Bila di sekolah....

Jauh!!

Pada pagi ini, Hana telah bangun awal dan bertolak ke sekolah pada pukul 6:30 pagi walaupun sesi ersekolah mereka bermula pada pukul 8:30 pagi.Hana pergi ke sekolah awal kerana dia ingin berjumpa dengan guru kelas mereka untuk memohon biasiswa kerana berasa dirinya layak untuk memohon memandangkan tempat kerja sambilannya telah ditutup dan dia telah kehilangan sumber pendapatan sara hidup.

Setibanya dia di bilik guru......

 Hana teleh terdengar perbualan antara seorang guru dan seorang pelajar lelaki. Suara pelajar terssebut amat dikenali oleh dirinya.Dengan berhati-hati dia mendekati tempat guru dan pelajar tesebut.Hana terkejut kerana mendapati pelajar tersebut adalah Zico.Tanpa disedari oleh sesiapa, Hana bersembunyi dan ingin mengejutkan Zico.Hana berasa gembira sekiranya Zico turut bersekolah di sekolahnya.

 Setelah hampir 10 minit menuggu akhirnya Hana berputus asa setelah menunggu lama, dia pun membatalkan nitnya untuk mengenakan Zico dan terus ke meja guru kelasnya untuk berjumpa Mr. Kim Sohyun.Setelah berbincang dengan guru kelas, Hana pun telah mendapat memohon biasiswa yang dikehendaki.

 Hana keluar dari bilik guru hendak ke kantin untuk bersarapan.Setelah bersarapan Hana terus ke kelas untuk mengulangkaji pelajaran. Tiba-tiba Hana terkejut melihat Zico sudah terlelap di mejanya. 

"Zico-ah~ ireona.. hurm... " Hana mengeluh kerana tiada respon daripada Zico . Tiba-tiba .. 

 

"BOom.. " Zico menengnakan Hana. " Hahaha.. tadi awak menhendap sayakan? Saya nampak la mak cik.. Arr.. apa kata kita buat jahat hari nak. " Tanpa berkata banyak Zico terus mengambil beg Hana dan mengheret Hana bersamanya.

 

 Hana hanya membiarkan perbuatan Zico kerana dia tahu Zico pasti akan membuat sesuatu yang menyeronokkan. 'Tapi kemana Zico nak pergi ni. Kenapa die bawa aku ke sini.' Rupanya Zico membawa Hana ke depan pintu pagar sekolah. 'Haish Zico awak jangan macam - macamlah ye.. karang ramai lagi musuh aku kang.

"Jiho awak nak but apa kat sini"

 

"Adala.. "

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet