Chapter 6

The Rise Of Hyun Family
Please Subscribe to read the full chapter

''Hello Baek..kitaorang dah sampai kat pantai Donghae..mm..kau jaga diri tau..Tolong tengok-tengokkan lahabau lagi seekor tu..ha'ah..orang dah besar la,tak payah nak membebel-bebel.Macam mak nenek la kau ni..Yela..orait..apa?ole-ole?kau suruh aku beli ikan bilis sampai 5 kilo nak buat apa?..oh ye ke?oh..jadi tempe goreng yang selama ni aku makan tu campur ikan bilis rupanya....sori-sori..ala jangan la marah..yelah..Huh!jangan kan bilis,jerung,duyung pun aku boleh tangkap untuk kau..hahaha..acah je..okay..ok la mak lampir..hahah..ok bye..'',lalu Daehyun pun memutuskan panggilan.Direnungnya pantai Donghae yang terbentang luas dihadapannya.''Hmm..sekali sekala relaxkan otak tak salah kan..'',fikirnya sambil menyedut udara segar..

 

 

 

Hari itu dia dengan Youngjae sedang bercuti selama 3hari 2malam di peranginan pantai Donghae.opps!Bukan mereka berdua sahaja,Yongguk dan Himchan(jiran sebelah rumah Daehyun yang menyampah tu) turut bercuti bersama mereka berdua dengan mengheret C Jello dan C Jongup sekali.Mereka kesitu dengan menaiki kereta Himchan,kerana kereta milik Youngjae dan Daehyun tidak boleh muat melebihi 3 orang manakala kereta Himchan memiliki keluasan sehingga boleh memuatkan 10 orang.Lagi pula,Himchan mempunyai lesen untuk membawa kereta,tak macam Yongguk.Yongguk ada 2 biji kereta mewah,tapi isterinya Jieun yag drive sebab Yongguk tak ada lesen memandu.Dah 4X dia ikut ujian,tak lulus-lulus jugak.Akhirnya dia give up.Dia pergi kerja pun tumpang sekaki kat kereta ferari merah si Himchan aje..la..kesian...

 

 


Author: Ya Encik Bang..apa komen anda tentang isu ini? (hulur mic)
BYG: Hmm..lesen kereta bukan la pengukur segala-segalanya..mm..itu aje la saya nak cakap..serius..saya tak kisah (hantuk-hantuk kepala kat tembok/menangis/meraung)

 

 

 

Pada mulanya,hanya Daehyun dan Youngjae yang buat plan untuk pergi bercuti..tapi entah macam mana dua ekor lahanat tu boleh tau pada plan mega diorang tu.Menurut sumber yang dipercayai,Yongguk dan Himchan dapat tahu tentang plan diorang masa diorang busy ber'we chat'.Konon la...Daehyun dan Youngjae,saja nak release tension sebab kerja nonstop dari awal tahun(maklum..ramai customer..). Jadi Daehyun letak kepercayaannya pada Yixing,pekerjanya yang paling setia dan sudah berkhidmat sejak kedai muzik dan studio mereka dibuka 3 tahun lalu.Lagi pula,ada lagi 5 orang pekerja mereka dibawah Seliaan Yixing,so nak risau apa.....

 

 

 

Kebetulan pula, Sekolah Junhong dan Jongup digunakan selama 3 hari kerana menganjurkan sukan baseball.Dengar khabarnya lagi,group B.A.P ada diundang pada malam kemuncak acara sukan itu.Himchan dan Yongguk tidak peduli kerana mereka tak minat kat B.A.P(Sekali lagi author keluar dari celah rimbunan bunga)

 

 


Author: Boleh komen sikit?? (Yongguk merebut mic dengan rakus)
BYG: Wahai penduduk bumi...tak payah la minat kat B.A.P.Lagu-lagu diorang tak best pon,uuuuaaarrgggghhh!!!!(buat gaya Hulk) mmm...untuk Bang Yongguk..move aside la..rap kau tu bukannya hebat mana pun..Layan lagu M.Daud Kilau lagi baekk (menari tarian M.Daud Kilau.Daehyun dan Youngjae kebingungan)
Himchan:(Himchan rebut mic dari Yongguk) Mmm..kepada visual B.A.P yang bernama Kim Lan Chan..err?? salah ke? okay..Kim Him Chan.Kau pikir nama kita sama kau hensem la..(tiba-tiba sleng Busan)..untuk pengetahuan kau,aku lebih hensem la..apa barang B.A.P (hempas mic)

Tiba-tiba Daehyun dan Youngjae menari tarian kuda kepang.Author masuk Tanjung Rambutan..


