One

Someday
Please Subscribe to read the full chapter

"Taerin harini bukan anniversary kau dengan hyunsik ke?" Tanya kawan baik taerin, jiyoon sebaik saja lepas melihat kalendar.

"Ha? Emm. Ha ah. Aku hampir lupa. Nasib baik kau ingatkan" taerin tersengih kepada jiyoon.

Jiyoon hanya menggelengkan kepalanya. Macam mana boleh lupa anniversary sendiri. Desis hati jiyoon. 

"So apa kau nak buat tahun ni? Dah tiga tahun korang couple. Aku tengok macam tu je. Asyik2 gaduh. Entah² jantan tu lupa harini" jiyoon mengeluh

"Ishhh apalah kau ni! Tak baik tau. Mesti dia ingat punya. Aku nak buat surprise untuk dia" 

"Suka hati kau lah taerin" taerin hanya tersengih mengingatkan kembali kenangannya bersama hyunsik selama tiga tahun ini. Banyak suka duka mereka bersama. Paling banyak duka la.

____________________________________________

Taerin dah siap buat persiapan 'surprise'nya untuk hyunsik. Taerin telah beli sebiji kek berperisa red velvet kegemaran hyunsik. Taerin tersenyum sendiri bila memikirkan reaksi yang bakal diberi oleh hyunsik nanti. 

Taerin melihat sekilas jam tangannya yang menunjukkan pukul 8 malam. 

"Okay let's get it started" taerin tersenyum teruja. Kunci kereta, telefon bimbitnya dicapai. Taerin memandu keretanya menuju kerumah hyunsik.

Sampai saja di rumah boyfriendnya, taerin bawa kek yang dibeli dan menekan password rumah tersebut. Selepas pintu terbuka taerin terkejut dengan permandangan didepan matanya. Kek yang dipegang terjatuh ke lantai. Taerin terkesima melihat hyunsik sedang make out dengan seorang perempuan yang tak tahu darimana datangnya. Jantung taerin seperti telah berhenti berdegup, nafasnya sesak. Hyunsik masih lagi tidak sedar dengan kehadiran taerin kerana terlalu sibuk. Taerin seperti ingin menjerit, menangis dengan apa yang dilihatnya. Hyunsik, boyfriendnya yang tidak berbaju, sedang make out dengan perempuan yang hampir sedang duduk di atas peha hyunsik. 

"LIM HYUNSIK!!!!!" Akhirnya suaranya terkeluar dari tekak. Air matanya deras mengalir. Dua orang makhluk yang sedang sibuk tadi terkejut dengan jeritan taerin. Hyunsik segera menolak perempuan tersebut. Dan berlari ke arah taerin.

"Taerin. I.... I can explain" hyunsik ingin memegang tangan taerin tapi ditepis olehnya. Perempuan tadi segera memakai baju dan keluar dari rumah hyunsik.

"Explain?? Nak explain apa lagi???

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet