Chapter 15

You Belong With Me

“Cantik.”

Victoria menoleh ke belakang apabila terdengar suara ByungHee menegurnya. Kelihatan lelaki itu sedang tersenyum ke arahnya. Victoria turut membalas senyumannya sebelum dia menunjukkan gelang tangan yang berada dalam pegangannya itu kepada ByungHee.

“Cantikkan gelang ni?” Soal Victoria. ByungHee mengangguk.

“Awak suka dengan gelang ni?Kalau awak suka, saya belikan untuk awak,”kata ByungHee.

“Jinja? Kalau macam tu, saya ambil dualah,”kata Victoria,sambil mengambil gelang tangan yang lain pula.

“Awak nak pakai dua-duakah?” Soal ByungHee.

“Ani…yang warna hitam ni..saya nak awak pakai,”kata Victoria sambil menyarungkan gelang tangan itu pada pergelangan tangan ByungHee. ByungHee memandang ke arahnya. Victoria tersenyum.

“Dan saya pakai yang putih ni. Barulah kita ni nampak macam suami isteri,betul tak?” Soal Victoria sambil menunjukkan gelang tangan putih yang tersarung pada pergelangan tangannya itu.

“Tapi kitakan dah ada cincin?” Soal ByungHee. Victoria memuncungkan mulutnya.

“Awak kan tak selesa pakai cincin tu waktu kerja? Sekurang-kurangnya, kita boleh gantikan cincin tu dengan gelang ni,”kata Victoria. ByungHee terdiam. Bagaikan baru tersedar akan keterlanjuran kata-katanya. Apatah lagi apabila melihat raut wajah Victoria yang berubah muram itu. ByungHee cuba mencari idea untuk memujuk semula Victoria. Bibirnya menguntum senyuman nipis.

“Ahjumma, boleh tak kalau ahjumma hiaskan sikit lagi pada gelang tangan yang kami nak beli ni?” Soal ByungHee kepada peniaga wanita itu. Victoria menoleh ke arahnya.

“Boleh. Encik nak yang macam mana ya?” Soal peniaga wanita .

“Awak nak buat apa ni, ByungHee?” Soal Victoria,ingin tahu.

“Adalah,” balas ByungHee sambil menanggalkan gelang tangan yang tersarung pada pergelangan tangan Victoria itu. ByungHee kemudiannya membisikkan sesuatu kepada peniaga wanita itu sehingga membuatkan wanita itu tersenyum sambil mengangguk. Victoria mengerutkan dahinya. Entah apa pula rancangan ByungHee kali ini, dia sendiri tidak pasti. Victoria kemudiannya melihat peniaga wanita itu menuliskan sesuatu pada gelang tangan itu. ByungHee pula sekadar tersenyum.

“Wah,cantik! Memang seperti yang saya gambarkan,” kata ByungHee, teruja melihat gelang tangan yang sudah siap dihias itu. Peniaga wanita itu sekadar tersenyum. Kembang hatinya apabila hasil kerjanya itu mendapat pujian daripada pelanggannya. Tanpa menunggu lama lagi, ByungHee segera menyarungkan gelang tangan putih itu pada pergelangan tangan Victoria sebelum dia menyarungkan gelang tangannya sendiri.

“JBH?” Soal Victoria, apabila melihat tulisan JBH yang ditulis pada gelang tangannya itu. Dia memandang ke arah ByungHee.

“Jung ByungHee. Dan saya punya… VS..Victoria Song,”kata ByungHee,sambil menunjukkan gelang tangannya kepada Victoria. ByungHee tersenyum sebelum dia membetulkan ikatan gelang tangan pada pergelangan tangan Victoria itu.

“Kalau awak pakai gelang tangan ni, tak adalah orang lain berani nak kacau awak nanti. Sebab dengan gelang tangan ni, mereka akan tahu yang awak ni dah jadi milik Encik JBH a.k.a Jung ByungHee yang kacak lagi bergaya ,” kata ByungHee,sempat memuji dirinya sendiri.

