My Perfect Wife Chapter 2

My Perfect Wife

Chapter 2

-NAMSAN TOWER-

Jam tangan berjenama Chanel yang berharga 3 juta won pemberian Woo Fan sewaktu ulang tahun hubungan mereka yang pertama dijeling sekilas. Hampir satu jam dia menunggu Woo Fan betul-betul di bawah Namsan Tower. Sejuk bulan Disember menyelubungi nya.

      Tiba-tiba suasana yang terang dengan lampu perhiasan menjadi malap. Ji Hyo menjadi sedikit panik. Kedengaran suara seseorang yang sangat dia kenali sedang menyanyi di belakang nya, pantas Ji Hyo menoleh. Lagu I'm Yourz nyanyian Jason Mraz kini dinyanyikan oleh Woo Fan dengan iringan gitar yang diberi oleh Ji Hyo pada Woo Fan sewaktu dahulu.

BEFORE THE COOL DONE RUN OUT

I'II BE GIVING IT MY BESTEST

AND NOTHING GOING TO STOP ME

BUT DIVINE INTERVATION

I RECKON IT'S AGAIN MY TURN

TO WIN SOME OR LEARN SOME

BUT I WON'T HESITATE

NO MORE, NO MORE

IT'S CANNOT WAIT, I'M YOUR

Perasaan gembira dan terharu bercampur baur sehingga menitis air mata bahagianya. Betapa romantik nya Woo Fan bagi nya. Usai menyanyi, Woo Fan meletakakan gitarnya di bangku sedia ada dan mendekati Ji Hyo.

     "Alolo.. sayang saya ni terharu yaa.." sakat Woo Fan sambil menyeka air mata Ji Hyo. Dada Woo Fan di tolak lembut oleh Ji Hyo dan lalu mengusap lembut pipi lelaki itu.

     "Thankz sayang. Thanks sebab sayangkan saya dan cintakan saya sampai sekarang." ucap Ji Hyo. "There's no need to complicated, our time is short. This is our fate, i'm yours sayang. saya janji akan selalu sayang awak dan jaga sampai bila-bila" pipi Ji Hyo di usap juga.

Mereka berpeganggan tangan sambil berjalan di bawah pokok-pokok perhiasan berdekatan. "Sayang, ingat tak pertama kali kita jumpa?" soal Woo Fan tiba-tiba. Ji Hyo mengalihkan pandangannya ke arah Woo Fan, gelaknya ditahan. otaknya mula throwback pada kali pertama perjumpaan mereka.

-UNIVERCITY INTERNATIONAL SEOUL-

HARI PENDAFTARAN SEMESTER BARU

"Ji Hyo tolong saya bawakan kotok ni ke bilik dekan" pinta lecture Joon yang menguruskan hari pendaftaran.

     "Baiklah" lantas Ji Hyo mengangkat kotak itu dan berlalu pergi. Dalam suasana kelam kabut, seseorang terlanggar Ji Hyo dan membuatkan fail di dalam kotak itu jatuh bersepah. "Ahh~ sorry sorry saya tak sengaja.." lelaki itu menghulurkan bantuan. Pandangan mata mereka bertaut seketika.

        "Ah it's okey, ineed to go now" setelah kemas, Ji Hyo berlalu dengan jantung kencang tapi ditahan lelaki tadi. "Toilet? dekat mana?.." Soal lelaki itu. Ji Hyo sedikit blur lantas tangan nya menunjukan ke arah toilet berdekatan. Woo Fan hanya tersenyum dan berlalu pergi.

Seminggu Kemudian..

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet