Chapter Six : Blame

Can't Love You
Please Subscribe to read the full chapter

Buka sahaja pintu rumah, terlihat seorang gadis memakai blouse putih berjalur merah dengan skirt merah jambu labuh manakala rambutnya disanggul tinggi. Woo Hyun mendekatinya dengan perlahan-lahan lalu menegurnya.

“Kenapa kau datang sini? Tak serik-serik lagi ke,hah?”

“Woo Hyun, I am so sorry. Aku janji aku takkan buat lagi. Please datang balik ke sekolah. Hari tu, aku langsung tak tahu yang mak aku marah kat kau sampai kau kena berhenti sekolah. Aku janji yang aku akan memperbetulkan keadaan.”  - kata dia sambil menggenggam erat tangan kanan Woo Hyun.

“Yoo Jung-ah. Please jangan buat hal lagi. Aku dah serik kena marah dengan mak kau tu. Aku dah tak larat nak dengar mak kau membebel kat aku. Baik kau balik sekarang sebelum mak kau datang serang kedai nenek aku gara-gara pasal kau.” – Woo Hyun.

“Woo Hyun… Woo Hyun. Biar aku explain tentang hari tu kat mak aku, mesti dia percaya.” – Yoo Jung.

                Tiba-tiba mata Woo Hyun tertumpu pada seseorang yang berdiri di sebalik pokok yang berdekatan dengan kedainya. Apabila diteliti, rupa-rupanya Song Hanni yang sedang cuba untuk mendengar perbualan mereka. Terima kasih akan akalnya yang bijak, dia memperoleh suatu idea. Woo Hyun membebaskan tangannya dari genggaman Yoo Jung lalu mendekati Hanni.

-Hanni’s POV-

                Aku mengikuti langkah Woo Hyun dari belakang semata-mata hanya untuk mengetahui pasal gadis tersebut. Aku bersembunyi di belakang pokok yang agak rendang. Jadi agak susah sedikit untuk Woo Hyun melihat aku. Aku syak bahawa mereka dalam hubungan yang serius. Aku nyahkan konklusi dalam fikiran itu lalu menumpukan sepenuh perhatian dalam perbualan mereka.  Sedang aku menyembunyikan diri, secara tiba-tiba pergelangan tangank

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
dyanakhairudin #1
Chapter 16: lovely story, keep up a good work!
Chanseong196 #2
Chapter 15: oh...sweetnya...sambunglah lagi
Chanseong196 #3
happy,sad, sweet ...all sort of feelings are here
wawa1203 #4
Chapter 10: awesome..keep write