“Dan kalau saya pakai gelang tangan ni, gerenti tak ada perempuan yang berani nak rampas saya daripada awak nanti. Sebab gelang tangan VS ni menunjukkan saya ni dah jadi milik Puan VS a.k.a Victoria Song yang cantik dan baik hati ni,” kata ByungHee lagi sambil mencuit hidung Victoria. Dia terkejut apabila melihat mata Victoria yang kelihatan bergenang itu.

“Eh,kenapa ni?” Soal ByungHee,cemas. Peniaga wanita yang memerhatikan pasangan itu sekadar tersenyum.

“Saya rasa isteri encik ni terharu dengan kejutan encik ni,” kata peniaga wanita itu sambil tersenyum. ByungHee turut tersenyum apabila mendengar kata-kata peniaga wanita itu. Dia kemudiannya menoleh ke arah Victoria.Perlahan-lahan, dia mengesat air mata Victoria yang mulai mengalir itu.

“Miane…salah saya sebab tak pakai cincin perkahwinan kita. Tapi itu bukan bermakna saya…saya…” ByungHee berhenti seketika. Victoria memandang ke arahnya.

“…saya tak sukakan awak.Cuma saya…saya tak bersedia. Saya takut saya tak dapat jadi suami yang baik untuk awak,”kata ByungHee sambil menyentuh kedua-dua pipi isterinya itu. Bibirnya menguntum senyuman manis.

“Saya minta maaf,okey?” Ucap ByungHee. Perlahan-lahan, Victoria tersenyum.

“Kalau ada perempuan nak rampas awak daripada saya juga nanti, macam mana?” Soal Victoria. ByungHee diam,memikirkan jawapan. Dahinya kelihatan berkerut.

“Em…perlukah saya beli lagi 10 gelang VS supaya saya boleh pakai sampai ke siku?” Soal ByungHee seraya bergurau.Victoria tertawa mendengar gurauan suaminya itu. ByungHee turut ketawa apabila melihat Victoria yang kembali ceria itu.

“Awak kurung saja saya dalam almari. Habis cerita,” kata ByungHee. Victoria berhenti ketawa.

“Bwo?” Soal Victoria.

“Awak yang cakap yang awak akan sorokkan saya dalam almari kalau ada perempuan lain nak rampas saya daripada awak kan?” Soal ByungHee.

“Bwo?” Soal Victoria lagi.

“Saya dah tahu kisah almari yang awak rahsiakan daripada saya dulu. JooYeon yang beritahu saya,”kata ByungHee. Mata Victoria membulat.

“Bwo?!”

“Simpan baki ni ya,ahjumma,” kata ByungHee sambil meletakkan not kertas di atas meja sebelum dia melarikan diri daripada Victoria yang sedang marah itu.

 

 

ByungHee menyembunyikan dirinya di sebalik pokok. Sesekali dia akan cuba melihat ke arah sekeliling untuk memastikan kelibat Victoria tidak berada di situ. Dia melepaskan nafas lega sebelum dia bersandar pada pokok itu.

“Laju juga dia lari. Nasib baik aku lari lagi laju daripada dia,”katanya sambil tersenyum. Dadanya berombak laju.

“Tak apakah kalau aku menyorok sekejap? Takut dia susah hati pula kalau tak jumpa aku,”bisik hatinya.ByungHee melepaskan keluhan kasar.

“Aku pula yang susah hati tinggalkan dia macam tu saja. Nanti kalau apa-apa jadi, aku juga yang susah,”katanya. Dia menarik nafas dalam sebelum dilepaskannya secara perlahan-lahan.

“Serah diri sajalah dekat dia,”katanya sambil tersenyum.ByungHee kemudiannya keluar dari tempat persembunyiannya. Dia terus berlari sehingga bahunya terlanggar bahu seseorang.

“Ouch!”

ByungHee menghentikan lariannya. Dia terkejut apabila melihat seorang wanita yang terjatuh akibat dilanggar olehnya itu. Tanpa menunggu lama lagi, ByungHee segera membantu wanita itu untuk berdiri.