*

 


**

 


***

 

 

****

Jimin ketawa semahu-mahunya,macam dah tak ada hari esok gamaknya..Melihat pada keadaan Jungkook yang ketika itu sedang menderita kesakitan sebaik dilastik dengan dashyat sekali oleh Namjoon,(well thanks kat Taehyung sebab bagi idea gila itu)..hati Jimin terasa bagai digaru-garu dengan garpu,dia langsung ketawa nonstop sejak dari Jungkook dihukum menyarungkan sarung kaki wanita dikepalanya.Hatinya terasa puas hati saat itu kerana dendamnya pada evil maknae itu terbalas.Yelah,dia asyik dikenakan oleh Jungkook,dan hari itu nasib tidak berpihak padanya apabila dia mendapat hukuman yag teruk 2 berturut-turut dalam 1 game.Member-member sekutunya yang lain turut bergembira melihat Jungkook terkena hari itu.

 

 

 

Sejak mereka bertujuh(Namjoon,Suga,Jin,J-Hope,Jimin,Taehyung dan Jungkook) menubuhkan team lepak 2 tahun yang lalu,setiap kali mereka melepak ada sahaja benda pelik yang mereka buat,dan salah satunya yang paling kerap mereka lakukan adalah bermain unlucky king dimana sesiapa diantara mereka yang mendapat kad spesial bergambar tengkorak,dia serta merta akan dihukum mengikut hukuman yang telah mereka sediakan.Dari game ini,Suga pernah sekali dipaksa berpakaian seperti pelayan wanita dan ditugaskan mengagih roti untuk pelanggan direstoran disebelah studio milik Yongguk.Jin juga pernah sekali terpaksa memakai Cheongsam dan dikehendaki melakukan larian treadmill dipusat gym.Namjoon pula pernah dihukum menyanyi lagu tradisional wanita korea(u should see this).Jungkook sebelum ini turut mendapat malang apabila terpaksa menjalani hukuman dimana dia harus berpakaian setebal yang mungkin didalam pusat sauna yang panas sambil menghabiskan mee  segera yang sangat pedas.(Sebenarnya member lain sengaja kenakan Jungkook masa tu..Akibatnya J-Hope hampir koma akibat dibelasah oleh Jungkook) bagi Jimin pula,hukuman yang paling tidak dapat dilupakan adalah ketika wajah comelnya dilumur ubat gigi oleh Suga..Bisanya ketika itu hanya dia yang tahu(sebab dia sorang je yang kena). Namun hukuman yang mereka dapat tidak seteruk yang menimpa Taehyun dan J-Hope.Apa tidaknya,mereka pernah dihukum untuk berciuman selama beberapa saat kerana terpaksa meniru aksi rated dari Frozen Flower yang popular satu ketika dahulu.Huru hara jadinya apabila adegan itu berjaya mereka jalankan berkat sokongan padu dari Suga.Taehyun hampir terkena sawan sebaik dicium oleh J-Hope yang ketika itu memakai gincu berwarna merah menyala.

 

 


Dan kali ini,dendam Jimi terbalas apabila Jungko

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
white10Oceans
Annyeong readernim..How u doin'?How a u..huhu.. Harap ada yang komen story saya,i need u coment for improve my story.. Coment juseyo ~T_T~T_T

Comments

You must be logged in to comment
Asyiqminyoongi #1
Chapter 2: baekyeol couple jjang!!! ishishish.. kejamnya suga.. hehehehe... amazing.. #justkeepreading>_<justkeepreading
Asyiqminyoongi #2
Chapter 1: anyeong.. haha.. agak terlambat saya baca ff ni... saya pn mnat hyun family... baekhyun nuna?? It's great!!
SongHaBin #3
Chapter 14: Sama ka kita authornim..teruja wlupun diorang just muncul utk misi ke 4 jewww.. Authornim bila nak update?? RUN for your lives!!!
starlightkim_
#4
Chapter 14: Okey..saya tunggu authornim update
RizumuLove #5
Uhmm...x sabar rasanya
Yvonne_Zhang
#6
Chapter 13: Ahhh..akhrnya,authornim mengupdate(?)pun..hahaha.DAEBAK!! 3 J mmang lwak gila.hahahaha..update soon..keke..
SongHaBin #7
Chapter 13: daebak sungguh secret si himchan ngan yongguk,bahahaha.. Akhirnya chanbaek kwin jugak,ingtkn x jadik..
Yvonne_Zhang
#8
Chapter 13: Ahhh..akhrnya,authornim mengupdate(?)pun..hahaha.DAEBAK!! 3 J mmang lwak gila.hahahaha..update soon..keke..
white10Oceans
#9
Chapter 13: Annyeong..mianhae sebab lama tak update,almaklum lah.Author..a..author...(buat muka sedih//malas nak sambung) Kalau2 ade typo mahap kan la hamba(buat muka innocent tapi tak innocent//hodoh le tu apa laie)Heeee..Btw,komen juseyo..saranghaja(love sign// Author bla dlu//nyanyi lagu BTS Run "dasi run run run//Baebsaeyyyy...?? Suga oppa datang dengan penyapunya "Ya!! Balik sini!! Author bagi merong sebijik kat Suga oppa "booooo" :P//tiru gaya ahli mesyuarat tingkap ... Suga oppa: -_-