Chapter 1

Diamond || Woollim Entertainment New Girl Group || Story Started
 
header
2eqg8br.png1254cid.png

CHAPTER O1

 
picture
 

"Hyolee unnie!" Gaeun berlari-lari di koridor semata-mata nak mengejar Hyolee. Hyolee menoleh ke belakang dan melihat Gaeun dalam keadaan penat. "unnie ni.. jalan cepat sangat lah." Gaeun mencebik mulutnya. Hyolee hanya sekadar ketawa kecil. "haha.. kenapa cari unnie ni?" soal Hyolee kepada Gaeun. Gaeun menarik tangan Hyolee tanpa berkata apa-apa. "hey!" 

Mereka tiba di bilik mesyuarat. Hyolee berasa pelik kenapa Gaeun ajak pergi bilik mesyuarat ni? Mereka berdua pun masuk dan melihat beberapa orang trainee perempuan yang lain sedang duduk dan Encik Lee, CEO Woollim Ent. 

"duduk." Encik Lee mengarahkan kepada Hyolee dan Gaeun untuk duduk bersama trainee-trainee yang lain. 

"tujuan saya untuk kamu semua berkumpul disini ialah.. untuk memberitahu kamu semua bahawa Woollim Entertainment akan mendebutkan sebuah kumpulan wanita baharu dengan bantuan SM C&C." jelas Encik Lee dengan panjang. Semua trainee berasa terkejut atau berasa tidak percaya. 

"kami bersebelas ke?" soal salah satu trainee, Shin Jinhee. 

"bukan. Tapi berpecah." semua trainee disitu berasa pelik kerana tidak faham apa yang Encik Lee cuba menyatakan. "maksud saya 6 orang dalam kumpulan, 5 orang dalam sub-unit kumpulan dan nama kumpulan ini ialah Diamond manakalah sub-unitnya pula ialah Diamond-C atau bermaksud Diamond-Crystal." sambungnya lagi. Semua trainee berasa teruja apabila hendak debut. "dan ini kertas setiap seorang masing-masing." Encik Lee memberikan kertas itu kepada trainee Seo Yoo Jin dan Yoojin akan memberikan kertas itu kepada trainee-trainee yang lain. 
 

Diamond 
 
-Kim Hyo Lee(Hyolee) Leader, Main Dancer, Vocal
-Seo Yoo Jin (Yooni) Lead Vocal, Lead Dancer, Visual

-Park Yumi (Mimi) Main Rap, Vocal
-Clarissa Chwe (Arissa) Lead Rap, Vocal
-Kim Gaeun (Gaeun) Main Vocal
-Ahn Young Hee (A-Young) Lead Vocal, Maknae

 

Diamond-C 

-Shin Jinhee (Neko) Leader, Main Dancer, Vocal
-Kim Hanjae (Han.J) Main Vocal
-Kim Hyerae (Hyerae) Main Vocal, Lead Rap
-Kim Han Mi (Han.M) Lead Vocal, Lead Dancer
-Ratana Chuenchai (Krystal) Main Rap, Vocal, Maknae

"M..Main Vocal?" Gaeun seperti tidak percaya. Kakaknya seorang Lead Dancer tapi dia jadi Main Vocal? Ternyata adik beradik Gaeun mempunyai bakat yang berbeza. 

"Alah.. tak dapat dengan Hanmi unnie." Younghee berasa kecewa diikuti dengan Hanmi yang sedang memeluk bahu Younghee. 

"baiklah. Dah tau role masing-masing? Esok juga kamu semua akan masuk dorm. Dorm kamu semua sebelah-sebelah." jelas Encik Lee lagi. Mereka mula bersurai 

******

Di Cafe berdekatan Woollim

"akhirnya! kita akan debut!" Hanmi bersorak gembira. "kenapalah.. kita.. debut..?" semua orang mula memandang Arissa dengan tajam. Arissa pula berasa pelik. "bukan macam tu maksud saya. Saya pun suka nak debut. Just nervous. Tak ready lagi." sambungnya. Semua orang menghembuskan nafas dengan lega. 

"itu ke Krystal yang kau cakap tu?" salah seorang trainee lain menanyakan soalan kepada kawwannya dari jauh. 

"ya.. kenapa dia debut? dah lah sombong.. mesti dia tak popular nanti." 

Hyolee memasang telinga untuk mendengar kata-kata dua orang trainee itu. Dia segera bangun dan menegur dua orang trainee itu. 

"ehem! apa awak cakap? tak popular? harap-harap lah siapa yang cakap 'tak popular' tu nanti debut tak popular langsung." Dua orang trainee itu langsung pergi tanpa berkata apa-apa. Hyolee pun kembali duduk bersama yang lain. 

"wah.. daebak lah Hyolee unnie." kata Hanjae sambil menepuk tangan. 

"orang macam tu memang nak kena laser mulutnya." kata Jinhee. "Krystal, tak nak cakap terima kasih ke?" sambungnya lagi. Krystal hanya mendiamkan diri dan membongkokkan badannya sedikit. Hyolee hanya bersenyum. "tak apa. sama-sama."

"esok kita nak masuk dorm.. urm siapa manager kita?" soal Hyerae yang membuatkan semua orang mula berdiam diri. "heii apa ni diam2? alah for me manager isn't important. Nanti jumpa lah esok-esok ke. Tahun depan lagi lah boleh." Hanmi memecahkan kesunyian itu. "isn't important? manager lah peranan penting. Kalau tak ada manager, kita tak akan success." jelas Jinhee. 

"agak-agak kan.. mesti Yumi, Gaeun, Hanjae, Jinhee dengan Hyerae cepat popular. Kan relation diorang idol." kata Hanmi. Iyalah ramai pula ada hubungan keluarga dengan idol. Macam Yumi, adik Chanyeol, Gaeun, adik kembar Gaeul, Hanjae, adik Taehyung, Jinhee pula adik Jimin(AOA) dan Hyerae pula sepupu L . 

"eh kejap! Hyerae, Myungsoo tu sepupu awak ke?" sambung Hanmi lagi. 

"ah ya. kenapa?"

"omg.. kita ada hubungan T^T Myungsoo oppa pun sepupu saya." kata-kata Hanmi membuatkan Younghee tersembur air dan terkena dekat baju Krystal sedikit. "ah sorry2! sorry sangat2!" Krystal mula naik angin tetapi dia cubar sabar dengan maknae itu. "gwenchana." jawab Krystal dengan pendek. 

" ah yeke? kita ada hubungan saudara! tapi.. macam mana? Myungsoo sepupu awak belah mana?" Hyerae menyoalkan kepada Hanmi. 

"Myungsoo oppa sepupu belah ayah saya." 

"oh.. saya belah.. ayah. Eh? kita sepupu juga ke?" Kebetulan L sedang memasuki cafe. 

"Myungsoo oppa!" jerit Hanmi dan L menoleh kearah mereka dan pergi ke tempat Diamond. "oh Hanmi. Kenapa?"

"rasanya Myungsoo oppa mesti tau. Apa hubungan saya dengan Hyerae?" Hanmi menunjuk jari ke muka Myungsoo sambil menghentak meja makan. 

"lah.. korang masih belum tau ke? Hanmi.. ni Kim Ara lah. Hyerae, ni Han lah.. nickname ni lah korang tau tapi korang tak tahu nama masing-masing." jelas Myungsoo. Hanmi dan Hyerae mula terkejut. 

"K...Kim Ara?"

"H..Han?" 
 

Hanmi dan Hyerae mula berpelukan. Rupanya memang mereka berdua sepupu yang rapat dari kecil dan mesra dipanggil nickname masing-masing. Oleh kerana keluarga mereka berpindah, mereka saling tidak menghubungi satu sama lain. Meanwhile.. 

"ok.. kita ada perjumpaan keluarga Kim." Mimi mula mencelah. 

"apa kita buat kat sini ._. " kata Younghee. 

+ posted on 21/09

AUTHOR

yeah done chapter 1 ! saya confuse mula2 pasal siapa sebernanya cousin L xD pastu saya pun buat Hanmi dengan Hyerae cousin :3 sorry if tak best or ada part yang agak menyakitkan (ada ke?) komen lah ya. Nak tahu reaction korang. Sokongan korang buat saya bersemangat untuk fikirkan idea. ^^

 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
yoong_dandyu
[21/4/16] update!!! dah lama saya tak update!!

Comments

You must be logged in to comment
AkikoAiko
#1
Chapter 46: Omo, 11 org(?) 0.o
Wah, gempak~
Yihyun
#2
Chapter 46: 11 org? Apa2 pun hwaiting!
cookiequeen-
#3
Chapter 46: Alahai ! Ditangguhkan ?
Dah la Diamond C group saya. T.T
Mesti ada something terjadi nih.
Krystal dan Hanmi marah marah dah.
Tak sabar nak find out !
Be waiting ! :)
zombiefromseoul
#4
Chapter 45: kungkwang woo-oh-woo-oh
kungkwang woo-oh-woo-oh
kungkwang woo-oh-woo-oh
[Neko] nae simjangeun CRUSH, boy

Diamond Hwaiting!
Author Hwaiting!
AkikoAiko
#5
Chapter 45: Diamond terbaik~
Fighting... ^^
goGETaLIFE_ #6
Chapter 45: OMG favee < 3
zombiefromseoul
#7
Chapter 43: I'm here~^_^