001

Cinderella
Please Subscribe to read the full chapter

 

Suga mengelap peluh di dahinya. Lama dia tunggu ke datang an pemandunya. Petang ni dia perlu ke kedai baju untuk mencari baju yang perlu di pakai untuk ke prom. Lima minit berlalu , kawasan sekolah semakin sunyi. Lima belas minit berlalu, pagar sekolah sudah separuh tertutup. Suga bersandar di tepi sekolah, memerhati jalan raya. Sesekali dia menyepak batu di hadapanya. Bosan. Itu lah yang bermain di dalam kepalanya. 

Tiba-tiba dia terdengar petikan guitar. Dan ada suara seseorang nyanyi mengiringi bunyi petikan guitar. 

" Curfew curfew
Oh ooh~ curfew curfew umm"

" i siganman doemyeon nan dugeundugeunhae
neowa isseul ttaemyeon yunanhi deo simhae~" 

Suga mencari pemilik suara itu. Dia menjenguk di bahagian taman sekolah. Ada sebuah kerusi yang di duduki oleh seorang gadis yang membelakanginya sedang memetik guitar sambil menyanyi. 

" jogeuphaejyeo nae mam sigana meomchwora ~"

Suga terpegun.

" oneul bameun jebal geudaero meomchwora~"

Gadis itu menyanyi dengan sepenuh hati.

" siganeun 1 2 3 and 4 tto nunchi eopsi heulleo"

Suga menghayati suara merdu gadis itu. Sememangnya gadis itu telah menarik hatinya. 

" yaltulsireul hyanghae dallyeoman gane sigana meomchwora"

Suga tekad. Dia akan pergi berjumpa dengan gadis itu. Namun jantung dia hampir tercabut semasa dia berpusing , kerana pemandu nya sedang memandangnya dengan wajah pelik di belakang nya. 

"Yahhh hyung !! Bila sampai? Lama tau suga tunggu" 

"Maaf tuan. Tayar pancit tadi" lelaki berusia itu tunduk meminta maaf. Suga menjeguk ke tempt tadi, nmun sayangnya gadis tadi sudah tiada. Suga berasa kesal kerana lmbat tegur. 

"Tuan muda nak ke butik ? Bonda sudah menempahkan beberapa baju untuk tuan muda. Katanya tuan muda boleh pilih nanti" Suga hanya membuat reaksi 'ohh' dia melangkah masuk ke dalam kereta. Walaupun dia anak orang kaya , namun dia tidak la selalu berlagak. Dia sering duduk di bahagian depan sebelah pemandu. Dia dan pemandunya itu sering bersama kemana sahaja. Malah suga lebih rapat dengan pemandunya itu berbanding dengan adik beradik dia yang lain. Mana tidaknya , adik beradik lelaki hanya dia seorang. 

"Hyung jom singgah makan ddubokki. Lapar la, harini suga belanja hyung" suga mengosok-ii perutnya. Pemandunya itu hanya menurut kata. Mereka turun dan masuk ke dalam sebuah kedai ddubokki. Ramai orang dan agak sesak. Tapi suga tidak kesah , asalkan perutnya berisi. Suga mengangkat tangan kepada makcik yang memakai apron bewarna biru. Makcik tu segera pergi ke arah suga. 

"Macam biasa eh aunty cantik hehehehe" makcik itu tersenyum. " aigoo. Baiklah budak hensem" suga tersengih menayangkan barisan gigi putihnya. Makcik tadi pergi ke dapur untuk mensiapkan order. Suga terpandang seorang gadis yang memakai baju seragam sekolah sepertinya dan di belakang gadis itu ada tergantung sebuah guitar, gadis itu menolak pintu kedai bersama sebungkus makanan di dalam bag plastic. Guitar itu seperti dia pernah nampak. Ye Gadis tadi ! Dia pelik, cepatnya gadis tu berada di kedai ni. Suga segera menolak sangkaan bukan-ii dan dia segera

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
givemeluw #1
Thank you so much for your story!
aquariusxpisces
#2
Chapter 1: Ooo ... Tapi kalau sampai dah nak chapter ending tu baru reveal siapa myterious girl tu mesti lagi saspens... Anyway, goodjob authornim!