Back lanes

Description

#sehun #baekhyun #lay #suho #kai #d.o #chanyeol #luhan #kris #xiumin #chen #tao

Foreword

Aku berjalan tergesa-gesa setelah jam locengku tidak membangunkanku (jangan tanya kenape jam tu tak berbunyi) aku berjalan menyusuri koridor sekolahku yang tampak sunyi ketika ini..  Hermmm kenape sunyi lirihku pelan.ketika itu juga aku terdengar suara berbisik dan suara pergaduhan.. Aku melangkahkan kakiku untuk meninjau keadaan sekitar. Setelah bersesak-sesak dengan siswa untuk melihat keadaan yang berlaku aku dapat melihat seorang namja berambut dark brown dan seorang lagi berambut blonde sedang meninju seorang siswa yang mungkin lebih muda dari mereka.. Aku menatap siswa yang dibuli itu dengan tatapan simpati dan aku sempat melihat dia menatapku dengan tatapan meminta tolong.. Entah mahkluk mana yang merasuk aku.. Aku berjalan mendekati pergaduhan itu dan suara keramaian tadi menjadi senyap sunyi.. Dua namja yang membuli siswa itu melihatku dengan tatapan hairan.. Aku bagaikan terpegun melihat senyuman lelaki berambut blonde itu.. Hey baby why? Lelaki berambut dark brown dan berkulit agak gelap daripada si blonde tadi menyeringai dan menatapku meremehkan.. Want to be heroin for this boy?  So blonde membuka suara.. Aku tersenyum meremehkan.. Well aku pengawas sekolah and korang dah langgar peraturan iaitu membuli so aku boleh je denda korang right?  Aku bertanya kembali.. Aku melihat wajah tegang murid di situ setelah mendengar pengakuan sebagai pengawas. (Yep dalam ni korang pengawas yang bedisiplin k)  si rambut blonde menatapku dengan tatapan tidak puas hati.. Aku menatapnya tanpa rasa takut.. (Nak takut ape kan pengawas)  si blonde menghembuskan nafas kasar lalu mengheret rakannya pergi dari situ.. Heh!  Lirihku.. Aku menatap setiap siswa yang masuk berkumpul.. Ape tengok-tengok dah bersurai aku berucap dengan suara yang lantang dan siswa-siswa itu pun bersurai sambil berbisik.. Aku menatap budak lelaki itu.. Dia menanggis?  Hey kau ok? Aku bertanya dengan suara yang lembut.. Dia tidak menjawab.. Aku memegang bahunya yang bergetar.. Hey gwenchana mereka dan tak de pun..  Budak lelaki itu menatapku dengan tatapan sendu.. Thanks kak...ucapnya lirih.. Nama awak ape?  Aku bertanya kepadanya.. Nama saya Do kyung soo.. Ahh aku melihat lukanya sambil mengangguk.. Kajja kita pergi bilik rawatan.. Aku memapah kyung soo untuk berdiri.. 

Skip time:;

         Aku pergi ke kelasku setelah menghantar d.o ke bilik rawatan (well do suruh kau panggil dia macam tu) setelah memberitahu cikgu lee teuk pasal kejadian tadi cikgu memuji atas perbuatanku.. (Emm bangga sikit kan) aku tersenyum seperti kerang busuk saat berjalan untuk duduk di tempatku.. Kawanku angela menatapku sinis dan membuang muka.. Yak kau jealous cikgu kesayangan kau puji aku sindirku sambil menjelirkan lidah ke arah angela.. Dia menatapku kosong dan menjintak dahiku tanpa belas kasihan.. Aku memberinya death glare terbaikku dan hah hampeh dia tak takut pun. Aku berputus asa dengan kawan aku sorang ni tak de perasan langsung. Aku tahu angela marah bukan kerana aku dipujj guru. Hemm Ann kau marah aku datang lambat ehh.. Haih dia mendengus.. Yup aku marah sebab kau datang lambat kau janji 7:00 tapi sampai kelas pukul 8 heh wth-_- yakkk aku minta maaf k aku melakukan aegyo terbaikku tapi malang nya kawan aku ni tak suka aegyo.. Angela kembali membaca buku yang sedaritadi dia pegang.. Aku mendengus sambil membuang muka.. 

Skip; :

                Jam loceng sudah bunyi and angela pun dah balik.. Tinggal aku sorang-sorang dekat pusat sumber ni .. Haih bila fikirkan balik pahal lah aku tak suruh ann(nama panggilan manja kepada angela) teman aku tadi.. Bruk!!!  Aku tersentak, aku menoleh ke belakang..aku melihat sebuah buku terjatuh dari rak buku. Ahh aku merutuki diriku yang berfikiran negatif ni. Mana ada hantu siang -siang.aku bangun untuk meletakkan semula buku itu .

  TIBA TIBA BRAKK

Aku merasakan tubuhku dipeluk seseorang .Hey baby why takut duduk sorang-sorang?  Suara ni?  Aku mendongak untuk melihat siapa yang berani peluk aku.. Hah?  BYUN BAEKHYUN????? 

 

TO BE CONTINUED...... ::>_<::

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet