Chapter 1

Always MINE

Always MINE

Cast: Jung Taekwoon

Cha Hakyeon

Chapter 1

Hakyeon POV

Hehe.. Nama ku Hakyeon. Aku kerja part-time di sebuah kedai buku berhampiran dengan kampus. Aku mempunyai seorang kekasih yang bernama Jung Taekwoon. Dia adalah teman masa kecilku dan anak teman rapat appa. Taekwoon kini berkerja di company milik keluarganya. 3 tahun yang lalu, dia meminta ku menjadi kekasihnya dengan bersaksikan keluarga ku dan keluarganya. Ternyata kami memang telah dijodohkan sejak dari kecil lagi walaupun kami bedua namja.

Hari ini merupakan anniversary kami yang ke-3 tahun. Aku ingin memberi kejutan kepada Taekwoon. Aku akan datang ke pejabatnya dan lunch bersama-sama. Sengaja aku tidak memberitahunya tentang rancangan ku ini.

Aku menuju ke pejabat milik Taekwoon. Aneh, kemana perginya secretary Wonnie. Lalu ku masuk tanpa mengetuk pintu.

BRAKKKK…

Air mataku jatuh tanpa mampu aku menahannya. Didepan mataku sendiri, Taekwoon sedang asyik bercumbu bersama Autumn, secretarynya.

“Wonnie..”

“Hakyeon, kenapa kamu ke sini?”

“Apa maksudnya semua ni?”

“Seperti yang kamu lihat..”

“Wonnie..”

“Aku tak boleh meneruskannya lagi, kita putus Hakyeon..”

“APA????”

“Aku akan berkahwin dengan Autumn hujung bulan ni..”

“ Taekwoon...”

Aku lari meninggalkan mereka dengan air mata yang tidak berhenti mengalir. Hatiku hancur dan terluka. Mungkinkah aku yang bersalah kerana terlalu bergantung dengan Taekwoon? Aku harus pergi jauh dari sini. Sini bukan tempatku lagi.

TBC

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet