Chapter 1 - Kim Myungsoo, Mrs. Kim son

I Don't Know

       "Omma.. Haeri pergi kerja dulu, ya", kata Haeri lalu mencium tangan Pn.Choi. "Ye la. Tapi, kamu taknak sarapan dulu, ke?", tanya Pn.Choi. "Takpela.., Haeri takut lambat", balas Haeri ringkas. "Ala.., makan la sikit. Nanti perut kosong", kata Pn Choi lagi. Haeri tidak mahu mengecilkan hati ommanya. Dia pun mengambil sekeping wafel di atas meja dan menyumbatnya ke dalam mulut. Pn Choi tersenyum.

 

   Haeri pergi dulu, omma. Bye!" Haeri berlari keluar dari rumah. "Hati-hati!" sempat Pn Choi berpesan.

 

 ............................................................................................................................................................................................................................

 

= Kim's Cafe.. =

 

   Haeri melihat jam tangannya. Dia tiba tepat pada masanya. Haeri melangkah masuk ke dalam dan terus menuju ke arah ruang pekerja yang terletak di bahagian belakang kafe untuk mengambil uniformnya. Namun, apabila dia sampai di belakang, tidak kelihatan seorang pekerja pun. Haeri berasa pelik kerana selalunya ramai pekerja berada di situ.

 

  "Mana pula mereka semua pergi ni?" Haeri tertanya-tanya. Seketika keemudian, dia menepuk dahinya. Baru dia teringat Mrs Kim menyuruh semua pekarja berkumpul di bilik tetamu hari ini kerana ada sesuatu yang hendak dimaklumkan. Terkocoh-kocoh Haeri menyarung unformnya dan kemudian berlari ke bilik tetamu.

 

  Sampai sahaja di bilik tetamu, kelihatan semua pekerja sudah berada di situ. Mujur Mrs Kim masih belum memulakan pengumumannya. Rakan sekerja Haeri, Sulli yang ternampak Haeri terus menarik tangannya.

 

 "Yah! You late again..! Nasib baik Mrs Kim belum mula lagi" bisik Sulli. "Mianeh.. saya lupa sebenarnya tadi" Haeri tersengih menampakkan barisan giginya yang tersusun rapi.

 

  "Okay. Semua pekerja dah ada? Boleh saya mulakan sekarang?" kedengaran suara lantang Mrs Kim memenuhi bilik itu. Semua pekerja menumpukan perhatian kepada wanita yang merupakan pemilik Kim's Cafe itu. "Baiklah, sebenarnya anak lelaki saya Kim Myungsoo, akan pulang ke Korea esok. Dia akan mengambil alih tugas saya selama 2 minggu kerana saya akan bertolak ke Jepun 2 hari lagi. Jadi, saya harap kamu semua akan berikan kerjasama dengannya" terang Mrs Kim dengan senyuman. Para pekerja mula berbisik-bisik sesama sendiri. Pekerja perempuan pula tersenyum-senyum. Haeri mula pelik.

 

  "Wah.. Myungsoo nak balik Korea? Bestnya!!" Haeri tiba-tiba terdengar Sulli di sebelahnya berkata. Haeri memandang Sulli yang tersengih-sengih itu dengan pandangan pelik "What's wrong with you, Sulli? Siapa Kim Myungsoo? Awak kenal ke?" soal Haeri yang kebuntuan. "Yes, I know him. Dan semua pekerja kat sini pun kenal dia. Tapi, awak tak pernah tengok dia sebab awakkan baru kerja kat sini 2 bulan" balas Sulli. 

 

 Ya, memang betul pun kata Sulli. Dia baru bekerja di situ selama 2 bulan. Tapi.., apa yang hebat sangat tentang lelaki yang bernama Kim Myungsoo tu sampai semua orang tersengih macam kerang busuk bila Mrs Kim sebut nama dia?

 

   "So.., ceritalah sikit tgentang dia. Saya nak tau juga.." kata Haeri. "Okay. Sebenarnya, dia tu anak sulung Mrs Kim. 2 tahun lepas, dia pergi belajar kat Amerika. Dia tu pandai tau. Dan yang paling penting, muka dia handsome!! Kalau awak tengok dia, mesti awak jatuh hati" cerita Sulli bersungguh-sungguh. Haeri hanya mengangguk. Teruja pula rasanya mahu melihat bos barunya itu.

 

   


  Annyeong guys! Mianeh sebab dah lama tak update. I'm busy! a.k.a I'm lazy. Hahaha.. don't mad at me please?? Keep loving me ok? hehe... Bye!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kirah99
#1
please update...
choi_iyfa
#2
update ^_^