Chapter 4

I'm Mark's Wife

2 Days left before wedding day.

Rumah Mark 

 

 

Sumin bangun dari lenanya.Belakangnya sakit sangat.Dia lihat sekeliling dengan dahi berkerut.Dalam kereta ?Dia mengalihkan selimut yang menutupi tubuhnya. Dia perasan kini dia di dalam kereta. Sumin cepat-cepat keluar dari kereta sampai buat dia terjatuh. Dia memandang sepasang kasut yang berada di hadapannya.

 

"Mark ?"

 

"Kau buat apa kat tanah tu ?Lapar sangat ke sampai makan rumput ?" Mark menghulurkan tangan untuk beri bantuan dekat bakal isterinya yang aneh tu. Sumin bangun dan menepuk bajunya yang kotor tu , Mark pula pergi matikan enjin kereta yang sudah lama terbuka dek Sumin tidur di dalam keretanya tu.

Mark berjalan masuk ke dalam rumahnya dan Sumin ikut sahaja Mark pergi mana.

 

"Nah kau mandilah dulu.Aku dah pack baju untuk kau semalam time singgah rumah kau."

 

"Kenapa tak kejut ?"

 

"Kau dah tidur mati.Aku main saxophone dekat telinga kau pun kau tidur je." perli Mark.

 

Sumin malu.Dia memang seorang yang jenis tidur mati.Tak kisahlah kalau South Korea dengan North Korea berperang ke pe , dia akan kekalkan prestasinya untuk terus berjuang dalam mimpi .. tidur

 

"Toilet dekat mana ?" soal Sumin yang agak asing dengan rumah Mark tu.

 

Mark bangun dan menunjukkan arah ke toilet di tingkat atas. Sumin kemudia berterima kasih dekat Mark dan time dia nak tutup pintu tu Mark sempat halang. Sumin berkerut.

 

"Tepilah tangan tu, nak mandi ni."

 

Mark semakin mendekati Sumin.Hati Sumin pula berdegup pantas macam petir ! Kini Sumin menghadap dengan dada Mark. Dia mendongakkan kepalanya dan memandang Mark yang tersenyum nakal. Otak Sumin dah fikir yang bukan-bukan. Tangan Mark mencapai tuala yang terletak di rak yang tak mungkin boleh diacapai oleh Sumin. Mark menghulurkan tuala baru diambilnya dekat Sumin. Sumin menarik nafas lega. Mark merendahkan badannya dan kini mukanya dan muka Sumin betul-betul rapat sampai hidung berlaga. Sumin terkejut.

 

"Kau fikir apa heh ?" Mark smirk.

 

"Aa.. apa ? Mana ada fikir apa-apa." tipu Sumin. Dia cuba mengalihkan pandangannya dari Mark tapi tak berjaya. Sumin control cool walaupun dalam fikiran dia dah ada macam-macam yang tak sepatutnya.

 

"Tak sangka aku kau boleh terfikir benda macam ni. Nanti lepas kita kahwin kita on heh ?" Mark mencubit lembut pipi Sumin.

 

"Yah ! Mana ada saya fikir macam tu !" pipi Sumin merah menahan malu.

 

"Buat-buat innocent pula. Dahlah pergi mandi sana."

 

Mark keluar dari toilet dengan gelak besar.Sumin menghempas pintu toilet.Tak sangka lelaki tu boleh baca fikiran dia !? Sumin menampar-nampar pipinya. Tak percaya yang dia akan kahwin dengan stranger yang otak mereng ! 

 

****************

Telefon Sumin berdering tapi Sumin nya masih dalam toilet (kot ?) Mark naik ke atas untuk memberi Sumin telefonnya yang berdering.

 

"Weh ! Ada orang call !" Mark berjalan menuju ke toilet.

 

Sumin berhenti dari mandi dan dengan basah-basah dia cover diri dia dengan tuala.Kemudian, dia buka pintu toilet untuk mengambil telefonnya tapi malang tidak berbau. Dia tergelincir dan jatuh dekat atas Mark yang selamatkan dia dari terjatuh dekat lantai.Mark memeluk erat Sumin dalam dakapannya.Entah kenapa dia rasan nak selamatkan perempuan ni.

 

"Aduh !" Sumin menggosok kepalanya yang terhantuk dengan kepala Mark.

 

Mukanya dengan Mark dekat sangat-sangat.Mereka berdua bertentangan mata untuk beberapa minit. (Nasib kain tuala tak terlucut) Sumin tak tahu apa yang dia rasa sekarang ni. Dia rasa nak cium je lelaki depan muka dia tu tapi dia rasa benci lelaki depan muka dia tu sebab dia kahwin dengan lelaki tu sebab harta dan lelaki tu pun kahwin dengan dia sebab harta.Mark hanya tersenyum memandang expression wanita di itu.

 

"Kau tahu tak muka aku dah penuh dengan air dari rambut kau tu ?" 

