S A T U

Sayang Benci Rindu Kamu!
Please Subscribe to read the full chapter

 

“Nah untuk kau!” Xiumin menghulurkan beg kertas berwarna ungu. Lee Cha Yeon menyambutnya. Xiumin tersenyum. Cha Yeon memandang Xiumin sambil matanya dikecilkan sebelah. Gadis berambut panjang separa bahu yang diikat kuda itu mengeluarkan isi beg kertas itu, yang merupakan seekor anak teddy bear berwarna hazel.

“Apa ni?” soal Cha Yeon. Matanya masih lagi menatap teddy bear yang comel itu. Xiumin menjeling.

“Tu? Tu teddy bearlah! Apasal lah bodoh sangat soalan kau ni,” jawabnya. Cha Yeon mengetap bibir.

“Bukan tu lah maksud aku! Aku tahulah ni teddy bear, aku bukannya bodoh sangat!” balasnya.

Xiumin memandang Cha Yeon. “Habis? Yang kau tanya lagi tu kanapa?”

“Ish kau ni! Maksud aku.. kenapa kau bagi teddy bear ni? Birthday aku lambat lagi, bulan sebelas nanti.. emm nak cakap birthday kau pun dah lepas, habis untuk apa?” soal Cha Yeon. Teddy bear kecil itu diletakkan semula ke dalam beg kertas.

“Saje,” balas Xiumin. Lee Cha Yeon memandang wajah Kim Minseok atau lebih mesra lagi Xiumin. “Kenapa? Salah ke kalau aku kasi kau hadiah?” soal lelaki tampan itu. Cha Yeon menggeleng.

“Tak adalah aku cakap salah, cuma pelik, aneh!” balas Cha Yeon. “Baik kau cakap! Kau ada apa-apa ke ni? EH! Ke kau dah nak mati? Sebab tulah kau bagi aku hadiah kan! Haa! Baik mengaku!”

Xiumin mendengus! “Teruklah kau ni! Nak sangat aku mati kan! Taklah! Ni hadiah sempena kau nak bertunang! Aku tak dapat datang kut kau tunang nanti, lagipun aku dah beritahu dah dengan mak kau!”

“Hah! Ye! Baru aku nak tanya, pagi tadi mak aku cakap kau takleh nak datang. Kenapa?” soalnya.

“Kau lupa ke.. sebulan yang lepas sebelum kau cakap kau nak bertunang, aku ada beritahu kau yang aku nak kena pergi ke khursus di Singapore?” balas Xiumin.

Cha Yeon segera mengangguk-anggukkan kepalanya. Tambah Xiumin, “Ha, aku kena pergi sabtu ni, masa kau tengah majlis, aku pun baru tahu yang majlis tunang kau clash dengan aku punya kerja, aku mintak maaf eh!”

“Lah! Kau takleh ke nak cancel je?” soal Cha Yeon.

Dengan pantas Xiumin menggeleng. “Gila ke? Ada 100 orang yang nak pergi dan aku terpilih.. dengan senang-senang kau suruh aku cancel?”

“Hmmm.. ala! Ehh kejap..” Cha Yeon melirik Xiumin dengan penuh makna. “Ke.. kau ni suka aku.. lepas tu kau tahu aku nak tunang kau pun patah hati.. sebab tulah kau buat-buat nak pergi Singapura kan! Haa! Chaiyokk baik kau ngaku cepat!”

“Eeee. Ee. Eee. Hello? Kau ingat aku ni cliche sangat ke? Aku memang busylah. Kalau aku ni patah hati sebab suka kat kau, dari dulu lagi tau.. aku halang kau couple dengan si Kyungsoo tu!” balas Xiumin.

Cha Yeon mengangguk lagi. “Emm betul jugak!”

“Eh dahlah! Aku nak balik dulu,” ucap Xiumin dan hanya dibalas anggukan oleh Cha Yeon.

 

Xiumin menunggu kedatangan Kyungsoo. Memang kebiasaanya mereka akan lepak bersama. Dan seorang lagi rakan mereka adalah si Chen, tetapi Chen tak dapat hadir harini kerana ada meeting di Busan.

Sambil menunggu Xiumin melayan laman SNS nya. Seorang rakannya yang kini tinggal di Malaysia di stalknya, siapa lagi kalau bukan si Baekhyun. Well, Baekhyun kini sedang berkerja dengan Jabatan Kedutaan Korea di Malaysia.

“Wassup bro! sorry lambat!” ucap Kyungsoo baru sahaja tiba. Xiumin terus menutup laman SNS nya itu.

“Hmm, order dululah,” Kyungsoo hanya mengangguk.

 

“Eh, tadi, Cha Yeon ada cakap kau tak dapat hadir ke majlis tunang aku,” Kyungsoo berkata sambil menghirup coffe latte yang panas itu.

Xiumin mengangguk. “Ye, aku sebenarnya ada kerja di Singapore,”

“Aku nak tanya kau sesuatu boleh tak?”

“Hmm...”

“Kau suka dekat Cha Yeon ke Min?” soal Kyungsoo. Xiumin memandang wajah Kyungsoo pelik. Sepanjang mereka berkawan, Kyungsoo sememangnya tahu yang Xiumin memang rapat dengan Cha Yeon. Dan mereka juga selalu lepak bersama-sama.

Xiumin ketawa kecil. “Apa punya soala

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Helovemenot
komen tau! sebab saya rasa dihargai..

Comments

You must be logged in to comment
Wifeyou #1
Chapter 9: So sweetttt tak sabr nak tunggu yang seterusnyaa
milolatte #2
Chapter 9: Best laa ff nih..suwikkk jee... lupa kejap masalah yg melanda diri ini..xsabau nak bc next part..