“Cik…maafkan saya…saya…”

Kata-katanya ternoktah di situ apabila matanya terpandang akan wajah wanita yang dilanggarnya itu.Tangan wanita itu segera dilepasnya. Kakinya berundur beberapa langkah. Wanita itu turut terkejut apabila melihat ByungHee yang sedang berdiri di hadapannya itu.

“Op…oppa…?”

ByungHee tidak lekas menyahut. Matanya terus memandang tajam ke arah wanita yang sedang berdiri di hadapannya itu.

 

 

“Mana ByungHee ni?” Soal Victoria, sambil mencari-cari kelibat ByungHee yang sedang bersembunyi daripadanya itu. Victoria terus mencari-cari kelibat ByungHee.

“ByungHee!” Laung Victoria. Dia mengeluh apabila panggilannya itu tidak bersahut.

“Aish…main sorok-sorok pula Hanna appa ni. Siaplah kalau saya jumpa awak nanti,” kata Victoria , menahan geram.Dia terus mencari-cari ByungHee sehinggalah matanya terpandang ke arah kelibat seorang lelaki yang amat dikenalinya itu.Victoria mengangkat tangannya.

“Byung…” Victoria menutup mulutnya apabila melihat ByungHee tidak keseorangan ketika itu. Kelihatan ByungHee sedang bersama dengan seorang wanita tidak jauh daripada tempatnya berada itu. Lekas-lekas Victoria menyembunyikan dirinya di sebalik pokok. Perlahan-lahan,dia menoleh ke arah ByungHee yang sedang berbual dengan seorang wanita itu. Wajah lelaki itu kelihatan tegang. Victoria cuba mengalihkan pandangannya ke arah wanita yang bersama ByungHee itu pula. Dahinya berkerut. Matanya dikecilkan, cuba untuk mengenali wanita itu.

 

 

“Oppa buat apa dekat sini?” Soal wanita itu, teruja berjumpa dengan ByungHee itu.Senyuman manisnya langsung tidak lekang terukir pada bibirnya itu. ByungHee pula terus membisu, langsung tidak membalas kata-kata wanita itu.

“SeYeon betul-betul tak sangka yang SeYeon akan jumpa oppa dekat sini,”kata SeYeon sambil tersenyum.

“Oppa nampak makin kacaklah sekarang ni. Pipi oppa pun makin berisi,”katanya lagi. Senyumannya mengendur apabila melihat ByungHee yang langsung tidak bersuara itu. Wajah lelaki itu turut kelihatan tegang. SeYeon menundukkan wajahnya sambil tersenyum hambar.

“SeYeon…SeYeon tahu…SeYeon yang salah. SeYeon tahu…yang oppa…dan keluarga oppa takkan maafkan SeYeon dengan mudah. Tapi…SeYeon nak oppa tahu…yang SeYeon masih cintakan oppa. Perasaan SeYeon terhadap oppa sedikit pun tak pernah berubah. Sampai bila-bila pun…SeYeon…”

“Cukup!”

SeYeon terkejut apabila mendengar ByungHee meninggikan suara terhadapnya itu. Selama dia mengenali lelaki itu, belum pernah lagi lelaki itu meninggikan suara terhadapnya.

“Aku dah tak nak dengar suara kau lagi. Aku benci,” kata ByungHee,perlahan. SeYeon tersentap.Hatinya pedih mendengar kata-kata ByungHee yang kedengaran kasar itu.

“Kau cakaplah apa pun. Aku dah tak nak dengar. Kau faham tak? Aku dah tak nak dengar,”kata ByungHee lagi. Kedengaran dia melepaskan keluhan berat.

“Aku dah tak peduli apa alasan kau tinggalkan aku dengan Hanna dulu. Dan aku dah tak peduli lagi apa perasaan kau terhadap aku selepas apa yang dah berlaku sebelum ni,” kata ByungHee. Kelihatan dia tersenyum sinis.

“Kau ingat…aku akan terpujuk dengan kata-kata kau tadi?”ByungHee ketawa kecil.