 

"Eh , sorry sorry." Sumin cuba untuk bangun dari Mark tapi Mark mengeratkan lagi pelukannya.Sumin pelik dengan tingkah laku lelaki itu. tetapi dia tak boleh nak bangun sebab ketat sangat pelukan lelaki itu.Mukanya kini di dada Mark.

 

"Kau tahu kan aku tak suka kau ? Kau tahukan awek aku lagi lawa dari kau. Tapi kau nak tahu sesuatu ?"

 

Sumin diam. Mark mengeluh panjang.

 

"Aku tak suka kau tu je tapi appa suruh aku break up dengan Dohee semalam tapi aku tak pergi jumpa dia sebab aku suka dia."

 

Sumin hanya diam dan cuba untuk bangun dari badan Mark dan kali ini dia berjaya.Setakat nak bagitahu tu je baik tak payah lah.Dia tahu perkahwinan ni hanya aturan semata dan hanya berdasarkan tamak dengan harta.Sumin berdiri dan diikuti dengan Mark.Baju Mark sedikit basah disebabkan oleh Sumin yang terjatuh di atasnya.Keadaan menjadi awkward untuk 1 minit dan Mark memecahkan kejanggalan di situ.

 

"Nah telefon kau." Sumin mengambil telefonnya dari tangan Mark. Dia check telefonnya .Missed call dari sunbaenya Jisoo.

 

Mark memerhati Sumin yang kelihatan seksi (?) denngan tualanya yang hanya menutup dari dadanya hingga ke pehanya (atas lutut). Tualanya tu kecik sebab tu tuala lelaki hehe.Mark hanya memrhati tubuh Sumin yang kecil tu sambil tersenyum nakal.

 

"Okay nah ambil balik phone ni." Sumin bagi semula telefonnya dan ha ! Mark tertangkap !

 

"Yah ! Byuntae !" Sumin cepat-cepat masuk ke dalam toilet setelah dia perasan yang dirinya diperhati oleh stranger ! tapi Mark sempat bisikkan sesuatu dekat telinga Sumin.

 

"Can't wait for you to be my wife." Meremang bulu roma Sumin.Dia menghempas pintu bilik air tu.

 

"Hati-hati jangan tergelincir adn kalau pintu tu rosak. Aku cari kau dulu !" Jerit Mark dari luar sambil tergelak.

 

Sumin di dalam toilet duduk di mangkuk atas mangkuk tandas.Dia merasa jantungnya.Tak pernah jantung dia laju sebab lelaki even kalau sunbae dia, Jisoo buat aegyo pun jantung dia cool je..Kali terakhir jantung dia berdegup laju gila time sekolah menengah. Ya ! Time dia confess dekat Mark. (Well, Mark bukanlah stranger sangat pada dia tapi dah lama dia tak jumpa Mark so dia anggap Mark ni stranger.Gitu) Tapi Sumin rasa sedih bila Mark kata dia tak suka Sumin tetapi dia suka Dohee. Who the hell is Dohee ? Awek dari zaman universiti Mark kot. Sumin putuskan untuk tak bersedih-sedih sangat.Buat apa nak sedih kan ?  Bukannya dia suka lelaki tu.Lantak lelaki tu lah nak suka siapa. Sumin hanya suka sunbae Jisoo ! 

 

***************

Lepas dia dah pakai baju semua dia turun ke bawah.Mark yang sebok membaca suratkhabar berhenti sekejap dan memandang Sumin yang menuruni tangga. Mark rasakan sesuatu yang tak kena dengan dia.Bila dia pandang Sumin je mesti dia gembira tapi dia tak suka Sumin and dia dah ada awek , Dohee. Mark teringat malam ni yang dia kena break up dengan Dohee.

 

"Mark ?" Sumin berada di depan Mark yang tengah mengelamun.

 

"Jom aku hantar kau balik.Nak singgah breakfast dulu tak ?" Mark cuba cover dirinya yang tengah mengelamun tu.

 

Sumin menggeleng tapi perutnya tidak menggeleng malah berbunyi ! Mark tergelak.

 

"Singgah breakfast dulu lah.Lagipun semalam kau tak makan kan ?"

 

Sumin memarahi perutnya yang berbunyi tu.Mereka singgah di Beans Cafe dan guess what.Ada diva.

 

**********

Beans Cafe

 

"Hello honey.What are you doing here baby ?" soal Dohee sambil membuka sikit cermin mata hitamnya.Dalam cafe pun nak pakai sunglasses *bulan hitam*

 

"Breakfast" ringkas jawapan Mark. Sumin hanya terdiam.

 

 


Okay sorry sebab cliffhanger huhu :( I will try to update tis story ASAP :)

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AngelBap #1
Cepat update cerita ni....
nanadjiyongie_01
#2
Chapter 4: Ppali update! ;)
exo_seventeen_hanmin #3
Chapter 3: Update soon!!!
nanadjiyongie_01
#4
Chapter 2: Update soon authornim....harap-harap Mark cepat2 break ngan Dohee si diva tu...
SyiqaYeollie
#5
Chapter 2: Update soon^^
nanadjiyongie_01
#6
PPali update...ada Mark Tuan....huhhu