1

Unwanted Nightmare
Please Subscribe to read the full chapter

Untuk yang ke-ribuan kali, Jiae dan Sungyeol bergaduh. Disebabkan oleh salah faham siang tadi, Jiae dimarahi. Jiae mahu menerangkan apa yang berlaku tetapi Sungyeol menghalang Jiae daripada bercakap dengan membebel tak henti dan membuatkan Jiae hilang sabar. Sebenarnya perkara yang digaduhkan perkara kecil sahaja, disebabkan oleh sikap panas baran Sungyeol yang agak tinggi, Sungyeol tidak boleh terima apa yang berlaku.

Siang tadi, Jiae sedang berlatih menari dengan seorang choreographer lelaki untuk comeback yang akan datang. Tarian itu agak susah dan Jiae terpaksa merujuk dengan choreographer tersebut kerana comeback yang akan datang ini Lovelyz akan membuat concept yang agak lain berbanding comeback-comeback sebelum ini. Member-member Lovelyz yang lain agak sibuk dengan jadual mereka yang agak padat dan Jiae antara member yang mempunyai jadual yang tidak terlalu padat.

Jiae mengikut apa yang choreographer itu lakukan dan tanpa disangka-sangka kaki Jiae tergelincir, badan Jiae kurang imbang dan dia jatuh diatas badan choreographer lelaki tersebut. Sebut fasal perfect timing, Sungyeol masuk didalam practice room itu dan terkaku. Jiae dengan segera bangun dan meminta maaf dengan choreographer itu. Sungyeol hanya memandang mereka berdua dengan hati membara dan disitu jugalah Sungyeol memarahi Jiae, dihadapan choreographer tersebut.

Beribu kali choreographer itu dan Jiae meminta maaf dan cuba menerangkan apa yang berlaku tetapi keadaan menjadi lebih teruk dengan tengkingan Sungyeol, membuatkan Jiae menyampah. Jiae dan Sungyeol sebenarnya sudah berkahwin tetapi Sungyeol kadang-kadang tidak menunjukkan rasa percaya terhadap Jiae membuatkan Jiae juga kurang percayakan Sungyeol.

Antara beratus-ratus pergaduhan yang Jiae dan Sungyeol cetuskan, ini antara yang paling besar. Jiae yang tidak mahu tidur dengan Sungyeol, tidur diluar. Diatas sofa, seorang diri. Sungyeol yang masih lagi marah membiarkan sahaja.

Tiba-tiba mata Sungyeol terbuka. Sungyeol memandang jam yang menunjukkan pukul 3 pagi dan dia menukarkan posisinya yang sedang baring ke duduk. Sungyeol memandang ruang kosong disebelahnya. Selalunya Jiae akan baring disebelahnya tetapi hari ini, Jiae tidur diluar. Sungyeol keluar dari bilik, pergi ke ruang tamu, mencari isterinya diatas sofa. Sungyeol terkejut, Jiae langsung tiada diatas sofa. Hanya comforter berwarna putih sahaja ada diatas sofa. Mata Sungyeol mencari-cari dimana Jiae dan matanya tertumpu terhadap pintu hadapan untuk keluar dari r

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
rabymisaki #1
Chapter 1: authornim...mana cerita change me?dah lama menanti updatenya.

btw,daebak.
Hyunheekim #2
Chapter 1: Authornim...cerita awk mmg daebak!!!teruskn buat ff infinite lovelyz!!
myungeunkim #3
Although sy lagi suke klau sungyeol dgn kei , jiae pon boleh la sbb cite awk best >< teruskn buat cite lovelyz + infinite ^^ fighting
lovely_syrena
#4
Chapter 1: hampir meleleh air mataku ni..nasib baik mimpi..fiyuhhhh..daebak! dah lah dua-dua tu saya suka..^^