My precious One and Only. Chapters 4

My precious One and Only.

apabila ashley selesai menyiapkan dirinya, mereka bertiga terus keluar dari bilik.tapi fikiran ashley masih memikirkan tentang mimpinya tadi. tertanya-tanya siapakah wanita yang menyerupainya itu? kenapa aku di pertemukan dengannya dalam keadaan sebegitu? apa maksud dalam mimpi tu? tanpa di sedari ashley mengelamun memikirkan mimpinya itu. omma perasan dengan tingkah laku ashley. seperti tengah memikirkan sesuatu.

 

''ashley?''

tegur mama. tapi ashley tetap seperti tadi..

''ashleyy..''

kini sedikit kuat. ashley tersentak.

''iya omma?''

tanya ashley.

''apa yang kamu mengelamunkan tu ? taknak masuk keretakah?''

tanya omma. yang melihat anak perempuannya masi tercegat di depan pintu kereta. tanpa di sedari ashley malu sendiri. kerana memikirkan hal itu.

''mian omma..'' 

ashley meluruh masuk ke dalam kereta.

***

dalam perjalanan pulang ke rumah, ashey masih lagi termenung melihat pemandangan bandar seoul dari luar tingkap kereta.

''siapa perempuan tu ?''

itu soalan yang berlegar-legar di benak mindanya. perempuan tu siapa ? cuma ayat ini dan soalan iti yang tidak dapat dia menjawapnya. ashley mengeluh. appa merenung ashley.

''ashley?''

panggil appa. ashley memandang dengan pandangan sayu.

''nae?''

suara yang mendatar..

''kenapa ashley mcm ni sayang?''

tanya appa. yang risau kan dengan keadaan anak.

''tak ada apa lah appa.''

senyuman tawar diberikan untuk menyejukkan hati appanya.

''dari hospital tadi appa peratikan ashley. ashley ada pikirankan sesutu ashley?''

tebak appa apa yang bermain di fikirannya.

''entahlah appa''

itu lah jawapan yang tepat baginya.

''apa yang entahnya ash?''

omma pulak bersuara.ashley menhala pandangannya keluar tingkap. tidak bersuara iya itu yang terbaik daripada menjawab soalan omma dan appa. omma mengalah. dia membiarkan anaknya termenung. appa juga berbuat begitu. dalam hati ash hanya satu yang bermanda.

 

''aku akn siasat siapa perempuan.''

''dan lelaki yang memanggil ku mell''

''aku akn siasat kedua-duanya''

hati ash berbisik sakit. iya sakit bila di ganggu seperti begini. jadi dia buat keputusan untuk menyiasat kedua-keduanya.

***

sampainya mereka di rumah agam keluar Lee omma,appa, dan ashlley masuk ke dalam rumah. ashley tersenyum cantik. iya dia merindui rumah ini. pedihh matanya bila di kurung dalam bilik hospital. akak cheerinnya langsung tidak membenarnya dia keluar. tapi kini dia bebas dari genggaman kakaknya cheerin. hehehe ''iam home'' ashley bersorak dalam hati.. ashley meniti anak tangga untuk naik ke tingkat atas. aras biliknya. apa bila sampai di tingkat atas dia menuju biliknya dan memulas tombol pintu biliknya. bilik yang di rinduinya. dengan pantasnya dia memanjat katil empuk miliknya itu.. ashley ketawa kecil suka dengan kehidupannya begini. dalam tidak sedar. matanya berat untuk di buka. lalu ashley tertidur.

***

Luhan duduk di sofa ruang tamu rumanya. fikirannya jauh menerawang . terkenangkan wanita yang menyerupai mell tengah hari tadi. ternseyum kecil luhan bila terjumpa kekasih lamanya. bukan wanita menyerupai kekasihnya.

"cantinya'' 

iti lah bait pertama yang keluar dari mulut luhan. dia mengenangkan wajah ayu milik wanita itu. yaa tidak bole di nafikannya. matanya, kulitnya, bibirnya, semuany kembali. mata luhan terbuka kembali.

''aku akan cari kau mell''

iti hasrat luhan. dia inginkan mellnya kembali. dia tida akn melepaskannya lagi.  luhan berdiri dan melihat dirinya di cermin yang berdekatan dengannya. dia tersenyum.

''kau kembali mell. kau datang dalam hidup ku semua. jadi ini peluang aku untuk grab kau.''

luhan berkata sendiri. luahn mendekati cermin itu. dia menguap rambutnya. matanya tajam melihat cermin. luhan menyentuh bibirnya lalu tersenyum.

''iam back to bring you back to me mell.'' 

kata luhan. senyumannya mati. hanya senyuman sinis yang tertinggal..

Ashley bermimpi lagi kini dia membaju gaun pengantin yang tersarung elok di tubuhnya. ashley binggung. aku di mana? tak pasti dia di mana. kabus putih  menyukarnya untuk melihat sekelilingnya. ashley berjalan tanpa ara tuju. selagi kakinya bole berjalan di atas tanah selai itu ashley berjalan. ashley terlihat jambatan untuk  menyeberang. ashley melalui jembatan itu. bila ashley sampai di sebelah. dia berjalan lagi tapi kini kakinya terhenti. ada seseorang dalam kabur putih itu.. ashley tidak dapat melihatnya. kabus mula meleraikan dari menyelebungi tubuh itu. terlihat seorang lelaki yang berbaju kot hitam. terserlah karismanya. ashley tersentak. lelaki itu. dia yang memanggil aku mell. Luhan melihat ashley dengan pandangan sebelah matanya. terukir senyuman di bibirnya. ashley terkedu. Luhan seperti mengodanya. Luhan berpaling ke arahnya dan menujuh ke arahnya. ashley bergetar. luhan semakin mendekatinya ashley semakin berdebar. luhan kini betul-betul berdiri di hadapannya. ashley tertunduk. tangan luhan yang di poket seluarnya kini dikeluarkan dan tangannya terus memegang dagu ashley untuk melihatnya. mata ashley bertembung dengan mata luhan. luhan tersenyum. luhan mendekati wajah ashley. semakin lama semakin dekat. ashley menutup matanya perlahan-lahan. bibir mereka bersatu. lalu luhan berbisik sesuatu di cuping telingnya.

 

''kau yang terahkir jadi. kau milik aku mell'' 

kata-kata luhan membuatkan ashley membuka mata..

"haaaaaaahhh'' ashley terbangun  peluh memercik di dahinya.. nafasnya berdolak dalik. dia melihat persekitaranya. nafasnya mula reda.

''aku mimpi.''

itu yang membuatnya tenang tetapi.

''lelaki tu''

----------------------------to be continue---------------------------

hehehe ada part yang budak-budak takleh baca buahaha sorri lambat update mian ~T.T~

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
krismine
walaupun tak best sangat but keep reading sampai ending Ok readr Thnk you , Gomawo, terima kasih heheh XD

Comments

You must be logged in to comment
Kaireen #1
Chapter 3: update soon