“Miane…hati aku dah tertutup untuk kau. Aku dah tak nak jumpa dengan kau lagi. Jangan sesekali muncul di hadapan aku dengan Hanna lagi, arasso?” Kata ByungHee, sebelum dia segera beredar meninggalkan SeYeon seorang diri di situ. Dia langsung tidak menoleh ke arah SeYeon yang ketika itu sedang mengalirkan air mata. Menyesali perbuatannya terhadap ByungHee sebelum ini.

 

 

ByungHee terkejut apabila merasakan tubuhnya dipeluk dari belakang.

“Dapat pun!” Jerit Victoria sambil memeluk ByungHee dengan erat. ByungHee tersenyum sambil memegang lengan Victoria yang sedang merangkul pinggangnya itu. Dia cuba memaniskan raut wajahnya di hadapan Victoria.

“Alamak…saya ingatkan saya boleh menyorok dengan lebih lama lagi. Tak sangka pula awak boleh jumpa saya secepat ni,” kata ByungHee. Victoria kemudiannya mencubit pipi ByungHee sehingga membuatkan lelaki itu mengaduh kesakitan. ByungHee segera menggosok pipinya yang kesakitan itu.

“Eee…senyap-senyap awak bersubahat dengan JooYeon untuk kenakan saya ya?” Soal Victoria, bercekak pinggang. ByungHee tertawa kecil.

“Dah JooYeon yang bersungguh-sungguh nak beritahu saya. Takkan saya nak haling pula,”kata ByungHee,membela dirinya. Victoria mencebik.

“Awak memang nak kena kurung dalam almari ni. Senyap-senyap bersubahat dengan JooYeon belakang saya ya,”kata Victoria. ByungHee sekadar tersenyum. Dia kemudiannya menarik Victoria ke dalam pelukannya. Victoria terkejut.

“ByungHee…waeyo?” Soal Victoria,hairan.

“Miane…” Ucap ByungHee,sambil memperkemas pelukannya terhadap Victoria itu. Victoria sekadar membisu. Sebenarnya dia sudah pun mengetahui punca yang menyebabkan ByungHee berubah muram ketika itu.

“ByungHee…orang tengah tengok kita ni,”kata Victoria. ByungHee sekadar tersenyum.

“Biarkan saja,”balasnya,perlahan.

 

“Victoria.”

“Hm?” Victoria memandang ke arah ByungHee. ByungHee turut memandang ke arahnya.

“Awak dah lupa ya?” Soal ByungHee.Kening Victoria terangkat.

“Apa yang saya lupa?” Soal Victoria,tidak memahami.

“Kenapa awak tak panggil saya, ‘oppa’ ?” Soal ByungHee sambil mengecilkan kedua-dua matanya.Victoria membulatkan kedua-dua matanya.

“Kan saya dah cakap, kalau awak tak panggil saya oppa, saya akan peluk awak kuat-kuat macam ni sampai kita balik Seoul nanti,”kata ByungHee sambil mengeratkan pelukannya terhadap Victoria.

“Ahh~~~oppa!” Jerit Victoria,rimas dipeluk ByungHee dengan kuat itu. ByungHee sekadar ketawa.

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
MiLLaJungK00kie #1
Chapter 50: Ahh~~ i nangis kat part vic tgh nazak tuh. I thought she really gonna die! Lucky she still alive. Fuhh~~ Really nice story. Jinjja,daebak
MonokuroBoo
#2
Chapter 48: really great!
JessIcePrincess
#3
Chapter 35: loving.....
jongqian #4
Chapter 50: thumbs up, ahh gonna miss this fic~ ahhh tomato couple kkk~ thanks !
jongqian #5
Chapter 49: oh okay . . . . 1 am and I'm reading this like what no why :(
jongqian #6
Chapter 48: speechless
jongqian #7
Chapter 47: ahhhh himnae byunghee himnae ! :'))))
jongqian #8
Chapter 46: terime seyeon? oh c'mon victoria huhuhu that girl didn't deserve byunghee's love ! :'((((((( kesian giler byunghee !
jongqian #9
Chapter 44: hiks ! sedihnye :'(((((((((((((( tolong lah jangan sad ending
jongqian #10
Chapter 43: :'((((((((((((((