Chapter 1

Heaven Love

 

Author's POV

Semalam,Taeyeon baru sahaje berpindah ke rumah barunye.Rumah barunye lebih besar dari rumah sebelumnye.Setelah dia selesai mengemas bilik barunye,die pergi keluar untuk mengambil kesegaran udara di taman.Dia bejalan di sekeliling padang sambil senyum sedikit dan ingatkan tentang Luhan dan dia sedang bercinta.Air matanye menitis ke dua-dua belah pipinye.Die juga mengeluarkan fotonye.Mereka berdue sedang bersenyum bersama.Die juge mengeluarkan gelang yang Luhan bagi dan memakainye.

Taeyeon tersenyum dengan foto itu dan peluknye dengan erat sekali.*Aku kena mulekan hidup baru ! Demi Luhan ~!* ingat Taeyeon sambil menunduk kepalenye.Tibe-tibe ada seorang memandang die.*Harap-harap saya dapat jumpe die lagi.* ingat lelaki itu sambil senyum dan tinggalkan tempat itu juga.*Tapi,aku tak nampak sangatlah muke die tadi,Aish.Jauh sangat ~tapi,nasib baiklah aku nampak yang die pakai gelang warna silver.* fikir lelaki itu.

 

---***---

 

[Hari keesokannye]

Taeyeon akhirnye berada di sekolah barunye.*Wow Luhan,besarlah sekolah baru ni !* jerit Taeyeon didalam hatinye, keseronokan. Sebenarnye,Taeyeon ni seorang perempuan yang cantik apabile sekali sahaja dipandang.Cume die ni susah nak berkawan dengan orang yang tidak dikenalinye.

"Hmm,pejabat kat mane ye ? Haish,sekolah ni luas sangatlah ~" cakap Taeyeon seorang diri.Tiba-tiba seseorang pegang bahu Taeyeon dari belakang dan Taeyeon toleh ke belakang."Awak pelajar baru ke kat sini ?" tanye salah seorang perempuan itu daripade 8 orang perempuan."Oh,erk ya.Saya budak baru kat sini." cakap Taeyeon dengan senyum sedikit.

"Oh,awak mesti nak cari pejabatkan ?" tanye Sooyoung untuk kepastian dan Taeyeon angguk."Pejabat kat situ je." cakap Sooyoung sambil menunjuk arah pejabat dengan jari telunjuknya."Oh,erm...terima kasih." cakap Taeyeon sambil menunduk."Sama-sama ~ btw saye Sooyoung ~ dan ni kawan-kawan saya." cakap Sooyoung sambil menunjuk ke arah kawan-kawannye.

*Dieorang cantiklah Luhan.*ingat Taeyeon dalam hati."and we're Girls Generation also known as SNSD ~!" cakap Jessica,salah seorang dalam mereka tersenyum.Taeyeon senyum."Haha,erm,nampaknye saye kene pergi.Jumpe nanti ~!" jerit Taeyeon sambil lambaikan tangannye.

Apebile die sedang berjalan ke arah pejabat,tiba-tiba dia terlanggar seseorang.Die lelaki.Taeyeon melihat muka lelaki itu dengan terkejut.*Kenape hati aku berdegup-degup ni ?* tanye Taeyeon terhadap hatinye.Lelaki itu menyeringai."Aku ni handsome sangat ke sampai tengok panjang-panjang ?" tanye lelaki itu.

"Oh,erk,mintak maaf." cakap Taeyeon sambil menunduk berkali-kali."Hmm."cakap Sehun jeling padenye dan pergi. *Stupid Jerk !* fikir Taeyeon dengan geram.Die juge nampak yang Sehun berpegang tangan dengan seorang perempuan.Die mengeluh dan bersambung pergi ke pejabat.

"Awak kelas 5-A." senyum perempuan tua itu kepade Taeyeon."Terima kasih makcik." cakap Taeyeon dan pergi ke kelasnye.*Akhirnye,sampai jugak ke kelas. *Taeyeon masuk ke kelas dengan muka senyum.Semua lelaki tengok die.

"Wow,die cantik ah !"

"Aku harap die jadi makwe aku !"

Macam-macamlah ~ tetapi die tidak kisah tentang itu dan teruskan ape yang die ingin buat iaitu membuat Luhan gembira.*Perempuan itu.* fikir Sehun yang sedang melihat Taeyeon.Taeyeon menyimpan gelang yang diberi Luhan supaye ia tidak akan dicuri oleh orang lain.Jadi,die tidak akan pakai gelang itu semase waktu persekolahan.

"Annyeong ~! saya Taeyeon ! selamat berkenalan semua !" cakap Taeyeon sambil melaibai kearah murid.

"Taeyeon !"tibe-tibe Sooyoung menjerit name dia dan dia melihat SNSD dengan senyuman manis.

"Taeyeon,awak boleh duduk sebelah Sehun." cakap Cikgu.Kim.

'Erm,tapi siape Sehun ?" soalan it membuat semua orang berhenti ape yang mereka buat dan melihat Taeyeon.

"Oh,sana tu."cakap cikgu sambil menujuk arah lelaki yang baru taeyeon terlanggar pagi tadi.*Dia ?* fikir Taeyeon yang melihat Sehun.

 


 

 

-Author's Note

Suke tak ? harap korang suke :) tolonglah up-vote,subscribe dan comment ~ :) and terima kasih sebab membace ~

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet