One.

Nur Safwa
Please Subscribe to read the full chapter

Hujan turun dengan lebat sekali seolah-olah turut menangisi kepergian seorang wanita yang telah banyak berjasa.

Baik suaminya,anaknya,ibu dan ayahnya,anak sedaranya,pakcik dan makciknya,rakan karibnya malah bekas rakan sekolahnya yang telah lama tak mendengar khabar darinya hadir dalam upacara kematian wanita itu.

Mereka kenal benar tentang wanita yang baik hati itu

Senyuman yang sentiasa terukir dibibirnya tak pernah lekang.

Kata-katanya yang penuh inspirasi tak pernah hilang dalam ingatan semua orang yang mengenalinya.

Pemergiannya memang tak dapat diterima semua orang.Namun,mereka masih mampu menjalani hidup seperti biasa.

Berbeza dengan pasangan anak beranak yang tak mampu berkata apa-apa.

Suaminya,Taehyung jadi tidak terurus.Anaknya,Yuna sering menangis tak henti-henti menanti kepulangan ibunya yang takkan kembali.

Selepas kematian isterinya,So Ra,dia langsung tak bertegur dengan sesiapa.Dia sentiasa berpakaian serba hitam seperti penganggur.

Bila keadaan dah jadi macam ni..Ada saja mulut orang bercakap-cakap di belakang.

Makciknya yang memang dikenali dengan gelaran kaki gossip tak sudah-sudah mengumpat tentang keluarga Taehyung.

"Dia ni memang tak ada cara lain..Memang kena kawin lagi laa~" kata-kata makcik Taehyung,Ki Soo memang ada betulnya.Tapi bagi Taehyung,So Ra lah satu-satunya wanita dalam hatinya.Untuk mencintai wanita lain dan berkahwin lagi memang memakan masa yang lama untuk menerimanya.Sukar juga bagi Yuna untuk menerima ibu barunya.Yuna dan ibunya begitu rapat seperti kawan baik.

Sejak kematian Sora,rumah mereka sunyi sepi.Tiada suara ketawa Yuna yang sering ketawakan lawak jenaka Taehyung.Tiada bunyi suara merdu Sora yang sering bernyanyi-nyanyi sambil menyiapkan makanan.Kosong.

Buat sementara waktu,mereka berdua tinggal di rumah Puan Hyunhee,ibu Taehyung.Mati kelaparan la mereka kalau tinggal berdua jaa.

Seperti biasa,apabila salah seorang daripada pasangan suami siteri meninggal,hak penjagaan pasti akan dituntut oleh kedua-dua belah pihak keluarga.Baik keluarga perempuan mahupun lelaki.Masing-masing ingin menuntut hak.

Perkara begini bukannya dapat menyenangkan Yuna.Malah,dia rasa lebih tertekan.

Keputusan mahkamah belum keluar.Maka,mereka hanya perlu tunggu sementara peguam membuat penilaian.

"Yuna sayang..Yuna nak tinggal dengan appa ke atuk dan nenek?" Taehyung menanya dengan suara yang lembut kepada anak perempuan kesayangannya.

"Mestilah dengan appa..Yuna tak kisah tinggal dengan nenek dan atuk Lee atau sesiapa pun..Tapi appa mesti ada bersama~" sudah pasti itulah jawapan Yuna.Mereka begitu rapat,tak boleh dipisahkan.

"Appa..Appa tak pe ke takda eomma?Betul taknak kawin lagi untuk gantikan eomma" Yuna menanya soalan yang sukar buat Taehyung.

"Mestilah appa sedih..Tapi takda siapa yang dapat gantikan eomma kamu tu.." jawab Taehyung sambil mengusap lembut kepala anaknya.

Taehyung menyanyikan lagu yang sering dinyanyikan Sora unt

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
TheBammin
sorry,readers~plan x mcm yg dirancang..stay kl hampir sebulan~dgn wifi takda,line maxis lembab,lappy x bwak..papepon dont unsubscribe!^u^nntikan chapter akn dtg

Comments

You must be logged in to comment
AinUmairah #1
Chapter 4: Update lagi
jeonnamjoo
#2
ashraff kim!
purpleadelyn
#3
Chapter 4: Update soon,author!!!this fanfic is very interesting
AinUmairah #4
Chapter 3: Please update soon !! tak sabor nk tahu mcm ne dyeorg jumpe
CNSD90 #5
Chapter 3: bestlah author-nim..agaknye bilelah taehyung akan jumpe dgn safwa kan..please update soon !! tak sabar nk bace lagi ^^
whitedeen #6
Hi, first reading this i just want to laugh.. but not to annoy you, just because its the first ever i read fanfic in malay.. its good! Keep on working miss author!