Chapter 2

I'm Mark's Wife

Segi Ent

Dohee berjalan dengan penuh riak ! sombong ! ke bilik Mark. Baru jadi awek tapi perangai mengalahkan diva AA *emojibulanhitam*

"Honey ~~" masuk Dohee dengan gaya manjanya seperti kucing.

 

Dohee duduk di atas meja Mark.Mark berhenti melakukan kerjanya dan mengalihkan perhatiannya.Dia mencium tangan perempuan itu dan menggenggam erat tangan perempuan tu.

 

"Betulkah rumor tu ?" jeling Dohee.

 

"Rumor apa sayang ?" soal Mark yang memang memang tidak suka bersosial. Baginya dia lebih suka meluangkan semua masanya dengan berkerja.

 

"Mark, are you getting married ?" soal Dohee dengan nada tidak puas hati.Dia berdiri dan memeluk tubuhnya tanpa menghadap  Mark.

 

"Dohee , sorry about the news.I want to suprise you."

 

"Suprise apa. You promise me Mark, you want to marry me kan ?" Dohee memandang Mark dengan muka penuh kasihan sekali.

 

Kim Dohee ialah seorang model. Bila dia jadi awek Mark ? Masa zaman universiti. But the reasons she wants Mark so bad is because of a few reasons. Mark tu ada rupa ,handsome and perfect for model like her. Next , sebab Mark ni keturunan kaya-kaya. Dia nak harta Mark.So , sebenarnya dia tak cinta pun Mark dengan sepenuh hati.She just playing with him ! tapi disebabkan Mark ni bebal sangat pergi percaya ayat-ayat manis dia , dia jatuh.The end.And one more ! Mark tak pernah promise dengan Dohee nak kahwin dengan dia !

 

"Jangan risaulah Dohee.Saya tak akan tinggalkan awak.Ini semua omma dan appa yang rancangkan.Nanti bila appa dah serahkan harta dia dekat saya nanti , saya cerai dengan dia. And you will be mine, sweety." Mark memeluk Dohee.

 

Dohee tersenyum jahat.

 

"Mark .." suara itu membuatkan Mark terkejut dan cepat-cepat lepaskan pelukannya dari Dohee.

 

"Appa .. " Dohee dan Mark merasakan janggal dengan kehadiran appa Mark , Raymond.

 

"Nanti kamu datang pejabat appa." tanpa senyuman ke apa ke Tn.Raymond terus menutup pintu dan beredar dari situ. Sempat dia menggelengkan kepala.Kesal dengan sikap anaknya itu.

 

"Mark , I balik dulu okay ?Malam nanti kita jumpa tempat biasa okay ?" Dohee mencium pipi Mark.

 

Mark hanya tersenyum.Dia mula bergerak ke pejabat appanya selepas Dohee beredar.Fuh ! Berpeluh Mark sebab nervous ! 

 

"Appa ?" Mark masuk ke dalam bilik dan melihat appanya tengah minum air.

 

"Oh Mark , duduk." pelawa Tn.Raymond. Mark hanya menurut perintah appanya dan mengambil tempat duduk di sofa yang disediakan. Tn.Raymond kemudian datang dan duduk di sofa yang menghadap Mark.

 

"Appa nak bincang sesuatu dengan kamu."

 

"Apa dia appa ? Bunyi macam serious je."

 

"Memang serious pun. Kamu tahukan kamu akan kahwin dua minggu lagi ?"

 

Mark hanya mengangguk perlahan.

 

"Appa nak kamu tinggalkan Dohee tu.Dia tu appa tengok hmm.Tiada adab.Ini office , Mark.Bukan kelab malam , bukan kafe. Appa tak nak tengok lagi muka dia dekat dalam office ni. Lagipun kamu kena jaga bakal isteri kamu tu , Baek Sumin betul-betul. Jaga hati dia , perasaan dia. Appa dah lama kenal Sumin tu.Cuma appa tunggu masa yang sesuai untuk satukan kamu berdua. Itu je appa minta , jangan lukakan hati dia. Appa nak kamu breakup dengan Dohee tu malam ni juga."

 

Tn.Raymond menepuk bahu anaknya dan keluar dari pejabatnya dengan harapan yang tinggi untuk anaknya.Mark hanya mengeluh. Macam mana nak jaga hati,perasaan bakal isteri dia kalau dia sendiri tak kenal macam mana perwatakan bakal isterinya itu? Dohee ? Break up ? Mana lah boleh sesenang je dia nak putuskan hubungan dengan Dohee. Dah lebih 13 tahun dia kenal Dohee tu.Bakal isterinya pula ? baru kenal sehari dah kena kahwin ? Pening !

 


Mark ; Kusut kepala aku ! *jerit*
Dohee ; Nak saya urutkan ? *senyum jahat*
Tuan Raymond dan Sumin ; Ehemmmmmmmmmmmm

 

Sorry ! Tak macam yang awak expect :--D

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AngelBap #1
Cepat update cerita ni....
nanadjiyongie_01
#2
Chapter 4: Ppali update! ;)
exo_seventeen_hanmin #3
Chapter 3: Update soon!!!
nanadjiyongie_01
#4
Chapter 2: Update soon authornim....harap-harap Mark cepat2 break ngan Dohee si diva tu...
SyiqaYeollie
#5
Chapter 2: Update soon^^
nanadjiyongie_01
#6
PPali update...ada Mark Tuan....huhhu