` 4 ˊ

Letter From A Fan
Please Subscribe to read the full chapter



“Ahjussi, saya nak cake tu. Bagi dua. Ehhh, tak. Tiga lah.” Aku memesan chocolate indulgence kegemaran Aryssa. Terbayang si pendek itu makan kek ini dengan muka penuh nikmat. Hari ini genap 3 bulan aku berkawan dengan dia, sebab tu aku beli kek ni. Entah, aku treasure setiap bulan aku dengan dia sebab aku tahu apa apa boleh jadi. Lagi lagi dengan Aryssa.


Aku berjalan ke rumah dia seperti biasa dan maklumkan kehadiran aku dengan mengetuk pintu rumah dia. Aku sudah biasa berkunjung ke rumah dia memandangkan ibu bapa Aryssa selalu tiada di rumah. Adik adik dia yang lain dihantar ke rumah babysitter dan Aryssa tinggal berseorangan, sehingga lah pukul 7 petang. Setelah 5 minit menunggu, aku ketuk pintu rumah lagi. Pelik, biasanya Aryssa akan menunggu aku untuk datang ke rumah untuk berbual bersama walaupun perkataan yang dituturkan oleh dia tersangat lah terhad. Aku pun tak faham kenapa, aku fikir aku dan dia dah rapat, tapi Aryssa masih seperti dulu. Pendiam. Tapi aku taknak merungut, dia sudah bagi aku masuk dalam hidup dia pun aku dah bersyukur.


Aku menunggu lagi dan ketawa perlahan. Jikalau ahli ahli kumpulan aku lah yang buat aku menunggu begini, dah aku kerjakan sorang sorang tanpa meminta penjelasan. Tapi aku sanggup menunggu when it comes to Aryssa. Weird. 10 minit sudah berlalu dan aku sudah mula berpeluh. Jadi aku keluarkan telefon bimbit aku dan aku baru perasan terdapat 4 missed calls dari Aryssa. Bila aku call balik, panggilan tak berjawab.


Hati aku mula gelisah dan tanpa menunggu, aku terus ambik kunci yang disorok oleh Aryssa di bawah pasu untuk aku.


“Only use it when it’s emergency. Kalau tak, tunggu aku bukak pintu.” Kata kata itu masih terngiang ngiang di telinga, but it. Aku terus meluru masuk ke bilik gadis itu dan sejurus pintu terbukak, aku dapat rasakan seolah olah jantung aku berhenti mengepam. Dia terbaring di atas lantai, pil tidur bersepah di atas lantai. Kek yang aku belikan untuk dia terlepas dan kaki aku laju membawa aku ke badan dia yang sudah kaku. Muka dia dibasahi air mata yang bel

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
sunshine_blue
#1
Chapter 4: aii tisu please
aquariusxpisces
#2
Chapter 5: Wow......bergetar tangan aii jadinya...
Best best!! Fikir Aryssa dah taknak bunuh diri tapi tapi...
Maap maap....teremo xD
bigeyeskyungsoo #3
omg so sadddd i feel what Park Aryssa feel
kookiearmy123 #4
Chapter 5: Te best fanfic ever. Aq suke psl dunia psiko2 ni. Nothing to say, just bestttt!!! Xsia sia aq tunggu fanfic ni. Goodjob dear author. Semoga terus success! Fighting!
LuHaeRin
#5
Chapter 5: Vernon!!! Sedih gila weh sanggup vernon buat camtu
Sweet and sad at the same time
KeiYin #6
Chapter 5: i'm crying...
kriscasso_
#7
Chapter 5: to vernon: aye weh you too sweet ah dah tried buat macam macam dalam hidup aryssaaaaaaaa sweet tapi jangan salahkan diri sendiri to aryssa: be strong aku selalu ada untuk kau, ingat tu.
kriscasso_
#8
Chapter 5: ALIAAAAAA BENCI KAU DOKKK WEH AKU TENGAH BACA FANFIC NI KAT MAKMAL SKOLA WEH SERIOUS AH GEMBIRA KEEEE WEEEHHH kau buat aku mcm ni AKU HAMPIR NANGIS WEH SERIOUS AH WEH KEJAAMMMMMM NYA KAU BUAT AKU MACAM NIIIII T_T okay aku emo gila hahhahahhahaa weh good job sia kata tak reti angst tapi ni apa weh :'''']]]]]]]] yey aliaaaa peminat nombor satu nkau ni rindu kau gila kot ayeeeeeeeeee
shin_ni_hwa #9
Chapter 5: omg alia kenapa begini aku nangis tau tak T.T sumpah sedih lagi lagi surat aryssa tu huwaaaaa and yay thank you sebab kau actually guna idea aku supaya vernon bunuh diri depan member dia semua ya allah saya terharu :'((((