Siapakah pembunuh misteri itu?

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
thenaqiys
in hiatus for 1 month, busy, really sorry

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet