01

The Oh Sehun.
Please Subscribe to read the full chapter

Pintu kedai bunga itu terkuak, membuatkan locengnya bergerincing perlahan. Sumin yang leka menggubah bunga terkejut. "Sumin, dah sarapan belum?" Uee unnie, pemilik kedai bunga itu tersenyum ringkas. Sumin hanya mengangguk perlahan dan menyambung kerjanya. 

Introvert. Tak pandai bergaul. Tak suka berbual. 

Orang di sekelilingnya sudah lali dengan perangainya yang itu. Sumin memang begitu dan dia tak rasa perangainya itu teruk. Sekali lagi pintu itu membunyikan loceng, seorang lelaki dengan hoodie dan seluar tiga suku masuk. "Cik, saya nak tempah bunga untuk hari jadi,"

Sumin mengangkat kepalanya, seraya pandangan mereka bertemu. Sumin kaku. "Sumin.. Lama tak jumpa.." Luhan agak terkejut. "Aku, tak sangka kau kerja dekat kedai bunga sekarang. Aku ingat.. kau dekat oversea,"

Muka Sumin menebal. Dia yang dikenali sebagai top student rasa bengang dengan Luhan. 

Sumin cuba untuk senyum, tetapi senyumannya kelat. "Nak tempah bunga apa?" dia menukar topik. "Err, untuk hari jadi. Hari jadi girlfriend." 

Ohyeah, ada aku tanya?

"Lepas graduate high school, kau terus lenyap. Kami ingat kau dah dekat Ireland. Ambil medic." Sumin memotong tangkai bunga kasar. "Aku tak pergi mana mana pun."

Luhan bersandar pada kaunter. "Cinta zaman sekolah tu memang buta kan?" Sumin yakin sindiran itu memang khas untuk dia. "Nasib baiklah dulu kau tolak cinta aku, kalau tak hidup aku mesti hancur jugak sekarang."

Sumin membaling bunga ke muka Luhan, api kemarahannya membuak- buak. Luhan mendengus kasar.







 



"Baek Sumin, dari Jeju." ringkas dan padat, baginya.

"Kenapa pindah sini?" 

Soalan yang Sumin yakin akan ditanya. "Parents saya terlibat dalam kemalangan bulan lepas dan meninggal. Saya pun pindah." mukanya beku, Sedikit takungan air mata terbentuk di matanya. 

Kelas sunyi serta merta. "Duduk dekat sebelah sana." Sumin mengangguk perlahan, berjalan melewati meja - meja yang disusun seperti peperiksaan itu. Berbeza sedikit dengan kelas lamanya di Jeju dahu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet